دیدار جمعی از اهالی فرهنگ با خانواده جوانترین شهید مدافع حرم "سید مصطفی موسوی "دانشجوی رشته مهندسی مکانیک واحد

۲۳ آبان ۱۳۹۶ | ۲۲:۳۸ کد : ۲۲۲۴
تعداد بازدید:۳۶۱۴

به گزارش روابط عمومی واحد تهران غرب به نقل از روزنامه فرهیختگان 

نوشتن این گزارش از یک تلفن شروع شد.

حسین قرائی تماسی گرفت که تصمیم گرفته ایم به همراه محمد انصاری بازیکن پرسپولیس و شهریار زرشناس و جمعی فرهنگی به منزل شهید سید مصطفی موسوی برویم .فردی که کم سن وسال ترین شهید مدافع حرم است ویک نخبه علمی کشور محسوب می شده است.ساعت حدود پنج بود که به منزل شهید موسوی رسیدیم . محمد انصاری به همراه برادر کوچکش محسن دریالعل مدیر انتشارات روایت فتح و پاکبازان نویسنده کتاب زندگینامه شهید موسوی که در مرحله ویراستاری است هم آنجا بودند .

. پدر و مادر شهید با روی باز پذیرای ما شدند . پدر شهید به محمد انصاری گفت: مصطفی پرسپولیسی بود و من استقلالی. همیشه در مورد این موضوع با هم بحث می کردیم. مطمئنم که الان خوشحال است که شما اینجا هستید. حسین قرائی صحبت را شروع کرد و گفت:بعد از خواندن کتاب زندگینامه شهید موسوی به خودم گفتم . چرا نباید یک جوان عرصه انقلاب اسلامی را که آنقدر ویژگی های مثبت دارد معرفی کنیم. برای همین حالا از هر موقعیتی که داشته باشم استفاده می کنم تا این شهید را به همه معرفی کنم.مادرش می گوید:در مصاحبه هایم هم گفته ام که همیشه به من می گفت مامان راضی شو که من برم . اما وقتی هم دنبال کارهایش بود با پدرش هماهنگ می کرد و چیزی به من نمی گفت.

عکس هایش به دیوار بود .عکس هایی که در همه آنها خنده ای به لب دارد و لباس سفید بر تن . مادرش به عکس ها نگاه می کند و با لبخندی می گوید : مصطفی عاشق لباس سفید بود و همیشه هم لباس سفید می پوشید اما عادت داشت یقه لباسش را باز بگذارد.برای همین مدرسه وقتی تذکر می دادند به مدیر مدرسه می گفتم:پسر من با بقیه یقه بازها فرق دارد .

پدرش می گوید:مصطفی خیلی کتابخوان بود . پولی دستش می رسید کتاب می خرید . تا حدی که نمی دانستم کتابها را کجا بگذاریم.

مادرش نایلونی را جلویش می گذارد ومی گوید:این سه کتاب را با خود به سوریه برده بود . فوق العاده پسر منظمی بود. کتابها را جلد می کرد تا جلد هایش خراب نشود. آخرین نمایشگاه کتابی که رفت حدود یک میلیون تومان پول کتاب داد. کتابهای خوانده و نخوانده را جدا می کرد تا بداند کدام کتاب را خوانده است . در وصیتنامه اش هم گفته بود که کتابهایش را به یک مدرسه بدهند.

مادر کتابی از سردار سلیمانی که به امضای خود سردار رسیده است را نشان داد. کتابی که شهید با خود به سوریه برده و همان جا به سردار سلیمانی می گوید برایش امضا کند اما سردار سرش را می بوسد و می گوید تو الان که با این سن کم به این عقیده رسیدی که مدافع حرم بشوی و به سوریه آمدی باید به من امضا بدهی نه من.

مادرش دوباره با ذکر این خاطره اشکی در چشمهایش می نشیند و به عکس مصطفی خیره می شود.شهریار زرشناس که قرار بود که در این جمع باشد. تلفنی با پدر شهید صحبت کرد و گفت: ما ارادت ویژه ای به شهدای مدافع حرم داریم. مخصوصاً این شهید بزگوار .شرمنده ام که نتوانستم که حضوری بیایم.

.بزرگواری که خانواده شهدای مدافع حرم دارند وصف نشدنی است.محمد انصاری که بنا به ذات آرامش از ابتدا ساکت بود و چند روز پیش به مزار مصطفی رفته بود. به پدر و مادر شهید گفت :آقا مصطفی نظر کرده بود و شما هم مطمئناً نظر کرده هستید .در عرصه ای که هستیم سعی می کنم هر کاری از دستم بربیاید برای این شهیدان بزرگوار انجام بدهم.شهادت شهید حججی خیلی بازتاب داشت اما این مساله نباید مانعی شود تا از دیگر شهدای مدافع حرم غافل شویم.ادامه دادن راه این شهدا مهم است . باید همه مان این کار را انجام دهیم. در تیم پرسپولیس همه سعی می کنیم هر بار عکس یک شهید را پیشنهاد بدهیم که به روی پیراهن ها بزنند

.دلمان می خواست برای بازی بعدی عکس آقا مصطفی را روی پیراهنمان داشته باشم اما نشد.انشالله برای بازی های بعدی حتماً این کار را انجام می دهیم. پدر شهید بوسه ای بر سر محمد انصاری می زند. مادرش می گوید: امسال به جای اینکه برایش مراسم بگیریم همه هزینه های مراسمش را به خانه" ای بی" که برای بیماران پروانه ای است دادیم.

عکسهای مصطفی دور تا دور خانه است. هر جا که نگاه می کنی عکسی از مصطفی است . انگار که مادرش می خواهد. هر جا که می چرخد پسرش را ببیند. پسری که همیشه به مادر می گفت :مامان مطمئن باش که من از سوریه برمی گردم. و مادری که که می گوید :پسرم به قولش وفا کرد از سوریه بر گشت اما شهید.