فولادی سپهر گفت:هنر، روح انسانی را تلطیف و اخلاق انسانی را تعدیل می کند..

۲۶ آبان ۱۳۹۶ | ۲۱:۰۰ کد : ۲۲۳۱
تعداد بازدید:۲۷۸۵

راضیه فولادی سپهر، استادیار گروه علوم پایه واحد تهران غرب از هنرمندان افتخار آفرینی است که علاوه بر خوشنویسی ودرجه استادی از انجمن خوشنویسان ایران ، در زمینه طراحی و نقاشی به سبک سورئال و سرودن شعرهای تفننی در قالب ترانه و دوبیتی و رباعی  فعالیت می کند. 

وی در دومین جلسه از مصاحبه خود با روابط عمومی واحد در باره  هنر ، علاقه به کارهای هنری و نقاشی هایی که انجام میدهد گفت :

هنر، روح انسانی را تلطیف و اخلاق انسانی را تعدیل می کند. هنر آینه زیباییها  است  پس باید به صداقت و پاکی درون دست یافت تا از این آینه جلوه های نیکو متجلی شود.

وی افزود :هنری که به درستی و زیبایی جهت یابد، هرگز نمی تواند مسبب شر و بدی و زشتی شود. من معتقدم برای آنکه جامعه و دنیای پالوده ای داشته باشیم بجای این همه جنگیدن با بدی ها بهتر است بسوی نیکویی ها و زیبایی ها متمایل شویم. تا بدی در انزوای خود بمیرد و بپوسد. به همین سبب است که احساس می کنم جامعه ی ما و دنیای معاصر به شدت به هنر نیازمند است.

فولادی سپهر با اشاره به انکه هنر میتواند خلاهای در زندگی را پرکند . درباره هدف از انجام کارهای هنری خود گفت : هنر زندگی من است و من با انجام ان  جان و نفس تازه می گیرم و بنظرم می رسد که وجود هنر در زندگی هنرمندان به تعادل آنها در زندگیشان کمک می کند. تعادل در زیستنی با آرامش تر، لطیف تر، هوشمندانه تر و اخلاق مدارانه تر نسبت به سایر انسان ها.... و اساساً گمان می کنم اگر هر انسانی به نوعی از انواع هنر دل مشغولی یابد، دنیای بهتری خواهدداشت.

وی درباره فعالیت های نقاشی خود گفت : در نقاشی سورئال چون سبک " فرا واقع گرایی" است غالباً درونیات هنرمند بدون بهره گیری از فکر و تعقلی از پیش تعیین شده صورت می گیرد بنابراین به تعداد مخاطبان، پیام، متفاوت می شود. یعنی اثرحاصل شده از یک تابلوی نقاشی، احتمالاً یک پیام ویژه را منتقل نمی کند؛ بلکه هر بیننده و مخاطبی برداشت خود را خواهد داشت و پیام ویژه ی خود را دریافت خواهد کرد. فارغ از این که پیام هنرمند برآن برداشت، منطبق باشد یا خیر. و این آزادی و رهایی که در هنر سورئال وجود دارد غالبا با نوعی سردرگمی و ابهام  از نظر مخاطبان توأم است.

فولادی سپهربا اشاره به انکه در نقاشی های سورئال خود، رسوب روایت های اسطوره ای و آمیختگی آنها با مسایل دنیای معاصر را  لحاظ می کند عنوان کرد :  تکنیک کار در نقاش هایش با دو روش: نقاشی برروی بوم با قلم مو وآکرلیک و نقاشی برروی کاغذ با قلم مو و رنگهای ضدآب اشمینک است..

وی از برنامه های آتی خود  به برگزاری نمایشگاه خوشنویسی و نقاشی اشاره کرد .