افتتاح بازارچه ی دانشجویی برای اولین بار در واحد تهران غرب

۰۶ آذر ۱۳۹۶ | ۱۲:۵۲ کد : ۲۲۶۱
تعداد بازدید:۱۸۲۶

با همت و تلاش حمید رضا مقسمی عضو هیات علمی گروه  کامپیوتر واحد تحت پوشش حوزه معاونت دانشجویی و فرهنگی ، بازارچه ی دانشجویی به منظور خرید و فروش، تعمیر رایگان و مشاوره در تهیه اقلام فرهنگی از جمله :کتاب، لوازم التحریر، موبایل،لپ تاپ، محصولات هنری و صنایع دستی نو یا مستعمل و غیره  از روز پنجشنبه نهم  آذرماه 96 در دانشکده فنی مهندسی  واحد آغاز بکار خواهد کرد..

افتتاح این بازارچه : پنجشنبه ، نهم آذرماه ، ساعت ۱۰ تا ۱۷ در طبقه پنجم دانشکده فنی مهندسی است.

وپس از این  ،هر هفته روزهای پنجشنبه در دانشکده فنی مهندسی واحد دایر خواهد بود.

غرفه ها و خدماتی که در این بازارچه به صورت رایگان در اختیار بازدیدکنندگان قرار خواهد گرفت عبارتند از :

۱غرفه اطلاعات : که درآن بخشهای بازارچه و ویژگی های هر یک برای متقاضیان شرح داده شده و آنها را راهنمایی می کنند.

۲غرفه خرید و فروش کتاب، جزوه و لوازم التحریر. مراجعه کنندگان میتوانند اقلام مذکور را به صورت نو یا دست دوم در این غرفه در معرض فروش بگذارند. مسئول غرفه در زمینه مناسب بودن محتوا و کیفیت و همچنین قیمت کتابها و اقلام به متقاضیان مشاوره رایگان می دهد. در حال حاضر هیچ درصدی از فروش این اقلام از طرفین معامله گرفته نمی شود. اساتید میتوانند کتابهای مورد نظرخود را در این غرفه با تخفیف عرضه کنند.

۳غرفه خرید و فروش و  تعمیر موبایل و خدمات آن . متقاضیان می توانند در این غرفه پس از بازرسی فنی موبایل خود توسط متخصص مربوطه و پر کردن فرم مشخصات فنی و قیمت پیشنهادی توسط وی اقدام به فروش آن در بازارچه کنند. در حال حاضر هیچ درصدی از فروش این اقلام از طرفین معامله گرفته نمی شود. در این غرفه کلیه خدمات موبایل از جمله نصب نرم افزارها و رفع اشکالات نرم افزاری و سخت افزاری آن به صورت رایگان صورت میگیرد.

۴غرفه خرید و فروش و  تعمیر لپ تاپ و خدمات آن . متقاضیان میتوانند در این غرفه پس از بازرسی فنی لپ تاپ خود توسط متخصص مربوطه و پر کردن فرم مشخصات فنی و قیمت پیشنهادی توسط وی اقدام به فروش آن در بازارچه کنند. در حال حاضر هیچ درصدی از فروش این اقلام از طرفین معامله گرفته نمی شود.  در این غرفه کلیه خدمات لپ تاپ از جمله نصب نرم افزارها و رفع اشکالات نرم افزاری و سخت افزاری آن به صورت رایگان صورت میگیرد.

۵غرفه خرید و فروش محصولات هنری و صنایع دستی. متقاضیان میتوانند محصولات هنری خود را پس از بررسی مسئول غرفه در معرض فروش قرار دهند. لازم به ذکر است که این غرفه فقط برای فروش محصولات دانشجویان، اساتید و کارکنان دانشگاه آزاد تهران غرب یا خانواده آنهاست و باید کالاها با تخفیف زیادی نسبت به بازار بیرون فروخته شوند. در حال حاضر هیچ درصدی از فروش این اقلام از طرفین معامله گرفته نمی شود.

تذکر : در غرفه های خرید و فروش فوق، هیچ شرکت و فروشگاهی از بیرون حق شرکت نداشته و هدف فقط خرید و فروش کالاهای دانشجویان ، اساتید و کارکنان توسط خود آنها با قیمتی مناسب است. در صورت فروش نرفتن کتاب، لوازم التحریر، اقلام هنری و صنایع دستی ، افراد میتوانند تقاضا دهند تا کالاها درصورت امکان تا بازارچه بعدی در دانشگاه بماند ولی برای موبایل و لپ تاپ این امکان وجود نداشته و مراجعین پس از اتمام زمان بازارچه این اقلام  را خواهند برد.

۶غرفه خرید و فروش اینترنتی . سایتی برای خرید و فروش این بازارچه طراحی شده است که متقاضیان میتوانند در صورت فروش نرفتن کالایشان، عکس و مشخصات کامل کالا را به همراه شماره تلفن خود، توسط مسئول مربوطه در سایت قرار دهند تا از طریق سایت آن را بفروشند.  در حال حاضر استفاده از این سایت برای کاربران رایگان است:

Omidring.org

این سایت توسط کانون دانشجویی خیرخواهان همدل راه اندازی شده و در این غرفه مراجعین میتوانند در صورت تمایل کالاهایی که به آنها نیاز ندارند، از جمله کتاب، لوازم التحریر، موبایل و لپ تاپ دست دوم خود را به دانشجویان یا دانش آموزان نیازمند که توسط این کانون شناسایی شده اند هدیه دهند.

۷غرفه گیم و واقعیت مجازی. در این غرفه نرم افزارها  و لوازم جانبی بازیهای حرفه ای کامپیوتری عرضه شده و مشاوره های رایگان در این زمینه داده میشود. همچنین امکاناتی فراهم شده تا مراجعین درحال حاضر به صورت رایگان واقعیت مجازی را با جدیدترین تجهیزات روز دنیا برای گیم، آموزش و تورهای ۳۶۰ درجه ای تجربه کنند.

۸غرفه جمع آوری پسماند خشک.

برای تمام خدمات رایگان فوق ،یک درخواست ازمتقاضیان شده است و آن اینکه پسماندهای خشک منزل یا محل کار خود را که در طی یک هفته جمع آوری کرده اند به این غرفه تحویل دهند تا از این طریق هم به فرهنگ سازی حفظ محیط زیست کمک شده باشد و هم از طریق فروش آنها بتوان اندکی به دانشجویان و دانش آموزان محروم کمک کرد.منظور از پسماندهای خشک، پلاستیک، کاغذ، مقوا، بطریهای پلاستیکی یا پت تمیز، بطریهای فلزی نوشابه، در نوشابه و قطعات الکترونیکی است.

این غرفه نیز توسط کانون دانشجویی خیرخواهان همدل اداره میشود.

.