رویداد کارآفرینی «ایوان» با محوریت شرکت های دانش بنیان برگزار شد

۱۴ شهریور ۱۳۹۴ | ۱۷:۳۶ کد : ۲۸۳
تعداد بازدید:۱۲۹۲
رویداد یک روزه کارآفرینی فناورانه ایوان امروز 17 مرداد ماه 94 در دومین فن بازار تخصصی مدیریت شهری و نمایشگاه فناوریهای نوین شهری، با حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران غرب به نقل از پایگاه اطلاع رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، دومین فن بازار تخصصی مدیریت شهری با هدف ترویج اختصاص دانش بنیان و حمایت از شرکت¬های دانش بنیان حوزه مدیریت شهری امروز (17 مردادماه) برپا و در آن رویداد کارآفرینی «ایوان» برای نخستین بار در کشور برگزار شد.
رویداد فناورانه یک روزه ایوان با موضوع پسماندهای شهری و با همکاری معاونت علمی و مرکز مطلعات شهرداری تهران در محل دائمی نمایشگاه¬های شهرداری تهران برگزار شده است.
در برگزاری رویداد فناورانه ایوان، ایده های برتر و افرادی با صاحب ایده هایی با موضوع پسماند شهری تیم هایی تشکیل میدهند که این تیمها ایده را در مدل کسب و کار بررسی و تحلیل میکنند و پس از پایان روز ایده های ارائه شده مورد داوری قرار می گیرند.

یکی از کارکردهای مهم این رویداد؛ تفکر، توسعه فرهنگ و ایده پردازی به صورت کار تیمی است.
رویداد ایوان یک استارتاپ و یا استار تاپ ویکند نیست چرا که در آن صورت باید در سه روز برگزار می¬شد و روش متفاوتی را پیش می¬گرفت.
این رویداد را می توان کریدور یا نمایش تولید ایده در حوزه پسماند نام گذاری کرد، اما این ایده ها باید بتوانند لباس فناوری به تن کنند تا از این طریق شرایط برای تجاری سازی فراهم شده و به تولید انبوه برسد.
شعار این رویداد  "من به تنهایی نمیتوانم، ما با هم می‌توانیم"  است و یکی از کارکردهای مشخص این رویداد توسعه اندیشه و تفکر با گسترش کار تیمی است چرا که اساسا کسب و کار یک کار تیمی به شمار می رود.
در این رویداد یک روزه که با برنامه ریزی دفتر تجاری سازی فناوری و حمایت ستاد توسعه فرهنگ علم، فناوری و اقتصاد دانش بنیان معاونت علمی و فناوری در حاشیه نمایشگاه دستاوردهای فناورانه شهری برگزار شد بیش از 60 نفر از صاحبان ایده و فناوران مرتبط حضور داشتند.
 
حضور 220 شرکت در نمایشگاه فناوری های نوین شهری
حدود 220 شرکت در این بازار حضور دارند که 113 شرکت توسط پارک های فناوری و یا صندوق نوآوری و شکوفایی معرفی شده اند، در این میان 110 شرکت نیز مستقل ثبت نام کرده و در فرآیند ارزیابی برگزیده شده اند.
دومین فن بازار تخصصی مدیریت شهری و نمایشگاه فناوری های نوین شهری از 17 تا 19 مرداد ماه با حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در محل دائمی نمایشگاه های شهرداری تهران واقع در پارک گفتگو در حال برگزاری است.
پایان پیام/