انعقاد تفاهمنامه آموزشی میان دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران غرب و دانشگاه اتریشی کرمز

۱۸ شهریور ۱۳۹۴ | ۱۸:۳۷ کد : ۲۹۳
تعداد بازدید:۱۳۴۷
رییس دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران غرب از انعقاد تفاهمنامه علمی-آموزشی میان دانشگاه آزاد اسلامی تهران غرب با دانشگاه اتریشی کرمز(Krems) خبر داد.

 

تصویر مطلب انعقاد تفاهمنامه آموزشی میان دانشگاه آزاد اسلامی و دانشگاه اتریشی کرمز

 

به گزارش مرکز حوزه ریاست و روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی، دکتر پروین داداندیش سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران غرب در حاشیه مراسم انعقاد تفاهمنامه وزارت علوم، تحقیقات و فناوری با وزارت علوم،‌ تحقیقات و اقتصاد کشور اتریش گفت: در جریان سفر هیات بلند مرتبه صدراعظم اتریش به ایران نشست صمیمانه ای با روسای دانشگاه اتریشی کرمز در خصوص همکاری های علمی دو جانبه بین دانشگاه ها برگزار شد.

دکتر داداندیش با بیان اینکه این همکاری با هدف ارتقا کیفیت و سطح علمی و آموزشی دانشجویان و اساتید صورت می گیرد، افزود: فعالیت های مشترک علمی، برنامه های تحقیقاتی مشترک، تبادل دانشجو، اعضای هیات علمی و محققان، فرصت های مطالعاتی اساتید، شرکت در جلسات و سمینارهای علمی، ویژه برنامه ها و کارگاه های آموزشی کوتاه مدت، تبادل نشریات و مطالب علمی و برگزاری دوره های آموزشی از موارد همکاری های میان دو دانشگاه است.

وی با اشاره به موضوعات مطرح شده در این جلسه گفت: در این جلسه در خصوص سرمایه گذاری مشترک در زمینه هتل داری و تاسیس مراکز آموزشی در خصوص رشته هتل داری و گردشگری در تعامل با معاونت عمرانی دانشگاه آزاد اسلامی تصمیم گرفته شد.

دکتر داداندیش خاطر نشان کرد: همچنین دو دانشگاه تصمیم به انتشار مطالبی مشترک در خصوص همکاری های علمی و تبلیغاتی در قالب یک نشریه مشترک گرفتند.

امضای این تفاهمنامه با حضور مهندس هاشمی معاون عمرانی دانشگاه آزاد اسلامی، دکتر پروین داداندیش رییس واحد تهران غرب و روسای دانشگاه کرمز دکتر بویر و دکتر انسفلنر صورت گرفت.

دکتر فرهادی وزیر علوم در نشستی مشترک با وزیر علوم و تحقیقات اقتصاد جمهوری فدرال اتریش که با محوریت توسعه همکاری های علمی و امضای یادداشت تفاهم همکاری میان دو کشور برگزار شد، گفت: اتریش همواره در نزد ایرانیان صاحب فرهنگ و تمدن بوده است و کشوری دوست به شمارمی آید.

وی افزود: اعتقاد ما در جمهوری اسلامی ایران این است که مرزی میان دانشمندان دنیا وجود نداشته باشد و آنها باید بدور از جنجال های سیاسی با هم همکاری کنند و در داخل کشورها شرایط یکسانی برای تحصیل فراهم شود.

فرهادی گفت: نیمی از محققان و دانشجویان ایران را زنان تشکیل می دهند و طیف دانشجویان در همه استان ها و در همه محدوده اقلیت های دینی مختلف در کشور گسترده است.

وزیر علوم با اشاره به رشد علمی ایران خاطر نشان کرد: ما پس از پیروزی انقلاب اسلامی از 35 سال پیش حرکت به سوی علم و فناوری را آغاز کرده و بر سه پایه آگاهی مردم و مسئولان، تربیت نیروی توانا و سیاست های یکپارچه رشد خود را بنا نهاده ایم و موفقیت های ما مدیون حرکت هم جهت مردم و مسئولان است .

فرهادی افزود: اکنون در جمع ما معاونین وزارت علوم و نمایندگان وزارت بهداشت و روسای دانشگاه های بزرگ کشور وجود دارند که من از همه می خواهم در جهت توسعه همکاری ها تلاش کنند.

وزیر علوم، تحقیقات و اقتصاد اتریش نیز گفت: بعد از مذاکرات نتیجه بخش وین، ما می توانیم همکاری خود را با ایران گسترش دهیم و دو کشور از انرژی خوبی برای این کار برخوردار هستند.

رینولد میتل لهنر در دیدار با وزیر علوم ایران افزود: روابط دو کشور به قرن ها پیش بازمی گردد و همکاری های ما در حوزه اقتصادی و علمی از سال 1851 میلادی آغاز شده است.

وی افزود: به نظر من در زمینه های علمی و تحقیقاتی می توانیم همکاری های خوبی داشته باشیم و در سال گذشته نیز قراردادهایی را با ایران داشتیم که این مسیر می تواند ادامه یابد.

وزیر علوم اتریش گفت: بعد از ایجاد اعتماد میان دو کشور، باید زیرساخت ها هم فراهم و کمیسیون هایی تشکیل شود تا بتوانیم قراردادهای مفیدی را با هم امضا کنیم.

لهنر با بیان اینکه اتریش عضو اتحادیه اروپاست و در برنامه های مختلف می توانیم همکاری خود را با ایران افزایش دهیم افزود : همچنین تبادل دانشجو نباید یک طرفه باشد به طوری که اکنون در اتریش 1700 دانشجوی ایرانی وجود دارد ولی فقط 8 دانشجوی اتریشی در ایران مشغول به تحصیل هستند.

وی گفت: ما باید پروژه های مشترک را گسترش دهیم و تعریف جدیدی از همکاری ها میان دو کشور ایجاد کنیم.

لهنر خاطر نشان کرد: اکنون همکاری هایی در زمینه های مختلف با ایران داریم اما باید درخصوص جزئیات بیشتر صحبت کنیم تا مسائل هر چه سریعتر عملی شود.