دکتر مروجی، رئیس دانشکده فنی و مهندسی دانشگاه آزاداسلامی واحد تهران غرب:

۲۸ مرداد ۱۳۹۷ | ۱۶:۳۴ کد : ۲۹۳۳
تعداد بازدید:۳۳۹۳

دکتر مروجی، رئیس دانشکده  فنی و مهندسی دانشگاه آزاداسلامی واحد تهران غرب:

دانشکده فنی و مهندسی به قطب علمی و فنی تبدیل می شود

 

رئیس دانشکده  فنی و مهندسی دانشگاه آزاد تهران غرب گفت: با توجه به پتانسیلی که در دانشکده فنی و مهندسی وجود دارد، این نوید و مژده را می دهیم که در آینده نزدیک این دانشکده را به قطب علمی، فنی و صنعتی تبدیل نماییم.

دکتر مروجی در گفتگو با روابط عمومی واحد با اشاره به استقبال جوانان از رشته های مهندسی، اظهار کرد: رشته های مهندسی در سال های اخیر به عنوان پر طرفدارترین و پرکارترین رشته ها در کشور مطرح اند، که به زعم بسیاری از کارشناسان آموزش عالی، همچنان گرایش دانشجویان به این رشته ها زیاد است و در عین حال مهندسی را می توان،یکی از محورهای اصلی توسعه کشور دانست که همواره در طول دهه های گذشته به آن توجه ویژه ای شده است.

رئیس دانشکده فنی و مهندسی افزود: هم اکنون در دانشکده فنی و مهندسی واحد تهران غرب 6 رشته کارشناسی با عناوین (مهندسی برق ،صنایع ،عمران،مکانیک،کاپیوتر نرم افزار،مهندسی کامپیوتر ، معماری سیستم های کامپیوتر)،  18 رشته کارشناسی ارشد شامل (مهندسی برق- افزاره های میکرو و نانوالکترونیک، مهندسی برق-الکترونیک قدرت و ماشین های الکتریکی،مهندسی برق-برنامه ریزی و مدیریت سیستمهای انرژی الکتریکی، مهندسی برق-سیستمهای الکترونیک دیجیتال

مهندسی برق-سیستمهای قدرت، مهندسی برق-مدارهای مجتمع الکترونیک، مهندسی صنایع- بهینه سازی سیستم ها

مهندسی صنایع- مهندسی صنایع، مهندسی عمران-مهندسی زلزله، مهندسی عمران-مهندسی سازه، مهندسی فن آوری اطلاعات- طراحی و تولید نرم افزار، مهندسی کامپیوتر- معماری سیستمهای کامپیوتری، مهندسی کامپیوتر- هوش مصنوعی

مهندسی مکانیک-تبدیل انرژی، مهندسی مکانیک- طراحی کاربردی، مهندسی مکاترونیک-اتوماتیک و کنترل تولید، مهندسی مکاترونیک- ارتباطات جنبی انسان-ماشین-کامپیوتر، مهندسی مکاترونیک-طراحی رباتها و سیستمهای مکاترونیکی) و چهار رشته  دکتری شامل مهندسی برق،عمران،مکانیک طراحی جامدات و مکانیک تبدیل انرژی وجود دارد.

ایشان خاطر نشان کرد: دانشکده فنی و مهندسی به لحاظ داشتن امکانات و استانداردهای لازم ویژگی تبدیل شدن به قطب صنعتی را دارد. این دانشکده دارای کارگاه و آزمایشگاه های متعددی است که از جمله آن می توان به کارگاه (عمران،برق) و کارگاه مکانیک (دستگاه تراش،فلز،جوش،ترمودینامیک) اشاره کرد و با توجه به خرید تجهیزات جدید برای کارگاه مکانیک، این کارگاه در نیمسال اول سال تحصیلی جاری، آماده بهره برداری می باشد.

رئیس دانشکده  فنی و مهندسی دانشگاه آزاد تهران غرب افزود:علاوه براین کارگاه ها، دانشکده فنی و مهندسی دارای آزمایشگاه های بتن، مصالح ساختمانی، مکانیک خاک، مقاومت مصالح و هیدرولیک و آزمایشگاه  واقعیت مجازی زیر نظر گروه عمران و معماری و کامپیوتر است که البته آزمایشگاه واقعیت مجازی در مرحله تحقیقاتی قرار دارد و به گروه کامپیوتر اختصاص یافته است.

دکتر مروجی با بیان اینکه در راستای ارتقاء سطح کیفی و تخصصی دانشکده در صدد تاسیس رشته های کاربردی در مقطع تحصیلات تکمیلی هستیم، عنوان کرد: نیازسنجی خوبی از دانشجویان به عمل آمده است و با محوریت تربیت  نسل متخصص ،در نظر داریم ،علاوه بر استفاده از اساتید مجرب و کلاس هابا استانداردبالای آموزشی، کارگاه های تخصصی را در پی رفع نیاز بازار کشور و جامعه صنعتی به خصوص در رشته الکترونیک خودرو و مکانیک خودرو و تاسیات خوردو برگزار کنیم و در راستای این سیاست، ارتباط تنگاتنگی با صنایع و مراکز تحقیقاتی برقرار کرده ایم که در قالب امضای بیش از 9تفاهم نامه پیش رفته و امیدواریم در سال جاری ،قراردادهایی برای اجرای تفاهم نامه منعقدشود.

ایشان با تأکید بر اینکه کیفیت آموزش دانشکده فنی و مهندسی در سطح بسیار بالایی قرار دارد، گفت: هر ساله در رشته های مختلف شاهد قبولی دانشجویان در مقاطع تحصیلی بالاتر در دانشگاه های سراسری هستیم و این کیفیت بالای آموزشی در پذیرش دانشجوی مقطع دکتری کاملا آشکار و نمایان است، چرا که پذیرش در مقطع دکتری عمران دانشگاه آزاد واحد تهران غرب، نیاز به تراز بالاتری نسبت به سایر واحدهای استان تهران دارد.

رئیس دانشکده  فنی و مهندسی دانشگاه آزاد تهران غرب تصریح کرد: در دانشکده فنی و مهندسی، دپارتمانها و انجمن های علمی فراوانی در رشته صنایع ،عمران،مکانیک،برق و کامپیوتر وجود دارد که دانشجویان مستعد و نخبه در آن فعالیت می کنند و این انجمنها در برگزاری نشست های علمی ،پژوهشی  و ارتباط با صنعت نقش  تاثیر گذار و بسزایی دارند.همچنین رویدادهای ایده تا عمل(استارت آپی)در سالهای گذشته با رویکردسلامت،فرهنگی و اجتماعی و iTدر واحد برگزار شده که زمینه های خوبی برای آشنایی دانشجویان با کسب و کارهای نو پا می باشد.در سال 97 نیز 5رویداد آموزشی و تجربی ایده تا عمل ،در واحد و دانشکده فنی و مهندسی برگزار خواهد شد.

ایشان در ادامه افزود: با توجه به پتانسیلی که در دانشکده فنی و مهندسی همچون داشتن اساتید مجرب و فرهیخته، دانشجویان مستعد و نخبه و وجود کارگاهها و آزمایشگاه های استاندارد و امکانات عالی وجود دارد، این نوید و مژده را می دهیم که در آینده نزدیک این دانشکده را به قطب علمی، فنی و صنعتی تبدیل نماییم.

دکتر مروجی در پایان گفت: از تمامی عزیزان دانشکده فنی و مهندسی به خصوص کارکنان ،اعضای محترم هیات علمی و جناب آقای مقیمی معاون دانشکده تقدیر و تشکر می نمایم. همچنین باید از حمایتها و پشتیبانی معاونت محترم اداری ومالی (دکتر حیدری) و معاونت محترم پژوهش و فناوری (دکتررحیمی) قدردانی نمایم و در آخر باید به این نکته اشاره داشت که رشد و پیشرفت دانشکده را همواره مدیون حمایتها و پیگیری های مجدانه و درایت و مدیریت همه جانبه رئیس واحد هستیم.

لازم به ذکر است، دکتر مروجی دانش آموخته رشته معماری کامپیوتر در دانشگاه علم و صنعت و از اعضای با سابقه دانشگاه آزاد اسلامی تهران غرب است که در کارنامه خود سابقه مدیر گروه و معاونت آموزشی دانشگاه را دارد. ایشان در حال حاضر رئیس دانشکده  فنی و مهندسی دانشگاه آزاداسلامی واحد تهران غرب است.