انعقاد تفاهم نامه همکاری مابین دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران غرب وشرکت بهره برداری مترو تهران

۱۳ آبان ۱۳۹۷ | ۰۷:۵۹ کد : ۳۰۷۹
تعداد بازدید:۱۷۸۲

انعقاد تفاهم نامه همکاری مابین  دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران غرب وشرکت بهره برداری مترو تهران

این نشست با حضور دکتر کوهی معاونت مهندسی شرکت بهره برداری مترو،و جمعی از مدیران بخش های مختلف مهندسی این شرکت ، دکتر رحیمی معاون پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران غرب  و جمعی از مدیران این معاونت به منظور امضاء تفاهم نامه همکاری بین این دو سازمان برگزار گردید.

به گزارش روابط عمومی واحد؛ابتدادر این جلسه آقای دکتر کوهی به معرفی و تحلیل مسائل و مشکلات بخش های مختلف شرکت بهره برداری مترو پرداخت که از جمله آن چالش ها، مسائل فنی ،عمرانی ، زمین شناسی، فرهنگی و اجتماعی مطرح گردید.

در ادامه این جلسه  مهندس نوبخت،مدیر عامل شرکت به مشکلات  و چالش های متروتاکید داشت و اظهارکرد: مترودر حال حاضر با بیش از 1000 مسئله مواجه است و در این راستا نیازمند همکاری و همفکری با دانشگاه ها ی معتبر کشوراست ،تا با برنامه ریزی و ارائه راهکارهای علمی بر آنها فائق آید. برای این منظور علاوه بر انعقاد تفاهم نامه همکاری با یکی از دانشگاه های معتبر دولتی ،خواستار همکاری و همفکری با دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران غرب نیز می باشیم و انتظار می رود جنس کار دانشگاه خروجی محور باشد و نتیجه عملی و کاملا کاربردی به بار آورد که  قابل مشاهد ه و قابلیت اجرایی صد در صد داشته باشد .

در ادامه این جلسه دکتر رحیمی معاون پژوهش و فناوری واحد،به معرفی پتانسیل های موجود در دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران غرب پرداخت و خلاصه ای از فعالیت های پژوهشی صورت گرفته را ارائه نمود.

معاون پژوهش و فناوری واحد با تاکید بر بیانات مقام معظم رهبری و ریاست جمهوری ،مبنی بر اینکه دانشگاهها باید بتوانند مشکلات جامعه را مرتفع سازند اظهارکرد: دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران غرب در راستای منویات مقام معظم رهبری وسیاستهای کلان ریاست عالی دانشگاه وبرنامه های علمی استان تهران گام بر می دارد و پژوهش هدفمند را سر لوحه تحقیقات و پایان نامه های دانشجویان تحصیلات تکمیلی خود قرار داده است . در این راستا تدوین نظام موضوعات پژوهشی در این واحد دانشگاهی به اتمام رسیده و انتظار میرود به زودی در سرای نو آوری صنعت و سلامت شاهد به بار نشستن نتایج تحقیقات صورت گرفته باشیم .در ادامه این جلسه، خانم دکتر زینال نژاد،به معرفی مراکز تحقیقاتی دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران غرب و عملکرد آنها پرداخت و ابراز امیدواری کردند مرکز تحقیقات صنعت و سلامت بتواند با استفاده از امکانات و پتانسیل علمی و پژوهشی خود ،نیازهای تحقیقاتی شرکت مترو را برآورده نموده و شاهد توسعه همکاری ما میان این دو سازمان باشیم.

همچنین آقای دکتر توکلیان ، به ظرفیت های دانشکده فنی و مهندسی دانشگاه آزاد اسلامی  واحدتهران غرب اشاره کرد و تاکید داشت: در زمینه ساخت قطعات و تجهیزات مورد نیاز شرکت بهره برداری مترو و تهیه اسناد فنی و نظارت و تایید فرآیند ساخت می توان از قابلیت های اساتید و دانشجویان این دانشکده بهره گرفت.

در پایان جلسه ، تفاهم نامه همکاری توسط آقایان دکتر رحیمی و دکتر کوهی امضاء گردید و قرار شد با تشکیل کمیته های راهبردی مشترک به سیاست گزاری ،اولویت بندی و پیگیری موضوعات تفاهم نامه پرداخته شود .