دکتر محمود واعظی: پیگیری جهت اجرایی شدن ایده مهم تر از مطرح کردن ایده است

۱۴ مهر ۱۳۹۴ | ۱۲:۳۳ کد : ۳۰۹
تعداد بازدید:۱۱۵۲
دکتر محمود واعظی وزیر ارتباطات و فناوری ارتباطات در حاشیه اختتامیه رویداد استارت آپ ویکند دانشگاه آزاد اسلامی در تهران به میزبانی واحد تهران غرب، برگزاری استارت آپ ویکند ها را برای پرورش ایده ها و افزایش کارآفرینی مفید ارزیابی کرد و گفت: کسانی که ایده خوبی دارند نباید از مطرح شدن ایده های خود بیم داشته باشند

  به گزارش خبرنگار روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران غرب، دکتر محمود واعظی وزیر ارتباطات و فناوری ارتباطات در حاشیه اختتامیه رویداد استارت آپ ویکند دانشگاه آزاد اسلامی در تهران به میزبانی واحد تهران غرب، برگزاری استارت آپ ویکند ها را برای پرورش ایده ها و افزایش کارآفرینی مفید ارزیابی کرد و گفت:

بایستی استعدادها را در دانشگاه ها شناسایی کنیم و با ایجاد بستر مناسب آنها را مورد حمایت قرار دهیم . کاری که امروز دانشجویان و واحد تهران غرب انجام داد در بسیاری از کشورهای دنیا نیز در حال انجام است.

وی در خصوص چگونگی ایجاد بستر مناسب برای حمایت ایده ها گفت :

در این زمینه دولت و بخش خصوصی در کنار یکدیگر بایستی دست به دست دهند تا جوانان نسبت به وارد شدن به عرصه کارآفرینی و پردازش ایدهای نو دلسرد نشوند.

خوشبختانه برگزاری استارت آپ ویکند ها سالهای اخیر، در ایران ساز و کار خوبی داشته و باعث شده کسب و کارهای مختلفی در پی این رویدادها به وجود بیاید، ایده های جدیدی شکل بگیرد و کشور را به سمت خودکفاییسوق دهد.

 دکتر واعظی، با تشکر از برگزار کنندگان رویداد استارت آپ ویکند در دانشگاه آزاد اسلامی گفت:پیش از این دانشگاه شریف، شهید بهشتی و تهران به این رویداد پرداخته بودند و دانشگاه آزاد کمتر در این حوزه وارد شده بود، امیدوارم در پی این اقدام موج جدیدی ازپروش ایده در بین دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی نیز بوجود بیاید.

وی با رد نگرانی در خصوص بیان ایده ها ، عمل کردن به ایده را مهمتر  از مطرح کردن عنوان کرد، و افزود:

طرح ایده به تنهایی نمی تواند به موفقیت بیانجامد از این رو در جهت عملی شدن بایستی مراحل مختلفی طی شود و ممکن است از 100 ایده تعداد انگشت شماری به مرحله اجرا دستیابند، لذا گرچه بایستی افراد ایده های خود را مطرح کنند لیکن عملیاتی کردن ایده مهمتر از مطرح کردن آن است.

کسانی که ایده خوبی دارند نباید از مطرح شدن ایده های خود بیم داشته باشند. بیان ایده ها به معنی ارتباط بازار با صاحبان ایده ها است بازار کسب کار موارد اجرایی را مورد شناسایی قرار می دهد  و به دنبال آنان می آید تا ایده ها خوب را تبدیل به محصول نماید.