روش تحقیق در علوم مهندسی به قلم استادیار دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران غرب منتشر می‌شود

۱۵ مهر ۱۳۹۴ | ۱۴:۱۷ کد : ۳۱۰
تعداد بازدید:۱۷۹۳
کتاب «روش تحقیق در علوم مهندسی» نوشته رامین قاسمی‌اصل، استادیار، و فرید قدمی، مدرس دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران غرب، منتشر می‌شود.

 

به گزارش روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران غرب به نقل از آنا ، فرید قدمی درباره این کتاب، که برای تدریس در مقطع کارشناسی ارشد نوشته شده، گفت: «این کتاب به‌واقع یک راهنمای عملی برای دانشجویان و مهندسان است تا بتوانند با استفاده از آن در تعریف تحقیق علمی، نوشتن پروپوزال، رساله و مقالات علمی به‌راحتی کارشان را پیش ببرند.»

رامین قاسمی‌اصل نیز با اشاره به اهمیت تحقیق و ارائه آثار تحقیقی در دوره تحصیلات تکمیلی، چه در قالب پایان‌نامه و چه در قالب مقالات علمی، گفت: «این کتاب با مثال‌های عملی فراوان از رشته‌های مختلف علوم مهندسی مانند مکانیک، عمران، برق و غیره می‌تواند راهنمای بسیار مفیدی برای دانشجویان از لحظه آغاز تحقیق تا ارائه نتایج تحقیقات‌شان به شکل رساله و یا مقاله باشد.»

«روش تحقیق در علوم مهندسی» دومین کتابی است که با همکاری قاسمی‌اصل و قدمی منتشر خواهد شد. پیش از این، کتاب «English in Mechanical Engineering» از این دو استاد دانشگاه منتشر شده بود.

فرید قدمی با اشاره به تداوم و گسترشاین همکاری در کتاب‌ها و تحقیقات آینده، این همکاری را نتیجه روحیه بالای تحقیق و همکاری در گروه‌های مهندسی دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران غرب، به‌ویژه در گروه مهندسی مکانیک، دانست و خبر از همکاری طیف گسترده‌ای از اساتید این دانشگاه در نگارش کتابی با نام «English For Engineers» داد.

رامین قاسمی‌اصل، مدیرگروه مهندسی مکانیک در دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران غرب، نیز با تأکید بر اهمیت روحیه تحقیق و پژوهش در کنار همکاری گسترده اساتید، گفت: «در همین کتابِ روش تحقیق نیز به نحو گسترده‌ای از آثار تحقیقی ریاست دانشگاه، دکتر پروین داداندیش، و اساتید برجسته رشته‌های مهندسی در دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران غرب بهره برده شده است.»

رامین قاسمی‌اصل عضو هیأت علمی دانشگاه، محقق و عضو اسبق هیأت مدیره سازمان نظام مهندسی استان تهران است. فرید قدمی نیز نویسنده، محقق، مدرس دانشگاه و مترجمی است که ترجمه و تألیف بیش از بیست جلد کتاب را در کارنامه علمی و فرهنگی خود دارد.