بزرگداشت روز معمار در دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران غرب (مجتمع پیامبر اعظم (ص) برگزار شد

۰۳ اردیبهشت ۱۳۹۸ | ۱۵:۰۱ کد : ۳۳۹۶
تعداد بازدید:۲۱۶۳

بمناسبت روز بزرگداشت شیخ بهایی (روز معمار) مراسمی در دانشگاه آزاد اسلامی تهران غرب، مجتمع دانشگاهی پیامبر اعظم (ص) در سالن شیخ بهایی به میزبانی دانشکده هنر و معماری با حضور خانم دکتر زارع رئیس دانشکده هنر و معماری ، دکتر محمد مهدی دماوندی مؤسس آکادمی تخصصی معمارشو، دکتر شیرازیان، دکتر شکیبا، خانم دکتر طلایی مدیر گروه معماری ، دکتر ناصر بهرامیان و جمعی از اساتید و دانشجویان گروه هنر و معماری برگزار گردید.

به گزارش روابط عمومی واحد، دکتر ناصر بهرامیان از اساتید بین المللی رشته معماری به عنوان سخنران اصلی این مراسم به ایراد سخنرانی پرداخت.

دکتر ناصر بهرامیان به اهمیت رشته معماری اشاره و اظهار داشت: تمام رشته های مختلف دانشگاهی برای این موجودیت دارند که در کنار رشته معماری برای درست کردن خانه های موفق، شهر موفق و زیست موفق تلاش کنند. معماری فضای زندگی، فضای موفقیت و زیست بشر است و ما باید معماری را ملموسانه درک و فهم کنیم چرا که معمار دانشمند زمان و روح زمان است. معمار باید عاشق باشد و به این دلیل معماری اهمیت دارد که تاریخ بشریت را میسازد.

این استاد دانشگاه به اهمیت تاریخ معماری  اشاره و بیان داشت: اگر اهرام ثلاثه نبود هیچ کس از تاریخ و فرهنگ مردم مصر اطلاعی نداشت، اگر تخت جمشید نبود ما نمی توانستیم درک درستی از فرهنگ و تمدن ایرانی داشته باشیم. می توان چنین نتیجه گرفت معماری شناسنامه بشریت است.

وی  با انتقاد از کشورهای توسعه نیافته در زمینه معماری و شهرسازی خاطر نشان کرد: کشورهایی که درک درستی از علوم معماری ندارند به صورت عقب مانده و قرون وسطایی با معماری برخورد می کنند.

این عضو سازمان نظام مهندسی کشور به اصول و ویژگی های بنا و پروژه پرداخت و تأکید داشت: معماری امروز با اندیشه حاصل می شود، ما باید با تفکر و بینش آن را به وجود آوریم و باید یک ارتباطی بین فکر و دستمان برقرار کنیم و به طور کلی باید اثری خلق کرد که خاطره ساز باشد و خاطره سازی یکی از اصول اولیه و مهم رشته معماری است.