دستاورد علمی - پژوهشی دیگری در گروه گردشگری و هتلداری واحد تهران غرب

۰۸ اردیبهشت ۱۳۹۸ | ۰۷:۳۵ کد : ۳۴۰۷
تعداد بازدید:۲۴۱۸

دستاورد علمی - پژوهشی دیگری در گروه گردشگری و هتلداری واحد تهران غرب

 

امروز دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران غرب فرصت ی جهت گسترش فعالیت های پژوهشی در حوزه گردشگری و هتلداری را توسط اعضا هیأت علمی  بوجودآورده است، که یکی از این موفقیت ها همکاری سرکار خانم دکتر مانا خوشکام به عنوان عضو هیأت علمی گردشگری در امرپژوهش است.

 به گزارش روابط عمومی واحد، دکتر مانا خوشکام از فارغ التحصیلان رشته ی برنامه ریزی و توسعه پایدار گردشگری دانشگاه علوم مالزی میباشند، ایشان دوره پسادکتری خود را نیز در رشته فوق الذکر درگروه گردشگری در همین دانشگاه سپری نموده اند. همچنین این عضو هیأت علمی علاوه بر چاپ مقالات متعدد در این زمینه، صاحب امتیازات بالایی در زمینه ی تحقیقات گردشگری پایدار بوده است، از آن جمله چاپ مقاله ای در زمینه ی توسعه ی پایدار گردشگری و اثرات آن درحاشیه تالاب انزلی در مجله ISI مدیریت گردشگری با Impact Factor: 5.921 میباشد، که  موفق به دریافت جایزه ازطرف دانشگاه نام برده شده اند.

دانشگاه واحد تهران غرب مستحضر است که ایشان به عنوان یکی از اعضای هیأت علمی، اخیرا موفق به دریافت طرح تحقیقاتی برون دانشگاهی (خارجی) از دانشگاه علوم مالزی با رویکرد تولید علم، تحت عنوان  (پیاده سازی مدلی کاربردی در  جهت توسعه بوم گردی پایدار در جزیره توریستی پنانگ، مالزی) شده است. این طرح براﺳﺎس ﺗﻘﺎﺿﺎی ﺟﺎﻣﻌﻪ وﺻﻨﻌﺖ  در راستای شاخص های توسعه پایداربوده و اهداف آن به شرح ذیل میباشد: 1. شناسایی اصول برنامه ریزی و مدیریت زیست محیطی پایدار در مرحله عملیاتی.

2.  بررسی نقش و مسئولیت ذینفعان در مدیریت و حفاظت از جزیره موردنظر به منظور توسعه  اقامتگاه های زیست محیطی پایدار.

3. پیاده سازی روش هایی جهت بهره گیری از منابع محیطی و همکاری ذینفعان در تسهیل تلاش های مشترک برای محافظت از منابع غنی و منحصربفرد در جزیره موردنظر.

4. نهایتا اجرای چارچوب توسعه پایدار بوم گردی براساس شاخص های  یونسکوجهت ثبت پایدار این جزیره درطول مدت زمان پروژه.

برنامه زمانی اجرای این طرح به مدت 3 سال  (1ژانویه 2019 لغایت 31دسابر2021) با اعتباری بالغ بر (16000دلار) طی قراردادرسمی از طرف دانشگاه علوم مالزی و وزارت علوم مالزی ثبت شده است ، دانشگاه علوم مالزی یکی از دانشگاه های دولتی مطرح جهان و اولین دانشگاه فعال درتولیدتحقیقات علمی(APEX) در زمینه گردشگری و علوم دیگرمی باشد.

با امید به داشتن متخصصین شایسته بیشتر در حوزه توسعه پایدار گردشگری کشور و دانشگاه های شایسته سالار ایران.