کارگاه آموزشی گام‌های دهگانه پویش ملی صادرات در دانشگاه آزاد اسلامی برگزار شد

۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۸ | ۱۰:۰۹ کد : ۳۴۵۲
تعداد بازدید:۹۲۰

به گزارش روابط عمومی واحد، به نقل از خبرگزاری ایسکانیوز، کارگاه آموزشی گام های دهگانه پویش ملی صادرات با حضور دکتر محمدمهدی طهرانچی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی، دکتر بابک نگاهداری سرپرست معاونت تحقیقات، فناوری و نوآوری دانشگاه، دکتر پیام نجفی مدیرکل امور اقتصادی دانش بنیان و سرمایه گذاری دانشگاه آزاد اسلامی، دکتر داود ثمری مدیرکل توسعه فناوری و ارتباط با صنعت دانشگاه و دکتر محمدرضا اردکانی سرپرست اداره کل امور پژوهشی و پروژه های تحصیلات تکمیلی در سالن اجتماعات دانشگاه علوم پایه واحد علوم و تحقیقات برگزار شد.

در این کارگاه یکروزه دکتر طهرانچی ریاست  دانشگاه آزاد اسلامی درخصوص رسالت دانشگاه بمنظور راهنمایی دانشجویان در مسیر اشتغال و اهمیت صادرات سخنرانی کرد.

در ادامه  محمدامین حاج کاظمیان صادرکننده نمونه کشور، به تدریس گام به گام صادرات و ارائه نکات کلیدی موفقیت در صادرات پرداخت و در پایان،  جلسه پرسش و پاسخ جهت حل چالشهای برخی فعالان نوپای اقتصادی برگزار شد.

گفتنی است این همایش به‌شکل رایگان، در ده گام، ادامه خواهد یافت، بزرگ‌ترین فرصت برای شناسایی روند صادرات و فرصت‌های صادراتی، به‌ویژه در شرایط تحریم خواهد بود. انتخاب نوع کالای صادراتی، راه‌های دریافت گواهی‌نامه‌های بین‌المللی برای صادرات، تامین منابع مالی، نحوه‌ی ارسال کالا، نحوه‌ی جابه‌جایی ارز و آشنایی با مقررات صادرات، از جمله اطلاعات مفید در این همایش است

در این جلسه نماینده دفتر ارتباط با صنعت واحد نیز شرکت نمودند و موارد آموزش داده شده را به شکل مدون تهیه نمودند که قابل ارائه به اعضای محترم هیات علمی و دانشجویان می­باشد.