نشست و تفاهم همکاری فی مابین دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران غرب با سازمان میراث فرهنگی و گردشگری

۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۸ | ۱۰:۰۰ کد : ۳۴۸۲
تعداد بازدید:۱۵۶۲

نشست و تفاهم همکاری فی مابین دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران غرب با سازمان میراث فرهنگی و گردشگری

 

این جلسه با حضور دکتر تیموری، معاونت محترم سازمان میراث فرهنگی و گردشگری ،مدیر کل آموزش و روابط عمومی سازمان میراث فرهنگی، خانم دکتر داداندیش رئیس واحد وتیم تخصصی، روز شنبه مورخ 98/2/28 در دفتر آقای دکتر تیموری تشکیل گردید.

در ابتدای جلسه خانم دکترداداندیش، رئیس واحد ضمن ارائه آمار و ارقام دانشجویان و فارغ التحصیلان دانشگاه آزاد اظهارکرد: امروز،بیشتراز گذشته دانشگاه ها باید به سمت حل مسائل و مشکلات جامعه و صنعت حرکت کنند و گردشگری و هتلداری یکی از حوزه هایی است که در شرایط فعلی کشور، نیازمند توسعه و روزآمد شدن می باشد.این صنعت در همکاری با دانشگاه می تواند ضمن ارتقاء مهارتهای دانشجویان و رشته های مرتبط و ایجاد ارتباط گسترده تر با سازمان های متولی، بر درآمدزایی و ایجاد اشتغال فارغ التحصیلان، وابستگی کشور به درآمدهای نفتی را کاهش دهد.

در ادامه این نشست آقای دکتر تیموری  معاون سازمان میراث فرهنگی و گردشگری ضمن معرفی طرحهای ملی و برنامه های میان مدت و کوتاه مدت معاونت بیان داشت: در مجموعه سازمان های دولتی حدود 24 دستگاه و نهاد، خود را متولی حوزه گردشگری می دانند که این پراکندگی ماموریتها، مانعی در راه رشد صنعت گردشگری بوده است. همچنین به اقدامات مهمی که در حال حاضر معاونت گردشگری با همکاری نهادهای ذی ربط در حال اجرای شدن است اشاره و خاطر نشان کرد:در بخشی از این اقدامات مثل تدوین نظام جامع گردشگری و تهیه استانداردها و شاخصهای ارزیابی موسسات،بازیابی ضوابط فنی و کیفی و تجهیزات و نیروی انسانی، می توانیم با دانشگاه آزاد اسلامی همکاریهای لازم داشته باشیم.

 در ادامه آقای دکتر عزیزی رئیس دانشکده مدیریت و اساتید حاضر در جلسه بر زمینه های  همکاری در سه حوزه آموزش، پژوهش و اجرایی اشارکرده و پیشنهادات گرو ههای آموزشی را ارائه نمودند.

در این جلسه دکتر مجیدی، استاد دانشگاه تهران حضور داشت و درخصوص گردشگری به عنوان بحث ملی ونقش دیپلماسی گردشگری در توسعه گردشگری کشور، نظراتی ارائه نمودند.

در خاتمه آقای دکتر عزیزی از طرف دانشگاه آزاد واحد تهران غرب و آقای دکتر شفیعی از طرف معاونت گردشگری به عنوان نماینده دو سازمان معرفی شدند و مقرر گردید جلسات مشترکی با حضور متخصصان حوزه های مربوطه برگزار و درخصوص همکاری های مشترک برنامه های اجرایی را تدوین نمایند تا در دستور کار نشست های آتی قرار گیرد.

در پایان نشست  لوح تقدیر و تندیس سومین جشنواره خوراک از سوی سر کار خانم دکتر داداندیش به جناب آقای دکتر تیموری برای حضور و سخنرانی ایشان در جشنواره تقدیم گردید.