جلسه مشترک دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران غرب و معاونت گردشگری سازمان میراث فرهنگی و گردشگری

۰۵ تیر ۱۳۹۸ | ۱۷:۵۵ کد : ۳۵۷۸
تعداد بازدید:۱۶۳۴

جلسه مشترک  دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران غرب و معاونت گردشگری و سازمان میراث فرهنگی برگزار شد

به گزارش روابط عمومی واحد، جلسه همکاری میان دانشگاه آزاد اسلامی  واحد تهران غرب و سازمان میراث فرهنگی و گردشگری با حضور خانم دکتر داداندیش رئیس واحد، دکتر تیموری معاون گردشگری و سازمان میراث فرهنگی، دکتر شفیعی مدیرکل آموزش و مطالعات سازمان میراث فرهنگی، دکتر رحیمی معاون پژوهش و فناوری، دکتر عزیزی رئیس دانشکده مدیریت، دکترپیشگر رئیس مرکز رشد، خانم دکتر مصلح مدیر پژوهش و جمعی از اعضای هیأت علمی رشته گردشگری و هتلداری در دفتر رئیس مجتمع آموزشی پیامبر اعظم(ص) برگزار شد.

در ابتدای جلسه دکتر تیموری معاون گردشگری و سازمان میراث فرهنگی و گردشگری با تاکید بر همکاری و بهره مندی از امکانات و توانمندی های دانشگاه و  سازمان میراث فرهنگی اظهار داشت: با توجه به افزایش 33 درصدی توریست نسبت به سال گذشته، دانشگاه و صنعت می توانند در خصوص مهارتهای عمومی و اشتغال ارتباط تنگاتنگی با معاونت گردشگری سازمان میراث فرهنگی داشته باشند.

در ادامه دکتر شفیعی مدیر کل آموزش و مطالعات سازمان میراث فرهنگی گفت: ما می توانیم با تأسیس مدرسه مهارت آموزی گردشگری با دانشگاه همکاری نماییم و در این مدارس با رئوس آموزشی خدمات هتلداری، غذا و نوشیدنی، روابط عمومی و بازاریابی و فروش در حوزه گردشگری با مساعدت دانشگاه در جهت حل مشکلات جامعه گردشگری گامهای موثری برداریم.

خانم دکتر داداندیش رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران غرب نیز ضمن ارائه پیشنهاداتی در این خصوص بیان داشت: دانشگاه آزاد، امروز یک دانشگاه حل مسئله است و حرکت در راستای سیاستهای ریاست عالی دانشگاه، حرکت برای حل مشکلات کشور است، وی افزود: تاکنون 40 مسئله شناسایی و مسئولیت آن به 40 واحد داده شده که موضوع صنعت و سلامت به واحد تهران غرب واگذار شده است.

رئیس واحد تهران غرب افزود: با توجه به پتانسیل واحد  و  وجود رشته های مرتبط (هتلداری و گردشگری) و کادر مجرب هیأت علمی، میتوانیم در جهت حل مشکلات حوزه میراث فرهنگی و گردشگری کمک شایانی داشته باشیم.

در ادامه این جلسه مقرر شد تا مهرماه سال جاری مدرسه هتلداری(hotel shcool) بمنظور تربیت نیروی ماهر در زمینه هتلداری و اشتغالزایی توسط واحد تهران غرب و همکاری سازمان میراث فرهنگی راه اندازی شود. همچنین روز جهانی میراث فرهنگی در 5 مهرماه با میزبانی واحد تهران غرب برگزار گردد.