گزارش برگزاری مراسم هفته پژوهش در دانشکده برق ، محیط زیست و کامپیوتر واحد همراه با تصاویرمنتخب

۲۹ آذر ۱۳۹۴ | ۰۲:۱۷ کد : ۳۶۷
تعداد بازدید:۹۷۶
به گزارش روابط عمومی واحد تهران غرب

 در24 اذرماه مصادف با سومین روز از هفته پژوهش ،مراسمی در سالن سخنرانی دانشکده برق ،کامپیوتر و محیط زیست واحد برگزار گردید.

در ابتدای مراسم پس از تلاوت آیاتی از قرآن و پخش سرود ملی و کلیپ واحد،جناب آقای دکتر خضری رئیس محترم دانشکده ضمن عرض سلام و تبریک هفته پژوهش به حاضرین بر اهمیت پژوهش تاکید کرده و فرمودند : باید پژوهش در دانشگاه ها را جدی بگیریم. دکتر خضری در سخنان خود به جایگاه علمی پژوهش ایران و مقایسه آن با سایر کشورها پرداختند و نقش پژوهش را در رشد علمی و اقتصادی و جایگاه بین المللی کشور بیان کردند.

ایشان در ادامه سخنان خود اظهار داشتند : پژوهش زیر بنای توسعه است و چرخش جامعه موفق و پیشرفته بر مدار نخبگان و شایستگان علمی و پژوهشی است و جامعه ای که تصمیم گیری های آن از سوی نهادهای علمی پژوهشی پشتیبانی شود ،گام به سوی توسعه و ترقی می گذارد و رعایت نشدن اصول پژوهش و تحقیق باعث هدر رفتن نیروی انسانی و مادی می شود. خضری گفت : عواملی مانند محور قرار دادن بازار ،ارتباط داشتن با اهداف شرکت و وجود یک منبع خلاق برای تولید ایده،داشتن یک سیستم کارای ارزیابی و انتخاب پروژه ،پذیرش نوآوری توسط سازمان و تعهد انجام فعالیت ها به وسیله یک یا چند نفر ازعوامل موثر در موفقیت تحقیق و توسعه هستند.

در ادامه مراسم، پروفسورعمرانی استاد تمام دکتری مهندسی محیط زیست دانشگاه تهران و اولین فارغ التحصیل این رشته تحصیلی از آلمان مطالبی در ارتباط با پژوهش های محیط زیستی بیان کردند و سلامت روح و آرامش ذهنی را لازمه ی تحقیقات و پژوهش های موثر دانستند.

دکتر امیرعضدی معاون پژوهش و فناوری واحد نیز در زمان کوتاه ضمن تشکر از دکتر داداندیش و دکتر خضری برای حمایت از فعالیت های پژوهشی خواستار تعامل و همکاری دانشجویان و اساتید با واحد پژوهش شدند.

در انتهای مراسم جناب آقای دکتر مرادی دبیر IEEE واحدایران و استاد دانشکده فنی دانشگاه تهران نکات کلیدی درباره ی مسئله ی تقلب در مقالات و امکانات بررسی آن را بیان کردند و ضمن معرفی سایت های معتبربه سوالات حاضرین در ارتباط با انجام پژوهش و مقالات پاسخ دادند.