کارگاه آموزشی مدل سازی معادله ساختاری با کاربرد نرم‌افزار Amos Graphic

۲۹ خرداد ۱۳۹۵ | ۱۴:۳۲ کد : ۴۰
تعداد بازدید:۱۳۳۵
.

به گزارش روابط عمومی واحد تهران غرب

کارگاه آموزشی مدل سازی معادله ساختاری با کاربرد نرم‌افزار Amos Graphic در راستای توانمندسازی علمی و عملی اعضای هیات علمی  واحد به ویژه اعضای هیات علمی دانشکده علوم انسانی که اطلاعات لازم و کافی در حد آمار پیشرفته داشته باشند به مدت 16 ساعت از 26 تا 27 خرداد برگزاری گردید.

این کارگاه  با هدف پاسخ‌گویی به برخی پرسش‌های اولیه درباره مدل سازی معادله ساختاری برگزار شده است.چنین پرسش‌هایی اغلب برای پژوهشگرانی مطرح می‌شود که به‌تازگی با موضوع مدل‌سازی معادله ساختاری آشنا شده و یا با آن سرو کار پیدا کرده‌اند و مایل هستند از آن در تحلیل داده‌های خود بهره گیرند.سوال‌هایی نظیر این که مدل‌سازی معادله ساختاری چیست و چه تفاوتی با سایر روش‌های کمی و به ویژه روش‌های آماری معمول در تحلیل داده‌ها دارد؟ در تدوین یک مدل معادله ساختاری از چه نمادهای ترسیمی می توان استفاده کرد؟ در یک مدل معادله ساختاری چه متغیرهایی وجود دارد و ارتباط بین آن متغیرهای ساخت دهنده به کدام مدل های فرعی است؟ و مدل اندازه گیری و مدل ساختاری به عنوان اجزای اصلی تشکیل دهنده یک مدل معادله ساختاری به طور ساده دارای چه معنا و مفهومی هستند و خود از چه اجزا و عناصری تشکیل شده‌اند؟

در این کارگاه آموزشی، فراگیران با یکی از ابزارهای دقیق و قدرتمند که پژوهشگر را با تدوین مبانی و چارچوب نظری پژوهشی در قالب مدل‌های اندازه گیری و ساختاری آشنا می‌کند و مدل‌سازی معادله ساختاری با استفاده از نرم افزار Amos و روش شناختی مدل سازی معادله ساختاری در تدوین و آزمون مدل آشنا شدند.