طرح تشکیل پرونده سلامت دانشجویان در واحد تهران غرب آغاز شد

۲۴ آبان ۱۳۹۸ | ۱۷:۴۲ کد : ۴۰۰۰
تعداد بازدید:۲۴۴۸

لطفا خودتان را معرفی بفرمایید و توضیح دهید آیا این طرح سابقا  در سایر دانشگاه ها  نیز اجرا شده است یا خیر؟
با سلام و خداقوت خدمت شما و همکارانتان و عرض احترام به همه دوستانی که این مصاحبه را مطالعه خواهند کرد. بنده سید حسین پیشگر هستم.  
و اما در ارتباط با بخش دوم سوال شما باید اضافه کنم طرح تشکیل پرونده سلامت دانشجویان  در دانشگاه های سراسری در حال اجرا ست و پرونده پزشکی دانشجویان در بدو ورود به دانشگاه انجام می شود و  ما هم تلاش کردیم در دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران غرب نیز این اتفاق بیافتد.
در خصوص نحوه شکل گیری  و هدف از اجرای طرح توضیح دهید ؟
نظر به تاکید جناب آقای دکتر طهرانچی ریاست محترم دانشگاه آزاد اسلامی و پیگیری های سازمان مرکزی دانشگاه آزاد اسلامی مقرر شد برای دانشجویان یک پرونده سلامت، شامل اطلاعات مربوط به وضعیت سلامت جسمی و روانی آنان تشکیل شود.  
اما هدف از تشکیل این پرونده، در واقع کمک به دانشجویان و ارائه خدمات مناسب به ایشان می باشد. تبعا معاونت دانشجویی و فرهنگی حسب وظیفه و بعنوان بانی و مجری این طرح، پس از تشکیل پرونده سلامت کلیه دانشجویان، آن دسته از دانشجویانی که به تشخیص پزشکان و متخصصین سلامت روان دچار مشکلاتی در این زمینه بوده و نیازمند خدمات کلینیکی می باشند  را جهت اقدامات پیشگیرانه به مراکز مربوطه معرفی خواهند کرد.  
بطور خلاصه از شیوه اجرا و  همچنین نحوه مشارکت دانشجویان در طرح بفرمایید  
بر اساس آمار مربوط به تعداد دانشجویان جدیدالورود و با هدف تسریع در اجرا و صرفه جویی در وقت و زمان، سامانه جامعی توسط دانشجویان رشته مهندسی کامپیوتر واحد تهران غرب طراحی شده است.
زمان شروع طرح و تکمیل فرم اطلاعات فردی از طریق پیامک اطلاع رسانی خواهد شد و دانشجویان در مرحله نخست با مراجعه به سامانه نسبت به تکمیل فرم مربوطه اقدام خواهند کرد. بدنبال تکمیل فرم ها ، زمانبندی مربوط به جضور کارشناسان در دو ساختمان مجتمع پیامبر اعظم (ص) و دانشکده فنی و مهندسی نمایش داده خواهد شد که دانشجو می تواند از روزها، ساعات و محلی که در این بخش قرار دارد به منظور مراجعه حضور و نکمیل این پرونده استفاده نماید.  
بفرمایید این طرح از چه تاریخی در واحد تهران غرب به اجرا در خواهد آمد  و آیا تمام دانشجویان از مخاطبین این طرح  محسوب می شوند؟
این طرح از تاریخ 23 آبانماه شروع به فعالیت کرده است و در این بازه زمانی با ارسال پیامک در مرحله اول در خصوص فراخوانی دانشجویان اقدام خواهد شد. در مرحله بعد نیز از شبکه های اجتماعی دانشجویان استفاده خواهد شد تا همه آنها از این طرح و ضرورت شرکت در آن مطلع شوند. لازم به ذکر است که این طرح در فاز اول برای دانشجویان ورودی 1398 این واحد دانشگاهی مورد استفاده قرار خواهد گرفت. ممکن است در فازهایی بعدی برای باقی دانشجویان نیز از این طرح استفاده شده و آنها نیز شامل این امر گردند.  
نحوه همکاری بیمارستان بوعلی با دانشگاه آزاد اسلامی واحدتهران غرب در راستای اجرای موفق  و نتایج مثبت این طرح چگونه خواهد بود؟
باید یک تشکر ویژه از بیمارستان بوعلی و خصوصا ریاست آن بیمارستان، جناب آقای دکتر امیرفیروزکوهی، داشته باشم. ایشان مساعدت ویژه ای را با این واحد دانشگاهی داشتند به نحوی که مقرر شد 6 الی 7 نفر از کارشناسان آن بیمارستان به مدت 10 روز در این واحد دانشگاهی حضور داشته باشند و ضمن تعیین قد و وزن و BMI، فشار و قند خون این دانشجویان نیز مورد بررسی قرار گیرد.  
دانشجویانی که بصورت آنلاین نسبت به تشکیل پرونده و تکمیل فرم خود اظهاری در سامانه اقدام نموده باشند، می توانند در زمان های تعیین شده به تیم پزشکی حاضر در مجتمع پیامبر اعظم (ص) یا دانشکده فنی و مهندسی مراجعه نمایند تا نسبت به ثبت اطلاعات اقدام شود.  
در پایان اگر مطلبی برای تکمیل این مصاحبه و یا توصیه ای به دانشجویان  در خصوص مشارکت در این طرح دارید بفرمایید
لازم به توضیح است که طرح تشکیل پرونده سلامت دانشجویان ، امسال برای اولین بار است که در واحد تهران غرب اجرایی می شود و انتظار می رود با کسب تجربه ای موفق، هر ساله به صورت ثابت تکرار شود.
لازم به ذکر است این طرح برای اولین بار بصورت پایلوت ، برای دانشجویان ورودی مهر 98 اجرا می شود و  در صورت فراهم شدن شرایط  و پس از بررسی های لازم  با نظر موافق هیات رئیسه محترم دانشگاه ، جهت سایر دانشجویان نیز انجام خواهد شد.
کلیه دانشجویان ورودی مهر 98 در کلیه مقاطع، ضرورتا می بایست پرونده سلامت را تکمیل نمایند. ضمنا ترتیبی اتخاذ خواهد شد تا دانشجویانی که در تشکیل این پرونده مشارکت نداشته اند، در پروفایل ثبت نام راهنمایی شده تا نسبت به ثبت نام اقدام نمایند و این سابقه در پرونده آموزشی دانشجو تا پایان تحصیل باقی خواهد ماند.