هشتمین رویداد استارت آپی ایده تا عمل با محوریت گردشگری فرهنگی در دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران غرب آغاز شد.

۲۷ آذر ۱۳۹۸ | ۲۰:۳۹ کد : ۴۱۶۲
تعداد بازدید:۲۳۸۴

هشتمین رویداد استارت آپی ایده تا عمل با محوریت گردشگری فرهنگی در دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران غرب آغاز شد.

به گزارش روابط عمومی واحد، هشتمین رویداد استارت آپی ایده تا عمل با محوریت گردشگری فرهنگی با حضور دکتر داداندیش، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران غرب، دکتر رحیمی، معاون  پژوهش و فناوری و رئیس مجمتع پیامبر اعظم (ص)، دکتر پیشگر، معاون فرهنگی و دانشجویی، دکتر رمضانی، رئیس دانشکده علوم انسانی، دکتر عزیزی، رئیس دانشکده مدیریت ، استادان و دانشجویان گروه  های گردشگری، هتلداری، کامپیوتر، حسابداری، مدیریت و ...، دانش آموزان مرکز تیزهوشان سمپاد در سالن اجتماعات مجتمع پیامبر اعظم(ص) برگزار شد.

در ابتدای مراسم دکتر رحیمی در سخنان کوتاهی ضمن خوشامد و تشکر از حمایتهای رئیس واحد و برگزار کنندگان این رویداد ابراز امیدواری کرد در آینده روالی طی شود این رویدادها ماهی یکبار برگزار شود، تا شاهد کارآفرینانی باشیم که به عرصه جامعه و کسب و کار معرفی می شوند.

معاون پژوهش و فناوری با اشاره به رعایت فرهنگ همکاری در استارت آپها، افزود: استارت آپها یک کار گروهی است که در آن ایده مهم نیست، بلکه روش اجرا و همکاری مهم است.

وی هدف از برگزاری این رویدادها را اشتغال و کارآفرینی دانشجویان بیان کرد و گفت: امید است با شور و هیجانی که در شما وجود دارد حتما تا آخرین روز در استارت آپ حضور داشته باشید و جزء سه شرکت برتر در مرکز رشد مستقر شده تا یکسال دیگر به بازار کار ورود کنید.

در ادامه دکتر پیشگر، در خصوص روند شکل گیری فعالیتهای این رویداد گفت: صاحبان ایده در فاصله زمانی ۶۰ ثانیه ایده خود را معرفی کرده و تشکیل تیم می دهند. پس از آن افراد حاضر در تیم ها، به مکان استقرار خود راهنمایی شده و طی پنجشنبه و جمعه پیش رو، در خصوص پرورش ایده خود به بحث پرداخته و با توجه به کارگاه هایی که در این زمینه برای آنها برگزار خواهد شد و همچنین راهنمایی هایی که توسط مربیان به تیم ها ارائه می شود، ایده خود را به سمت تجاری سازی و بازاریابی هدایت می کنند. در نهایت بر اساس این تلاش سه روزه و امتیازاتی که تیم ها در این مدت توسط داوران دریافت می کنند، ایده های برتر در اختتامیه معرفی شده و مورد تقدیر قرار می گیرند و مجوز استقرار در مرکز رشد دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران غرب را دریافت می کنند. لازم به ذکر است که در این رویداد سه روزه، شرکت کنندگان از حضور اساتید و افرادی که سابقاً ایده های نویی داشته و اکنون به صنعت وارد شده اند، بهره مند می گردند.

در پایان. خانم دکتر نیک بین، عضو هیأت علمی گروه گردشگری، توضیحاتی درباره گردشگری فرهنگی ارائه داد. وی در بخشی از سخنانش گفت: گردشگری فرهنگی شامل تمام گردشگرانی می شود که با هدف بازدید از فرهنگ جامعه میزبان به آن مقصد سفر می کنند و از نزدیک با میراث تاریخی، فرهنگی، جهانی، بحث خوراک سنتی و... آشنا می شوند.

 69 نفر در این رویداد شرکت داشته که در ده تیم به مدت ۵۴ ساعت به فعال سازی ایده های خود خواهند پرداخت. در این رویداد سه روزه دانشجویان و علاقمندان با زمینه های ورود به بازار کسب و کار و ایجاد انگیزه در آنها آشنا خواهند شد.

واحد تهران غرب به عنوان واحد پیشرو در دانشگاه آزاد اسلامی، هشتمین رویداد ایده تا عمل خود را با محوریت گردشگری فرهنگی در روزهای ۲۷ لغایت ۲۹ آذر ماه برگزار خواهد کرد.