کارگاه آموزشی «عفاف و حجاب از دیدگاه نوروبیولوژی» در دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران غرب برگزار شد

۰۷ بهمن ۱۳۹۸ | ۱۵:۰۸ کد : ۴۲۸۳
تعداد بازدید:۱۱۱۱

به گزارش روابط عمومی واحد، کارگاه آموزشی «عفاف و حجاب از دیدگاه نوروبیولوژی» (زیست شناسی عصبی) ویژه استادان،  با حضور دکتر پیشگر، معاون فرهنگی و دانشجویی، خانم دکتر نوری، مدیر گروه معارف اسلامی، حجت الاسلام محمدی ، نماینده نهاد رهبری و جمعی از اعضای هیأت علمی گروه های مختلف آموزشی واحد در سالن اجتماعات دانشکده علوم انسانی دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران غرب برگزار شد.

در ابتدا خانم دکتر نوری ،  ضمن خیرمقدم و تشکر از حاضرین و تسلیت بمناسبت فرا رسیدن شهادت خانم فاطمه زهرا (س)  گفت:  این کارگاه های آموزشی با هدف ترویج فرهنگ عفاف و حجاب، پیشگیری از آسیب های اجتماعی و حفظ کرامت  انسانی برگزار می شود.

در ادامه دکتر محمد ساقیان، پژوهشگر دانشگاه علوم پزشکی بقیه الله و مدرس جامعه المصطفی، با بیان مقدمه ای در باب نوروبیولوژی و سیستم عصبی و عملکرد آن اظهار کرد: نوروبیولوژی به معنی زیست شناسی عصبی است که براساس تحقیقات سلولی و مولکولی میتواند اتفاقاتی که در بدن ما با توجه به رفتارهایمان رخ می دهد را تحلیل کند.

در ادامه وی مسئله عفاف و حجاب را از دیدگاه نوروبیولوژی مورد بررسی قرار داده و ارتباط میان آنها را بیان کرد و با رویکردی جدید و از دیدگاهی کاملا علمی به مساله حجاب و عفاف و لزوم وجود آن برای مرد و زن پرداخت.

پژوهشگر دانشگاه علوم پزشکی بقیه الله،  با معرفی کتاب ”عفاف و حجاب از دیدگاه نوروبیولوژی” گفت: این کتاب سعی دارد با بررسی عملکرد مغز از یک سو و بررسی آیات و روایات مرتبط با حجاب و عفاف از سوی دیگر، مخاطب را قانع سازد که حجاب و عفاف به نفع اوست و چنانچه فردی بخواهد در این دنیا زندگی سالم، آرام و بدون استرسی داشته باشد ضروری است این احکام را رعایت کند.

در پایان افراد حاضر درجلسه به ارائه نظرات و پیشنهادات خود پرداختند.