برگزاری جلسه حلقه صالحین بسیج اساتید دانشگاه درروز دوشنبه 19 بهمن ماه در دانشکده فنی و مهندسی واحد

۲۰ بهمن ۱۳۹۴ | ۱۳:۱۱ کد : ۴۴۱
تعداد بازدید:۱۶۴۵
به گزارش روابط عمومی واحد تهران غرب

روز دوشنبه مورخ 19 بهمن ماه 94 از ساعت 9 تا 11:30 جلسه حلقه صالحین بسیج اساتید واحد با حضور مهندس صادقی رییس محترم بسیج اساتید ، دکترعباسی معاون فرهنگی آن حوزه و جمعی از اساتید بسیجی واحد در محل اتاق شورای دانشکده فنی و مهندسی  تشکیل گردید .

درابتدای این جلسه پس از تلاوت آیاتی چند از قرآن مجید ، مهندس صادقی پس از عرض سلام و تبریک ایام مبارک دهه فجر در خصوص مجموعه اقداماتی که در حوزه بسیج اساتید انجام شده و کارهایی که در دست اقدام است سخنانی ایراد نمودند.

ایشان طبق چارت مصوب اساتید بسیج ،به معرفی معاونین در این حوزه پرداخته و مهمترین اهداف بسیج اساتید واحد را تشکیل گروه های 3 نفره سر حلقه ها ، فعال شدن و قوام یافتن حلقه های خاص صالحین – قوام بخشیدن به حوزه معاونتها ی بسیج - حضور فعال در شورای فرهنگی واحد و تشکیل شورای راهبردی بسیح اساتید دانستند.

وی درادامه با اشاره به مراسم یادبود شهید "سید مصطفی موسوی" و پیشنهاداحداث بنای یادبود آن شهید بزرگوار از اساتید بسیجی خواستند که همگام بایکدیگر یخ فضا را شکسته و در فضای صمیمی منجر به تعامل بیشتر حرکت نموده تا شاهد پیشرفت های فرهنگی و علمی در حوزه بسیج باشیم .

وی با تکیه بر انکه بسیج ارزش گراست به هوشیاری افراد بسیجی برای حفظ نظام و ارزشهای اخلاقی گوشزد نمودند و در باب انتخاباتی که در کشور در پیش روی است با اشاره به آنکه می بایستی افراد اصلح شناخته  شده و سپس معرفی شوند به موانع نسبت به انتخاب اصلح اشاره کردند و از ان موانع "تقلید کورکورانه افراد – بی توجهی به شاخصه های مثبت کاندیدهای دیگر – غلبه احساس بر عقلانیت – دو قطبی بودن افراد" نام بردند.

 

در ادامه اقای دکتر عباسی معاون محترم فرهنگی بسیج اساتید واحد با  خواندن تک بیتی" خنک ان کس که وقف توشد"    و دعای "الهی شکرت که دنیایم آخرتم شد " از ایت اله بهجت محور بیانات خود را بر ارائه ده مورد از نکات اموزنده مواعظ عملیه از کناب الهی نامه  این فقیه  و مرجع بزرگوار  به شرح زیر قراردادند.

یک) عالم و جاهل با یکدیگر تفاوت دارند

دو) از آقایان در مورد مواعضی که کرده اند سوال می شود که آیا به آنها عمل کرده اند ؟

سه) بندگان همیشه در مقام قرب الهی باشند

چهار) کسی که بداند هر که خدا را یاد کند خدا همنشین اوست ، احتیاج به هیچ شخصی ندارد

پنج) هیچ ذکری بالاتر از ذکر عملی نیست

شش) در عبادات قلب را از غیر خدا خالی نماییم

هفت) برای خدا شرطی در عبادات نگذارید و شرطیت دعا را با نفسیت آن مخلوط نکنیم

هشت) به جای اینکه قوال باشید فعال باشید

نه) به آنچه میدانید عمل کنید و در آنچه نمی دانید احتیاط کنید

ده ) از قرآن و اهل بیت جدا نشویم

 

در ادامه این جلسه  ،رییس بسیج اساتید از اقای دکتر هاشمی یگانه از اساتید فعال بسیجی واحد  خواستند که خاطره ای ازروزهای انقلاب برای حاضرین تعریف کنند .

 ایشان در تعریف خاطرات خودگفتند: " دهه ی فجر 57 تنها 16 سال داشتم. روز19 بهمن ماه بود  و در خیابان ایران نزدیک مدرسه علوی جمع شده بودیم.  همه شادبودند و این شادی به خاطر پیوستن نیروی هوایی به انقلاب بود .فردای آن روز خبر از درگیری سخت میان نیروی ساواک و نیروی هوایی به گوش رسید و با اطلاع رسانی مردمی و همت نیروی هوایی ،سرانجام نیروی هوایی موفق به پیروزی شد.همزمان با پایان این ماجرا ، درگیری با کلانتری 14 تهران که از مخوف ترین کلانتری های زمان شاه بود به گوش رسید .سرانجام قبل از اذان صبح این کلانتری سقوط کرد .اتفاقی که صبح روز بعد افتاد آتش زدن ساختمان کورش توسط نیروهای ساواک بود که با هوشیاری و مراقبت مردم آتش خاموش شد و مانع از بین رفتن اموال ملت شد. درگیری شدیداً سختی در خیابان ارگ صورت گرفت که مقاومت برای حفظ رادیو بود که حتی از تانک استفاده کردند و با بالا گرفتن این درگیری ها در سطح خیابان به جز جنازه و خون چیزی دیده نمی شد. خوشبختانه درگیری ها به نفع نیروهای انقلابی پایان پافت و نوبت به فتح ساختمان دارایی رسید.پس از فتح ساختمان دارایی نیروهای انقلابی وارد ساختمان شدند. کارمندان آشپزخانه این ساختمان با دیدن نیروهای انقلابی به صورت خود جوش  به یکباره گفتند داریم ناهار پیروزی می پزیم و بعد از ان شروع به پذیرایی ازافراد انقلابی کردند.

دکتر هاشمی  درپایان خاطره خود ، پیشنهاد نمودند  به مناسبت نزدیکی به روز پیروزی انقلاب  اسلامی میتوان مراسم ناهار پیروزی را تکرار نمود که  این پیشنهاد مورد موافقت حاضرین قرار گرقت .

وی درادامه با بیان این جمله حضرت امام که فرمودند: اگر این انقلاب سیلی بخورد اسلام ضربه خواهد خورد و این مطلب که صحبت از کاستی ها مشکل را حل نمی کند بلکه می بایستی دنبال راه حل و رفع مشکلات باشیم بر حضور اساتید بسیجی در صحنه های اجتماعی و هوشیاری انها و توجیه جوانان تاکیدداشتند .

در پایان جلسه نیز به سوالات مطرح شده حاضرین از طرف رییس بسیج اساتید پاسخ داده شد. .