راه‌اندازی سامانه ۱۲۳ کرونا برای مراقبت بیماران در منزل

۱۴ فروردین ۱۳۹۹ | ۱۹:۲۰ کد : ۴۴۶۰
تعداد بازدید:۱۷۵۹

راه‌اندازی "سامانه ۱۲۳ کرونا" برای مراقبت بیماران در منزل

معرفی سامانه:

این روزها که تعداد مبتلایان و افراد در معرض خطر کرونا در کشور رو به افزایش هستند لزوم نقش آفرینی اثربخش بخشهای مختلف جامعه تخصصی و دانشگاهی در این زمینه بیش از پیش نمایان شده است. اتاق فکر تخصصی علوم پزشکی جهاد دانشگاهی به عنوان نهادی پیشرو و ارزش آفرین در حل مسائل و چالشهای ملی با مشارکت کارشناسان و نوآوران حوزه سلامت در جهاد دانشگاهی علوم پزشکی شهید بهشتی و جهاد دانشگاهی علوم پزشکی تهران اقدام به طراحی و پیاده سازی بسته مراقبت هوشمند و یکپارچه کرونا نموده است.

این بسته مراقبتی با تمرکز بر بخشهای اصلی مغفول مانده در پایش و مراقبت این بیماری تلاش دارد مانند همیشه سیستم سلامت کشور را در عبور کارآمد از این مسئله یاری و همراهی نماید. این بسته یکپارچه می تواند در کاهش بار بیماران و مراجعه کنندگان به بیمارستانها و مراکز درمانی کشور نقش تاثیرگذاری داشته باشد تا سیستم سلامت کشور بتواند با تمرکز منابع کافی بخش مراقبتهای درمانی و بیمارستانی حاد را به خوبی مدیریت نماید. اجزای این بسته حاصل رصد چالشهای جاری مدیریت این بیماری طراحی شده و در حال پیاده سازی است.

بخش خودمراقبتی سامانه ۱۲۳ کرونا به در پاسخ به نیاز مراقبتی از راه دور (از طریق تماس تلفنی و وبسایت) و خودمراقبتی از طریق وبسایت برای پایش و مراقبت از افراد دارای بیماری خفیف و یا موارد مشکوک یا بدون علامت کرونا در منزل ایجاد شده است. همچنین این سامانه برای کسانی که با موارد مثبت یا مشکوک مواجهه داشته اند و تمایل دارند مطابق راهنماهای وزارت بهداشت اقدام به قرنطینه اختیاری خود در منزل بنمایند نیز کاربرد دارد.

کلیه متقاضیان باید ابتدا با استفاده از سامانه غربالگری و مراقبت کرونا وزارت بهداشت به آدرس salamat.gov.ir (لینک) یک خودارزیابی انجام دهند. در صورت نیاز به مراجعه به مراکز درمانی مطابق توصیه سامانه وزارت بهداشت حتماً به مراکز درمانی معرفی شده مراجعه نمایید. در صورتی که مطابق راهنماهای سامانه نیازمند خودمراقبتی در منزل باشید می توانید با مراعات دستورالعمل ها و چک لیستهای کنترلی سامانه ۱۲۳ کرونا مسیر بهبودی خود را با سهولت و دقت بیشتری طی نمایید.

در این سامانه شما می توانید پس از ثبت نام با استفاده از فرمها و چک لیستهای استاندارد مطابق با آخرین راهنماهای منتشر شده سازمان جهانی بهداشت و وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی اقدام به تشکیل پرونده شخصی مراقبت در منزل نمایید. با تکمیل روزانه و با دقت این فرم شما می توانید مطمئن باشید همه کارهایی که برای حفظ سلامت شما و خانواده شما لازم است را رعایت کرده اید.

کلیه اطلاعاتی که شما در این وبسایت وارد می‌کنید، تنها در دستگاه خودتان ثبت می‌شود و به هیچ ارگان یا شخص دیگری به جز پزشک مشاور شما فرستاده نخواهد شد. اگر شما به میل خودتان این اطلاعات را به شخصی یا ارگانی منتقل کردید، مسؤولیت این انتقال جهت هرگونه استفاده‌ای به عهده شما خواهد بود.