هارون های زمان مانع ازدواج دختران معصوم شیعه می شوند

۰۵ تیر ۱۳۹۹ | ۲۳:۱۶ کد : ۴۷۰۸
تعداد بازدید:۴۳۰

به گزارش روابط عمومی واحد، همزمان با دهه  کرامت  و میلاد کریمه اهل بیت حضرت معصومه (س) حجت الاسلام دکتر محمدی نماینده نهاد رهبری در دانشگاه،  به بیان سیره تربیتی آن حضرت پرداخت: 

با وجود دستور صریح خداوند به ازدواج (أَنْکِحُوا اْلأَیامی مِنْکُمْ) و تاکید پیامبر عظیم الشان اسلام (ص) بر این سنت (اَلنِّکاحُ سُنَّتی) و اعلام بیزاری از رویگردانان از این سنت (شَرارُکُمْ عُزَّابُکُمْ) حضرت معصومه (سلام الله علیها) دختر کریمه امام کاظم (علیه السلام) پس از 28 سال زندگی عفیفانه بدون اینکه ازدواج کنند دار فانی را وداع می گویند. این امام زاده بلافصل اول ذی القعده سال 173 در مدینه چشم به جهان گشود و در 23 ربیع الاول سال 201 در قم رحلت فرمود.
مهمترین سوالی که ذهنها را به خود جلب می کند این است که:
آیا این دختر امام، خواهر امام، عمه امام و از همه مهمتر تربیت یافته دامان دو امام از سنت پیامبر اسلام (ص) رویگردان بوده؟
آیا شفیعه محشر که معرفتش موجب وجوب بهشت است، پدرش مانع ازدواجش شد و می گفت برای ازدواج زود است؟
آیا بانویی که پدر در وصفش فرمود (فداها ابوها) همه خواستگارها را به دلائل واهی مثل تحصیلات یا وضعیت اقتصادی رد می کرد؟
برخی در جواب این سوال گفته اند که امام کاظم وصیت کرده که دخترانش ازدواج نکنند.
این دلیل کاملا مردود است چرا که با مراجعه به متن وصیت نامه امام روشن می شود که امام فرمودند امر ازدواج دختران من حتما باید با نظارت امام رضا (ع) باشد و هیچ گونه منعی در متن وجود ندارد.
برخی گفته اند که برای دختران موسی بن جعفر (ع) همتا و کفوی برای ازدواج نبوده تا ازدواج کنند.
این دلیل هم بر فرض صحت فقط در خصوص حضرت معصومه (س) صادق است که برای حضرت در جلالت شان و عظمت معنوی همتایی وجود نداشته ولی خواهران حضرت معصومه اولا چنین مقام معنوی نداشتند و ثانیا در بین مردان از فرزندان امام مجتبی و سید الشهداء جوانانی بودند که همتای دختران امام باشند.
پس تنها دلیل صحیح به این سوال این است که خفقان هارون الرشیدی و محاصره همه جانبه امام کاظم (ع) باعث شد که مردم از مراوده با خانه حضرت هراس داشته باشند و جرات در زدن خانه امام را حتی برای پرسیدن سوال شرعی هم نداشته باشند تا چه رسد به اینکه به خواستگاری بیایند.
طبق نقل تاریخ هارونی ها برای ریشه کن کردن تشیع دو کار عمده کردند:
1.    سادات علوی را به شکلهای گوناگون (سربریدن، در پایه دیوار گذاشتن، در چاه انداختن و ...) از بین برده یا شکنجه های سخت می کردند شخصی سفاک مانند حجاج ثقفی حدود 120 هزار نفر را کشت و وقتى او به هلاکت رسید، در زندانش پنجاه هزار مرد و سى هزار زن بودند که شانزده هزار نفرشان برهنه بودند. او زن و مرد را در یک زندان حبس می‌کرد و زندان او سقفى براى جلوگیرى از گرما و سرما و بارندگى نداشت. این ظلم تا جایی ادامه داشت که بسیاری از نوادگان حضرت زهرا (س) مجبور به ترک وطن و پناه آوردن به نقاط محب خاندان علی (ع) مانند ایران شدند.
2.    محاصره همه جانبه خاندان عصمت و طهارت. ازجمله:
الف: زندانی کردن امام کاظم (ع) بمدت 14 سال و انتقال بین زندانها به جهت اینکه مردم از جای زندان حضرت هم خبر نداشته باشند.
ب: ممنوعیت رفت و آمد به خانه امام تا جایی که حتی کسی نمیدانست در خانه حضرت دختری هست یا خیر.
ج: فرخواندن امام رضا (ع) به خراسان برای دور کردن آن حضرت از مدینه و کنترل مراوده شیعه با آن امام همام.
امام کاظم (ع) برای خنثی کردن توطئه هارونیها در نسل کشی سادات علوی با زیاد کردن فرزندان خود (18 پسر و 23 دختر) عملا به شیعیان دستور دادند نسل شیعه را زیاد کرده و به نقاط امن مهاجرت کنند.  به نظر می رسد این سنت کاظمی بهترین راهکار برای بحران پیری جمعیت کشور ماست. در زمان امام کاظم (ع) با وجود نسل کشی، فقر، تحریم، مصادره اموال و نبودن هیچ گونه امنیت جانی، مالی و ناموسی شیعیان به پیروی امام کاظم (ع) نسل شیعه را حفظ کردند. کاری که امروز اهل سنت در همین شرائط اقتصادی برای حفظ جمعیت مسلمان انجام می دهند و شیعیان از آن غافلند.
نکته دیگر اینکه هارونیها در زمان حضرت معصومه سلام الله علیها با شگرد های مختلف مانع ارتباط حضوری بین امام و شیعیان و نیز مانع ازدواج فرزندان موسی بن جعفر شدند کاری که امروز نیز پیروان هارون الرشید به شکل های دیگر از قبیل سیاه نمایی وضع اقتصادی، تجمل گرایی، مد گرایی، ترساندن از مهریه و نفقه راه ازدواج را بر جوانان مومن بسته و با شعارهای عوام فریبانه، راه های انحرافی مثل روابط آزاد، هم خانگی دختر و پسر (ازدواج سفید) و.... را تبلیغ می کنند. به گونه ای که اگر هم دختران معصوم جامعه ایران اسلامی اراده ازدواج داشته باشند خواستگاران جرات پا پیش گذاردن را ندارند.
حل بحران کم شدن رغبت به ازدواج، تقلیل 30 درصدی تشکیل خانواده و انفجار جمعیت پیر در آینده نزدیک جامعه ایران، نیازمند عزم جدی و کار جهادی همه ظرفیت های نظام از قانون گذار، مجری، نهادهای فرهنگی، رسانه و مردم دلسوز است. دولتمردان این نظام اگر برای آینده این کشور و فرزندان خود دلسوز هستند امروز به فریاد جوانان برای ازدواج سالم و آسان برسند. اگر مهمترین سرمایه هر کشوری منابع انسانی آن است، بخش مهمی از بودجه این مملکت و بیت المال مسلمین را در تشکیل خانواده سرمایه گذاری کنند. امروز هم برای حل بحران نظام خانواده دیر است. اگر امروز برنامه ریزی و اقدام جهاد گونه انجام نشود فردا با فاجعه ای مانند نظام خانواده در غرب روبرو خواهیم بود. فاعتبروا یا اولی الابصار.