رئیس دانشگاه آزاد اسلامی تهران غرب: استارتاپ‌های آموزشی در سرای نوآوری واحد تهران‌غرب حمایت می‌شوند

۲۳ تیر ۱۳۹۹ | ۰۸:۴۲ کد : ۵۰۰۱
تعداد بازدید:۴۰۶

در دومین جلسه دورهمی آموزش های نوآورانه در محل سرای نوآوری که ۲۳ تیر برگزار شد، پروین داداندیش اظهار داشت: ما کارهای زیادی در دست اقدام داریم که با نظر و همفکری شما اساتید بهتر پیش خواهد رفت.

وی با بیان اینکه ما باید جدی‌تر و فعال تر از گذشته در این حوزه کار کنیم افزود: اگر شما اساتید در رشته‌های تخصصی خودتان، استارتاپ هایی را می شناسید که در حوزه فناوری و نوآوری آموزشی کار کرده اند به ما معرفی کنید، تا پس از ارزیابی این استارتاپ ها، تعدادی از آنها جهت فعالیت در سرای نوآوری مستقر شوند. سرای نوآوری محل کار مشترک و گروهی تیم‌هایی است، که در این حوزه هستند.

رئیس واحد تهران غرب بیان داشت: بحث آموزش، طیف های متفاوتی دارد. در مبحث درآمدزایی با روش جدید در آموزش خیلی عقب هستیم و کاری انجام نشده است. روش های قدیمی مثل روش قلم‌چی، گاج، روش‌های سنتی است که از آموزش کسب درآمد می‌کنند. ولی قرار است از استارتاپ ها و ایده های نو در این حوزه، کسب و کارهای جدید شکل بگیرد.

داداندیش با تأکید بر نقش اساتید در این حوزه گفت: خود استاد هم به میدان بیاید و نوآوری داشته باشد، مثلاً در بحث آموزش مجازی حتماً باید یک تغییر در آموزش به وجود بیاید، یعنی استاد نمی‌تواند همان جزوه های قبلی اش را آموزش بدهد. بحث pbl در فضای مجازی می‌تواند تغییر به وجود بیاورد و جذاب باشد. من توقع دارم دوستانی که در این جلسه دورهمی حضور دارند پیشگام باشند. ما پیشنهاد می کنیم هر کدام ازاساتید که در همین دوره کوتاه آموزش مجازی تجربه کسب کرده اند در یک نشستی تجارب را با هم تبادل کنند و همه اساتید در همه حوزه ها بیایند و همراه شوند.

در ادامه جلسه پروین داداندیش گفت: در حال حاضر استان تهران در حال آماده سازی نقشه آمایش علمی استان تهران می باشد. یعنی هر واحدی ببیند صنایع اطرافش چیست؟ مخاطبش کیست؟ جمعیت چقدر است؟ تا بر اساس آن رشته بگیرد امسال هم این کار قرار بود انجام شود ولی به دلیل آماده نبودن نقشه آمایش همان رشته های قبلی را دادند و اعلام کردند توضیح دهید که چرا درخواست فلان رشته را دارید و پیش بینی شما چیست.

داداندیش افزود: به نظرم واحد تهران غرب به دلیل جایگاه و ظرفیت پتانسیل بالا، واحد پایداری می باشد و ما بعنوان یک واحد در استان تهران باید با واحدهایی که در داخل شهر تهران هستند رقابت کنیم.

وی ضمن ابراز امیدواری از برگزاری چنین جلساتی خطاب به اساتید گفت: شما با ما همراه شوید، ببینید برای تصمیم گیری چه پارامترهای مختلفی وجود دارد.
رئیس واحد تهران غرب بیان داشت: اکنون نوبت شما اساتید است که به میدان بیایید نوآوری داشته باشید اگر هر گروه آموزشی با تعامل، یک نوآوری و یک رشته بیاورد کاری جدید انجام خواهد شد و موجب می شود واحد تهران غرب در جهت رسیدن به اهداف گامهای سریعتر و پایدار بردارد. ما می‌خواهیم در واحد تهران غرب با مراکزی که داریم (مرکز رشد، اقتصاد خلاق و صنعت و سلامت، سرای نوآوری) و به کمک همه گروه‌های آموزشی در راستای هدف که همان نوآوری در آموزش است کار کنیم تا در دراز مدت هم افزایی های جدیدی را وارد سیستم نماییم.

در ادامه داداندیش گفت: با همکاری، کمک و هم افزایی اساتید باید کسب و کارها را شناسایی کنیم و براساس آنها دانشجو ها را تربیت کنیم و مهارت‌ها آنها را بالا ببریم.