داداندیش: باید در راستای اولویت ها حرکت کنیم، اگر قرار باشد توسعه سریع مبتنی بر اقتصاد درون زا داشته باشیم باید از نیروی انسانی که در مدرسه و دانشگاه تربیت میشود شروع کنیم.

۲۸ شهریور ۱۳۹۸ | ۱۰:۰۴ کد : ۵۱۶۵
تعداد بازدید:۴۵۶

در کارگاه یک روزه با موضوع رویداد یادگیری مبتنی بر حل مساله ( PBL ) ویژه اساتید که ۲۸ شهریور ۱۳۹۸ در سالن اجتماعات شهید موسوی دانشکده فنی و مهندسی آزاد اسلامی واحد تهران غرب برگزار شد.

خانم دکتر داداندیش رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران غرب با تشکر از برگزارکنندگان این کارگاه و با امید اینکه این رویداد نتایج تأثیرگذاری در برنامه آموزشی سال جدید داشته باشد اظهار داشت: ما بعنوان یک واحد دانشگاهی می خواهیم بدانیم چگونه می توانیم یک دانشگاه اثر گذار داشته باشیم و از نسل اول دانشگاه به نسل جدید دانشگاه برسیم و دانشگاههای خوب چگونه آموزش می دهند، ما برای اینکه مسیر را هموار کنیم چه مراحلی را باید طی کنیم.

وی افزود: در پاسخ به اینکه چگونه دانشگاه‌ها می‌توانند اثر گذار باشند بیان داشت: می‌بایست یک زیست بوم جدا ایجاد شود و سرمایه داران، مراکز نوآوری و شکوفایی و دانشجویان بتوانند در این فضا تمرین کنند و استعداشان شکوفا شود.

رئیس واحد تهران غرب گفت: ما بعنوان واحد تهران غرب فکر کردیم اگر در استان ۳ یا ۴ سرای نوآوری تأسیس شود حتماً یکی از آنها باید واحد تهران غرب باشد به دلیل اینکه این واحد دارای پتانسیل و ظرفیت بالایی است. لذا برای تأسیس این سرا نیاز است که اساتید همراهی کنند، پیشنهاد دهند، هفته‌ای یکبار در این خصوص جلسه برگزار شود.

وی بیان داشت: اگر دانشگاه بخواهد اثرگذار باشد باید در راستای اولویت‌ها حرکت کنیم، اگر قرار باشد توسعه سریع مبتنی بر اقتصاد درون زا داشته باشیم باید از نیروی انسانی که در مدرسه و دانشگاه تربیت می‌شود شروع کنیم.

خانم دکتر داداندیش با تأکید بر فرموده مقام معظم رهبری در بیانه گام دوم که کشور نیاز به نیروی انسانی متعهد دارد گفت: باید از آموزش صحیح شروع کنیم، و مسیری که طی می‌کنیم نیاز به تغییر دارد. وی در پایان ضمن اعلام حمایت از این رویداد از حضور اساتید تشکر کرد.