۵ انجمن علمی دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران غرب در میان ۱۴ انجمن برتر دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی

۲۲ مهر ۱۳۹۹ | ۱۵:۱۳ کد : ۵۲۲۵
تعداد بازدید:۱۴۰۹

به گزارش روابط عمومی واحد، به همت باشگاه پژوهشگران جوان واحد تهران غرب به سرپرستی مهندس مهری و همکاری دانشجویان و اساتید در انجمن های علمی دانشجویی واحد، در گروه صنایع، کامپیوتر، زبان انگلیسی، گردشگری و هتلداری، حسابداری در نتایج نهایی ارزیابی سالانه انجمن‌های علمی دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی در رتبه های A + و B قرار گرفتند

همچنین در این رتبه بندی دو انجمن در رده سوم ایران، و انجمن های دیگر به ترتیب در رده های ۷، ۱۱ و ۱۲ قرار گرفتند.

در این ارزیابی ۲۲۲ انجمن علمی دانشجویی از سراسر کشور مشارکت داشته‌اند و انجمن‌های علمی دانشجویی ارزیابی‌شده براساس امتیاز کسب‌شده در هفت گروه A+ ، A ، B ، C ، D ، E و F رتبه‌بندی شده‌اند که ۱۴ انجمن موفق شدند در رتبه‌های A پلاس، A و B قرار بگیرند. انجمن صنایع از واحد تهران غرب با ۸۶ امتیاز و انجمن کامپیوتر از واحد تهران غرب با ۸۶ امتیاز به‌ترتیب در گروه A + قرار گرفته‌اند

همچنین انجمن زبان انگلیسی از واحد تهران غرب با ۵۵ امتیاز، انجمن گردشگری و هتلداری از واحد تهران غرب با ۴۵ امتیاز، انجمن حسابداری از واحد تهران غرب با ۴۵ امتیاز، در گروه B قرار گرفتند.

بر اساس این گزارش دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران غرب در همه رشته‌های دانشگاهی خود انجمن علمی دارد و انجمن های مزبور زیر نظر باشگاه پژوهشگران واحد تهران غرب اداره می شود، که وظیفه آنها فعال کردن جو علمی دانشجویی از دیدگاه فعالیت‌های خودجوش دانشجویی است. نقش اصلی‌شان فعالیت‌هایی است که دانشجویان می‌توانند آنها را برنامه‌ریزی کنند، مثل ایجاد پایه برای مسابقات یا تولید محتوا و ایجاد نشریه علمی و البته دوره‌های توانمند‌سازی.

ارتباطات و تعاملات علمی، رویدادهای علمی، فعالیت‌های پژوهشی، فعالیت‌های آموزش و انعکاس فعالیت و اخبار انجمن سایر مولفه‌هایی بوده که برای ارزیابی انجمن‌ها مدنظر قرار داده شده است. درکنار اینها، فعالیت‌های دیگری وجود دارند که آنها نیز امتیاز داشته و می‌توانند به ارتقای کار انجمن‌ها کمک کنند، ازجمله آنها می‌توان به ارتباطاتی که با دانش‌آموختگان برقرار می‌کنند و مشارکت در رویدادهای علمی اشاره کرد. همچنین میزان مشارکت انجمن‌ها در برگزاری مسابقات، همایش‌ها یا جشنواره‌ها و فعالیت اعضای انجمن‌ها به‌صورت تیمی در مسابقات و رویدادها هم ملاک عمل قرار گرفته است. همچنین فعالیت‌های پژوهشی مانند اجرای طرح‌های پژوهشی مدنظر قرار گرفته که تمام‌شان فعالیت‌های فرعی انجمن‌ها هستند.