بیست و هشتمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران از ۲۴ تا ۳۰ آبان با شعار «دانایی؛ مانایی» برگزار می‌شود

معرفی ۱۰ کتاب برجسته پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات در هفته کتاب

برگزاری همایش «حقوق نشر»، معرفی ۱۰ کتاب برجسته و رونمایی بخش کتاب «طرح ملی مصرف کالاهای فرهنگی» از برنامه‌های پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات در هفته کتاب است.
۲۴ آبان ۱۳۹۹ | ۱۷:۲۶ کد : ۵۳۱۶
تعداد بازدید:۴۶۲

به گزارش روابط عمومی واحد به نقل از ستاد خبری بیست و هشتمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران، به رغم محدودیت‌های ناشی از بیماری کرونا، با توجه به اهمیت این هفته، پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات فعالیت ‎ ها و برنامه ‎ هایی را پیش‌بینی کرده است که در این زمینه می‌توان به برگزاری همایش «حقوق نشر» با مشارکت انجمن ناشران دانشگاهی اشاره کرد.

برگزاری نشست‌های علمی با مشارکت انجمن‌ها و اتحادیه‌های حوزه کتاب یکی دیگر از برنامه ‎ های این پژوهشگاه در هفته کتاب است و برای هرکدام از روزهای هفته کتاب نیز یک نشست علمی در نظر گرفته شده است که محتوای بحث‌ها و گفت و گوهای این نشست‌ها نیز در اختیار مخاطبان قرار می‌گیرد.

در ادامه برنامه‌های تدارک دیده شده برای هفته کتاب، ۱۰ کتاب برجسته پژوهشگاه در دو سال اخیر به صورت محتواهای ۳۰۰ کلمه‌ای و در قالب پادکست و ویدئوکست، در شبکه‌های اجتماعی و سایت پژوهشگاه اطلاع‌رسانی و معرفی می‌شود.

همچنین بخش کتاب «طرح ملی مصرف کالاهای فرهنگی» همزمان با هفته کتاب، رونمایی خواهد شد.

همچنین همزمان با آغاز هفته کتاب، پویش «کتابخوانی ملی» با هدف گسترش فرهنگ مطالعه و به همت سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران برگزار می‌شود.

در پویش «کتابخوانی ملی» چهره‌های فرهیخته، اهالی فرهنگ و هنر در قالب ویدئو‌هایی به ارائه پیشنهاد‌هایی برای مطالعه کتاب می‌پردازند. در این پویش، فرهیختگان به مردم توصیه می‌کنند که چه کتابی را و به چه دلیلی بخوانند.

بیست و هشتمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران از ۲۴ تا ۳۰ آبان با شعار «دانایی؛ مانایی» برگزار می‌شود.

کلید واژه ها: کتابخوانی دانایی مطالعه کتابخانه