جلسات بررسی روند ثبت نام و برنامه های واحد در سال تحصیلی ۱۴۰۰-۱۳۹۹ دانشکده های هنر و معماری - فنی و مهندسی

۰۳ آذر ۱۳۹۹ | ۱۹:۳۷ کد : ۵۳۴۶
تعداد بازدید:۱۰۶۹

به گزارش روابط عمومی واحد، جلسه بحث و بررسی فرایند ثبت نام در نیمسال اول و برنامه های آموزشی، پژوهشی و نوآورانه واحد تهران غرب در سال تحصیلی ۱۴۰۰-۱۳۹۹ از ساعت ۹ الی ۱۲:۴۵ با حضور رئیس دانشکده هنر و معماری و مدیران گروههای آمورشی دانشکده و از ساعت ۱۳ الی ۱۶:۴۵ با حضور رئیس دانشکده فنی و مهندسی و مدیران گروههای آمورشی دانشکده بطور جداگانه و با حضور خانم دکتر داداندیش رئیس واحد، معاونین، مدیرکل حوزه ریاست، به صورت مجازی برگزار شد.

در ابتدای جلسه خانم دکتر داداندیش ضمن ارائه گزارشی از فعالیت‌ها و اقدامات صورت گرفته از گذشته تاکنون در واحد اظهار داشت: واحد تهران غرب از سال ۹۳ یک برنامه پنج ساله طراحی کرد تا بتواند همتراز سایر واحد های استان تهران قرار بگیرد.

وی افزود: با تلاش خیلی از مدیران مجموعه تهران غرب و تجربه مدیران دانشگاه آزاد اسلامی به خصوص واحد تهران مرکز، امروز واحد تهران غرب در رتبه بندی از مرتبه ۱۵ با ۱۲ پله صعود به مرتبه ۳ رسیده است که جا دارد از تلاشهای همه همکاران تشکر کنم و از همه استادان می خواهم تا تلاش کنیم رنکینگ واحد را نیز بالا ببریم.

دکتر داداندیش گفت: یکی از دستاوردهای این تلاشها را که امسال شاهد بودیم تعداد ثبت نامهای ورودی جدید بود که رکورد زدیم، یعنی در حدود ۲۰۰۰ نفر رشد دانشجو داشتیم. اخذ رشته های بدون آزمون در دو سال اخیر بسیار مشکل بود ولی توانستیم امسال تعداد خوبی دانشجو جذب کنیم.

رئیس واحد تهران غرب، چابکی واحد، پاسخگویی مناسب به دانشجویان را از دلایل مهم جذب دانشجو دانست و گفت: برقراری ارتباط بیشتر دانشجویان با اساتید می تواند رضایتمندی از واحد را بیشتر کند و این برای تبلیغات واحد بسیار مهم می باشد.

دکتر داداندیش ضمن تآکید بر همکاری و تعامل اعضای حاضر در جلسه با معاونتها همچون گذشته، خواست: دفاع پایان نامه ها برای اداره روابط عمومی ارسال شود تا در سایت و فضای مجازی واحد اطلاع رسانی شود. همچنین فعالیت های آزمایشگاهها، کارگاهها و انجمن های علمی دانشکده باید فعال تر و پویاتر شوند،

وی ضمن اشاره به اولویت های واحد افزود: کسب درآمدهای غیرشهریه ای از اولویتهای واحد می باشد. از شما مدیران گروه های آموزشی و استادان گروه می خواهم تا مانند مرکز آموزشهای آزاد به سمت کسب درآمد حرکت کنیم.

در ادامه دکتر پیشگر، سرپرست آموزش و تحصیلات تکمیلی، ضمن ارائه آمار جذب دانشجو در هر رشته و مقایسه آن با میزان جذب در سال گذشته، درخصوص روند ثبت نام دانشجویان بصورت الکترونیکی، نحوه اطلاع رسانی به ایشان، انتخاب واحد گروهی دانشکده برای هر رشته و ورود به کلاسهای مجازی توضیحات مبسوطی را ارائه دادند.

سپس دکتر حیدری، سرپرست معاونت پژوهش و فناوری نیز مواردی را در خصوص بروزرسانی آیین نامه ها، بخشنامه ها و اعتبار سنجی مجلات در سایت پژوهش واحد، برگزاری جلسات مجازی دفاع پایان نامه ها، برگزاری جلسات شورای پژوهشی به صورت مجازی، را بیان نمود.

وی ضمن اشاره به تمدید جشنواره فرهیختگان تا ۷ آذرماه افزود: کارگاهها و آزمایشگاههای مورد درخواست دانشکده ها در حال آماده سازی می باشد که پس از تجهیز آماده بهره برداری می شود.

سپس خانم کاظمی نسب، مدیر روابط عمومی واحد به ارائه گزارشی از فعالیتهای انجام شده در کمیته جذب و هدایت تحصیلی سال ۹۹ پرداخت. وی تهیه و تنظیم ۳۵ سامانه در سایت واحد، تشکیل تیم های پشتیبانی جهت ارسال پاسخ های سامانه های پاسخگو، تشکیل کمیته جذب و هدایت تحصیلی دانشجویان زیر نظر ریاست محترم واحد، به روز رسانی سایت واحد، ایجاد وب سایت اطلاع رسانی جامع با هدف معرفی رشته آزمایشگاه کارگاهها و امکانات، برنامه ها و جشنواره ها، تهیه بیش از ۲۳ کلیپ معرفی واحد و رشته ها، تهیه و نصب بنرهای تبلیغاتی، تهیه و توزیع برگه های راهنمای شماره داوطلبین کنکورهای سراسری حاوی تبلیغات واحد، راه اندازی سامانه تلفنی VOIP برای مشاوره تحصیلی اساتید به نودانشجویان و پاسخگویی تلفنی در بازه تعطیلات، تشکیل تیم پیگیری ثبت نام نودانشجویان، تهیه سوالات متداول نو دانشجویان و درج آن در سایت واحد و فضای مجازی را از اقدامات حوزه ریاست و اداره روابط عمومی و کمیته جذب دانشجو برشمرد.

در ادامه هریک از اعضای حاضر در جلسه ضمن اعلام نظرات و پیشنهادات خود درخصوص چگونگی افزایش جذب دانشجو در فرصت باقیمانده، در خصوص نشست های تخصصی، همایش ها، جشنواره ها، کارگاهها و آزمایشگاه ها، دوره های مهارتی، دوره های آموزشی، کلاسهای مجازی به بحث و تبادل نظر پرداختند.

برقراری تماس با نودانشجویانی که مدارک خود را آپلود کرده اند ولی ثبت نام نهایی انجام نداده اند، تهیه قلم نوری برای اساتید، برنامه ریزی های مناسب جهت دریافت رشته های جدید در کلیه مقاطع، بالا بردن ظرفیت کلاسهای آزمایشگاهها. کارگاهها جهت آپلود فیلم های آموزشی، گسترش فعالیت در تالارهای مجازی، تشکیل کمیته برگزاری امتحانات پایان ترم، برگزاری سمینار توسط اساتید در فضای مجازی، تهیه خبرنامه الکترونیکی، پیگیری رفع مشکلات سامانه آموزشیار جهت افزایش رضایتمندی دانشجویان، برگزاری کارگاه های آموزشی تکریم ارباب رجوع برای کارکنان، مقایسه آماری جذب دانشجو در چهار سال اخیر، تشکیل کمیته ارتقاء واحد در حوزه معاونت پژوهشی، توسعه فعالیت های مرکز رشد، از جمله پیشنهادات مدیران گروه های آموزشی در این جلسات بود.

گفتنی است در این جلسات خانم دکتر داداندیش، رئیس واحد، دکتر حیدری، معاون اداری مالی و سرپرست حوزه معاونت پژوهش و فناوری، دکتر پیشگر معاون فرهنگی- دانشجویی و سرپرست حوزه معاونت آموزش و تحصیلات تکمیلی، حاجه الاسلام محمدی، معاون نمایندگی نهاد رهبری، خانم دکتر لشکری زاده، مدیرکل حوزه ریاست،، مهندس ایزدی، رئیس اداره فناوری اطلاعات و آمار، کاظمی نسب رئیس اداره روابط عمومی، از دانشکده هنر و معماری؛ خانم دکتر زارع، رئیس دانشکده و مدیران گروه های آموزشی خانمها دکتر نوری، دکتر باقری نظام آبادی، دکتر طلایی آقایان دکتر مسعودی، دکتر خانپور، دکتر وحید، از دانشکده فنی و مهندسی؛ آقای دکتر بابایی، رئیس دانشکده و مدیران گروه های آموزشی خانم دکتر دانشجو، دکتر ایوبی، آقایان دکتر شریفی، دکتر امینی، دکتر حاجی پور، دکتر موسیوند، دکتر نقشبند، دکتر سهرابخانی، دکتر قاسمی، دکتر دل آرا حضور داشتند