گرامیداشت روز حسابدار در دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران غرب به صورت مجازی برگزار شد

۱۶ آذر ۱۳۹۹ | ۱۳:۰۴ کد : ۵۳۸۹
تعداد بازدید:۷۲۳

به گزارش روابط عمومی واحد، به مناسبت گرامیداشت روز حسابدار و به همت انجمن علمی دانشجویی حسابداری و همکاری باشگاه پژوهشگران جوان واحد تهران غرب، نشست مجازی با حضور خانم دکتر داداندیش رئیس واحد، خانم دکتر زارعی مدیرگروه، خانم دکتر احدیان پور استاد راهنمای انجمن علمی دانشجویی حسابداری، اساتید گروه حسابداری، کوروش عباسی مدیرمالی، مهندس ابراهیم مهری رئیس باشگاه پژوهشگران جوان، مهندس محمدرضا ایزدی رئیس اداره فناوری اطلاعات واحد تهران غرب و جمعی از دانشجویان این رشته برگزار شد.

در این وبینار ابتدا خانم دکتر احدیان با تبریک روز حسابدار به اقدامات و فعالیت های انجام شده توسط انجمن از بدو تاسیس پرداخت، همچنین نکاتی درخصوص قرار گرفتن در ۱۴ انجمن برتر ایران، برگزاری کارگاه ها، استفاده ار تفاهم نامه و تلاش برای راه اندازی نشریه مطرح کرد

سپس خانم دکتر داداندیش ضمن تبریک و گرامیداشت روز حسابدار و تشکر از برگزار کنندگان این جلسه و خیرمقدم به دانشجویان بیان داشت: امیدوارم این جلسه فرصتی برای تبادل نظر دانشجویان و اساتید و همچنین اعتلای خدمات حسابداری باشد.

وی در ابتدای سخنان خود ضمن بیان اهمیت رشته و شغل حسابداری به ضرورت فعالیت انجمن های علمی پرداخت و افزود: انجمن علمی فرصتی برای دانشجویان به وجود می آورد، نیازهای آموزشی ومهارتی دانشجویان و برخی از مشکلات دانشجویان را احصا می کند. وی گفت: انجمهای علمی دوره های لازم را جهت مهارت آموزی برگزار مینماید و عامل مهم جهت افزایش انگیزه و فعالیت بیشتر، حضور و مشارکت مخاطبین میباشد

داداندیش انجمن حسابداری در واحد تهران غرب را یک انجمن فعال و کوشا دانست و از دانشجویان خواست با انجمن همراه شوند و درخواست ها ونیازها ی خود را اعلام نمایند.

رئیس واحد تهران غرب بیان داشت: ما در شرایط بحران بیماری کرونا هستیم و اکثر فعالیتها مجازی است، بهمین دلیل نتوانستیم مانند سال گذشته برای دانشجویان جدیدالورود برنامه داشته باشیم، ولی این شرایط فرصتهایی را به وجود آورد، تعامل مجازی در این میان تجربه و فرصت خوبی بود برای ارائه خدمات آموزشی که بهتر بتوانیم بهره مند شویم.

وی با تأکید بر فعالیت بیشتر دانشجویان در فضای مجازی، از آنان خواست در خصوص حسابداری قبل از کرونا و بعد از کرونا و یا آموزش قبل از کرونا و یا بعد از کرونا فعالیت داشته باشند و پیشنهادات و انتقادت و تجربیات خود را ارائه دهند.

داداندیش با بیان اینکه چگونه میتوانیم در همین رشته ایده های نو به وجود آورده و از روشهای سنتی حسابداری، روش های نوآورانه و جدید را ابداع کنیم افزود: در همین انجمن علمی است که فرصتهایی به وجود میاید وشما می توانید ایده ها ی نو را در حوزه حسابداری و گسترش دهید، هم خود شاغل شوید و هم تعداد افراد زیادی را صاحب شغل کنید.

وی گفت: ما علاقمند هستیم در واحد تهران غرب بعنوان یک دانشگاه حل مسأله محور و تاثیر گذار در جامعه بتوانیم بجای اینکه یک دانشجو فارغ التحصیل کنیم یک تیم یا شرکت فارغ التحصیل کنیم.

وی با اشاره به نکاتی درخصوص اخلاق در حرفه حسابداری افزود: ما می خواهیم دانشجویان با نوآوری با مشاغل متعدد رشته خودشان آشنا شوند و همینطور فرصتی پیش بیاید کارآفرینی را لمس کنند، بهمین دلیل واحد تهران غرب جز چهار واحدی است که سرای نوآوری در رشته نوآوری و فناوری در آموزش را ایجاد کرده است.

دادندیش گفت: برنامه ای که با مسئولین سرای نوآوری داشتیم به این شکل بود، که در اولین ترم ورود دانشجویان به واحد تهران غرب یک جلسه کلاس را با استاد خود در سرای نوآوری تشکیل دهند و با موضوعات حوزه رشته خود اشنا شوند، سرای نوآوری فرصت خوبی است و کارهایی که دردوره آموزش دانشگاه بدلیل محدودیتهایی که در سرفصل های آموزش است نمی توان انجام داد در سرای نوآوری اتفاق می افتد.

وی ضمن پیشنهاد به دانشجویان و اساتید جهت برنامه ریزی و بازدید از سرای نوآوری بیان داشت: از فرصت کلاسهای آموزشی که به صورت مجازی است حداکثر استفاده را داشته باشید و از اساتید میخواهم روشهای مختلف یادگیری را در همین فضای مجازی برای دانشجویان محقق کنند و یادگیری عمیق باشد که دانشجویان بعد از فارغ التحصیلی بتوانند موفق باشند.

وی ضمن تشکر از مسئول باشگاه پژوهشگران جوان که درجهت فعال بودن انجمها، تلاش میکند گفت: خوشبختانه انجمنهای فعالی داریم که رتبه خوبی در کشور بدست آوردند، فعالیتهای انجمن های علمی یکی از شاخصهایی که واحد تهران غرب را از رتبه ۱۵ به رتبه ۳ در واحدها ی ویژه ارتقاء داد.

وی در پایان افزود: امیدوارم در این چند سالی که در خدمت شما هستیم این فرصت را به وجود بیاوریم هم دانش و هم مهارت شما در رشته ای که انتخاب کردید افزایش پیدا کند.

در ادامه خانم دکتر زارعی، ضمن تبریک روز حسابدار در خصوص تلاش گروه برای ایجاد رضایت دانشجویان و اهمیت انجمن های علمی سخن گفت و بزرگداشت روز حسابدار را شروعی برای فعالیت های بزرگتر دانست و اظهار امیدواری کرد پس از کرونا این مراسم به صورت حضوری برگزار گردد.

سپس ابراهیم مهری ضمن تبریک روز حسابدار افزود: انجمن های علمی تهران غرب تبدیل به شبکه علمی شده اند که خروجی های زیادی از این شبکه حاصل خواهد شد، در تلاشیم که مراسم های مختلف توسط باشگاه انجام پذیرد

وی همچنین در خصوص فراخوان انجمن های علمی صحبت کرد و از دانشجویان خواست به این شبکه علمی جهت فعالیت های پژوهشی و انفرادی بپوندند.

سپس کوروش عباسی مدیر مالی واحد تهران غرب ضمن تبریک روز حسابدار به همکاران حوزه اداری مالی گفت: تبریک عرض می کنم خدمت تمام حسابداران عزیز و بالاخص همکاران در حوزه معاونت اداری و مالی در ایامی که فشار کار بسیار بالاست و مخصوصاً در زمان بستن حسابها و ما استرس‌های بالایی داریم در این زمینه همکاری لازم با ما دارند.

وی افزود: ما در حوزه مالی با توجه به حساسیت و اهمیت موضوع مورد بحث و سعی می‌کنیم توان خودمان را به کار بگیریم و بهترین نتیجه مطلوب را برای واحد داشته باشیم

سپس هریک اساتید حاضر در جلسه در خصوص سرفصلهای مربوط به رشته حسابداری به ارائه توضیحات پرداختند و جلسه بصورت پرسش و پاسخ بین دانشجویان و اساتید ادامه یافت. در پایان جلسه بمناسبت روز حسابدار مسابقه ای برگزار شد که به پنج نفر که بیشترین پاسخ را داده بودند جوایزی اهدا شد

گفتنی است از ۱۴ تا ۲۱ آذرماه هرسال به عنوان هفته حسابداری و روز ۱۵ آذرماه به عنوان روز حسابدار نامگذاری شده است.