افتتاحیه مجموعه آزمایشگاههای مهندسی برق و کامپیوتر

۱۰ اسفند ۱۳۹۹ | ۱۴:۵۷ کد : ۵۶۵۳
تعداد بازدید:۸۴۳

به گزارش روابط عمومی واحد تهران غرب، مکان جدید مجموعه آزمایشگاههای مهندسی برق و کامپیوتر دانشکده فنی و مهندسی با حضور خانم دکتر پروین داداندیش، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران غرب، دکتر مهدی حیدری، معاون اداری و مالی و سرپرست معاونت پژوهش و فناوری، دکتر پیمان بابایی، رئیس دانشکده فنی و مهندسی، دکتر لیلا زارع، رئیس دانشکده هنر و معماری، دکتر رئیسی فرد، مدیر ارتباط نشر علم و امور آزمایشگاهی، دکتر پریسا دانشجو، مدیر گروه کامپیوتر، دکتر رضا شریفی، مدیر گروه برق، مهندس جمالی، مدیر عمران افتتاح شد.
دکتر داداندیش در این جلسه ضمن تبریک ایام ماه مبارک رجب و تشکر از زحمات همکاران معاونت اداری و مالی، پژوهش و فناوری و دانشکده فنی و مهندسی گفت: خوشحالم که در واحد تهران غرب به جایی رسیده ایم که همه ی همکاران با طرح ها و ایده های خود علاوه بر رعایت صرفه و صلاح دانشگاه، به رشد و پیشرفت واحد کمک می کنند.
رئیس واحد تهران غرب افزود: امروز در دنیا از امکانات و فضاها چند منظوره استفاده می شود. ما هم اگر بخواهیم پیشرفتی چشمگیر داشته باشیم باید فکر کنیم که چگونه می شود از امکانات چند منظوره استفاده کرد. مثلاً در همین آزمایشگاهها و کارگاهها با یک برنامه ریزی خوب در جهت استفاده بهینه، علاوه بر استفاده آموزشی توسط دانشجویان واحد می توانیم به خارج از واحد هم خدمات آزمایشگاهی و کارگاهی ارائه دهیم. همچنین می توانیم مهارتهای فنی و حرفه ای افراد مرتبط با این کارگاهها و آزمایشگاهها را بالا ببریم.

دکتر حیدری ضمن اشاره به جابجایی آزمایشگاه های الکترونیک دیجیتال، کارگاه برق و اتاق مسئول آزمایشگاه به مکان جدید گفت: با این جابجایی سه فضا به صورت کامل و بخشی از آزمایشگاه ماشین از داخل دانشکده تخلیه گردید. با انتقال این آزمایشگاه ها از زیرزمین دانشکده به حیاط فضای بهتر و بزرگتری (خصوصاً از لحاظ نور و تهویه) جهت برگزاری کلاس فراهم شده است. همچنین با توجه به تقسیم بندی تجهیزات در فضاهای بیشتر امکان برگزاری کلاسها با تعداد دانشجوی کمتر با توجه به شرایط کرونایی فراهم شده است.
سرپرست حوزه معاونت پژوهش و فناوری از دیگر مزایای این انتقال را حضور مسئول آزمایشگاه در نزدیکی این فضاها جهت نظارت مستقیم و بیشتر اعلام کرد و افزود: با انتقال کارگاه برق به حیاط دانشکده هم اکنون می توان کلاسهای کارگاه برق و آزمایشگاه ماشین را به طور مستقل برگزار کرد. همچنین دستگاه پیشرفته میکروسکوپ نیروی اتمی (AFM) نیز به اتاق جدید کارشناس آزمایشگاه در حیاط دانشکده منتقل گردید که این مورد جهت ارائه خدمات دستگاه مذکور به دانشجویان تحصیلات تکمیلی دانشکده و همچنین برای خدمات خارج از دانشگاه مناسب خواهد بود.
در ادامه دکتر بابایی ضمن تشکر از حمایتهای ریاست واحد و معاونین گفت: برنامه هایی جهت استفاده بهینه از فضاها و امکانات موجود دانشکده با صرف هزینه های کمتر مانند متمرکز کردن کتابخانه مرکزی در مجتمع پیامبر اعظم (ص) و ایجاد کتابخانه دیجیتال در دانشکده فنی و مهندسی برای استفاده ی بهتر دانشجویان و اساتید در نظر داریم که انشاءالله در آینده نزدیک اجرایی خواهیم کرد.
در پایان مهندس جمالی، مدیرعمران واحد، درخصوص تجهیز آزمایشگاه ها گفت: این آزمایشگاه ها به سیستم اعلان حریق مجهز می باشد. با توجه به اینکه سیستم ها در آزمایشگاهها و کارگاهها باید بروز و مطابق مقررات نظام مهندسی باشد، در این مجموعه در برابر زلزله مقاوم سازی صورت گرفته است بدین گونه که از wall post و نبشی استفاده شده است تا در زمان زلزله آوار نشود. همچنین کلیه لوله ها در داکت تاسیساتی کف کار شده است تا به هنگام بروز حوادث نیاز به هیچ گونه کنده کاری نباشد.