با همکاری سرای نوآوری و فناوری های آموزشی واحد تهران غرب برگزار شد:

رویداد ملی حل مسئله با محوریت رفع چالشهای کارکنان دانشگاه آزاد اسلامی

۰۲ تیر ۱۴۰۰ | ۲۳:۰۹ کد : ۵۹۱۸
تعداد بازدید:۵۱۸

به گزارش روابط عمومی واحد تهران غرب، رویداد ملی حل مسئله با محوریت رفع چالشهای کارکنان دانشگاه آزاد اسلامی به همت اداره کل ایجاد و توسعه آموزشهای فناوری و خلاقیت دانشگاه آزاد اسلامی و با همکاری سرای نوآوری و فناوری های آموزشی واحد تهران غرب در این واحد دانشگاهی برگزار شد.

بر اساس این گزارش در این رویداد یک روزه که در راستای تحقق اهداف دانشگاه های کارآمد نسل سومی در نظام آموزش عالی برگزار شد، ۹ تیم از واحدهای دانشگاهی استان تهران بصورت حضوری و مجازی با هم به رقابت پرداختند.

این گزارش حاکیست در مراسم اختامیه این رویداد که با حضور دکتر پروین داداندیش، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران غرب، دکتر حاجی پور، رئیس سرای نوآوری واحد تهران غرب، دکتر رئیس پور، سرپرست اداره کل ایجاد و توسعه آموزش های فناوری و خلاقیت دانشگاه آزاد اسلامی، داوران، منتورها، و شرکت کنندگان بصورت حضوری و مجازی انجام شد، دکتر داداندیش، ضمن تشکر از دست اندرکاران برگزاری و کارکنان شرکت کننده این رویداد خاطرنشان کرد: نیروی انسانی در هر سازمانی یکی از پایه های اصلی برای رشد و شکوفایی محسوب می شود. در مقابل همین نیروی انسانی می تواند شرایطی را ایجاد کند که منجر به نابودی آن سازمان شود.

ایشان در ادامه سخنان خود افزودند: دانشگاهها سه نوع نیروی انسانی دارند، یکی دانشجویان که مخاطبان ما هستند که باید بصورتی خاص سرمایه گذاری شود تا در آینده، شاهد آن باشیم که بهترین مکان و اولین انتخاب آنها برای تحصیل، دانشگاه آزاد اسلامی باشد.گروه دیگر اساتید دانشگاه هستندکه از نخبگان و فرهیختگان کشور محسوب می شوند و امیدوارم قدر ایشان را بدانیم و از حضورشان برای رشد و شکوفایی دانشگاه بهره ی کافی را ببریم و بالاخره مهمترین گروه نیروی انسانی در دانشگاه، کارمندان می باشند.در واقع این پرسنل دانشگاه هستند که ارتباط مستقیم با دانشجویان و مخاطبان ما دارند و البته توقعاتی نیز دارند و لازمست است تا انگیزه های ایشان مرتب شارژ شود، البته باید یادآور شوم فقط مسائل مالی نمی تواند انگیزه های کارکنان را برای ارائه خدمات بهتر افزایش دهد.

رییس واحد تهران غرب با اشاره رویداد مبتنی بر حل مسئله یادآور شد: اینگونه رویدادها باعث می شود تا همکاران ما برای چالشهایی که با آن مواجه می شوند، راه حل ارائه دهند. این مرحله اول است، ولی اگر قرار باشد این چالشها که راه حلی برایشان ارائه شده است در جایی دیده نشود و در همین مرحله باقی بمانند، اینگونه رویدادها با شکست مواجه خواهند شد. پیشنهاد من این است که در این گونه رویدادها، معاونت توسعه مدیریت و منابع دانشگاه نیز حضور داشته باشند تا این چالشها و راه حل های آنها را به رسمیت بشناسند.

دکتر پروین داداندیش در بخش پایانی سخنان خود با تاکید بر اینکه خلاقیت و نوآوری از طریق دانشجو، کارمند و استاد برای دانشگاه بسیار مهم است، خاطر نشان کرد: البته در همین مرحله هم کار مهمی انجام شده است و آن هم شناسایی همکارانی که ظرفیت های خوبی دارند و می توانند در حوزه های استارت آپی و اینگونه فعالیت های به دانشگاه کمک کنند.

بر اساس این گزارش در ادامه این مراسم رئیس سرای نوآوری واحد تهران غرب در سخنانی؛ ضمن اشاره به رسالت زیست بوم فناوری سرای نوآوری در رابطه به برگزاری این رویداد گفت: اجرای رویداد مسئله محور جهت رفع چالش‏های کارکنان دانشگاه آزاد اسلامی توسط اداره کل ایجاد و توسعه آموزشهای فناوری و خلاقیت دانشگاه، به سرای نوآوری تهران غرب واگذار گردید. طراحی و ملزومات پیش اجرای آن ظرف مدت ۹ ماه صورت گرفت، تا امروز بتوانیم شاهد نخستین رویداد حل مسئله برای کارکنان دانشگاه باشیم.

دکتر حاجی پور در بخش دیگری از سخنان خود گزارشی آماری از تعداد شرکت کنندگان، واحدهای دانشگاهی شرکت کننده، نحوه ثبت ایده، ارائه، داوری و انتخاب تیم های برگزیده را ارائه نمود و افزود: ۴۲ نفر از ۶ واحد در سطح استان تهران در این رویداد ثبت نام کردند که ۳۸ نفر امروز در این رویداد در قالب ۱۱ گروه دسته بندی شدند که ۲ گروه فعالیت نکردند و در نهایت رویداد با ۹ گروه با هدایت منتور اختصاصی اجرا شد، که فعالیتهای انجام شده کتباً، بصورت پسا رویداد ارائه خواهند شد.

گفتنی است در این رویداد یک روزه، کارکنان واحدهای دانشگاهی استان تهران پس از ثبت ایده، بعنوان شرکت کننده در قالب گروه های سه نفره به رقابت پرداختند و با همراهی منتورهای رویداد، به راه حلی نوآورانه برای مسئله خود دست یافتند و آن را توسعه دادند و در پایان، تیم ها در مدت زمان ۷ دقیقه، ایده خود را ارائه دادند و در نهایت پس از ارزیابی داوران سه تیم برتر انتخاب و از ایشان تقدیر شد.

بر اساس این گزارش در این رویداد سمیه سوادی، فاطمه عزیزی و گوهر کاظم لو از واحد صفا دشت بعنوان تیم اول، لیلا خوبان، حمیده احمدی و ابراهیم مهری از واحد تهران غرب بعنوان تیم دوم و مهسا ثنایی، مینا آقامحمدی و مریم کاظمی نسب از واحد تهران غرب به عنوان تیم سوم معرفی و با اهداء تندیس رویداد و هدیه نقدی از آنان تجلیل شد.