سرپرست معاونت پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران غرب تشریح کرد:

برگزاری کرسی های تخصصی و ترویجی

۲۱ تیر ۱۴۰۰ | ۱۳:۱۷ کد : ۵۹۵۴
تعداد بازدید:۱۰۲۸

با سلام خدمت شما و تشکر از اینکه در این مصاحبه شرکت کردید.

لطفاً ضمن معرفی، توضیح دهید هدف از برگزاری کرسی های تخصصی و ترویجی که درواحدهای دانشگاه آزاد اسلامی برگزار می شود چیست، همچنین در رابطه با مخاطبین و گروه هدف این نشست ها بفرمایید؟

با سلام.دکتر لیلا زارع هستم. سرپرست معاونت پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران غرب.

اما در پاسخ به سوال شما باید عرض کنم، کرسی های تخصصی و ترویجی که اشاره داشتید، بمنظور فراهم آوردن بستر مناسب جهت رشد اعضای هیات علمی گروههای علوم انسانی و هنر در دانشگاه آزاد اسلامی برگزار می شود. همچنین لازمست خاطر نشان کنم، این کرسی ها می تواند زمینه ساز کسب امتیازات پژوهشی و ارتقاء علمی اساتید محترم این گروهها باشد.

اساساً مجریان برگزاری کرسی های تخصصی و ترویجی، چه اهدافی را مدنظر قراردارند؟

از مهمترین اهداف برگزاری این کرسی ها، می توان به تولید دانش بومی، کمک به مدیریت دانش و تحول در علوم انسانی و هنر اشاره داشت.

البته شناسایی محققان اندیشه ورز و زمینه سازی برای بهره مندی از آنان، تقویت روحیه نقد و مناظره و نیز کمک به فرآیند استقلال فکر را می توان از هداف دیگر برگزاری این کرسی ها اعلام کرد.

از برنامه ریزی ها و فعالیت های انجام شده جهت برگزاری کرسی های تخصصی و ترویجی در واحد تهران غرب بفرمایید؟

از آنجایی که این مهم به معاونت پژوهش و فناوری واحدها محول شده است، با نظر ریاست محترم واحد سرکار خانم دکتر داداندیش، از جناب آقای دکتر میثم چگین سرپرست محترم مرکز مطالعات، برنامه ریزی و تعالی معاونت علوم انسانی و هنر دانشگاه آزاد اسلامی دعوت بعمل آمده است، تا وبیناری با عنوان «آشنایی با کرسی های تخصصی و ترویجی» مورخ ۲۷ تیرماه به میزبانی واحد تهران غرب، برای همه اساتید گروههای علوم انسانی و هنر استان تهران برگزار گردد.

باید خاطر نشان کنم هدف از برگزاری این وبینار نحوه آشنایی با برگزاری و ضرورت انجام این کرسی هاست. در این خصوص برای برگزاری هر چه بهتر وبینار مذکور، سامانه ای برای ثبت نام اساتید درنظر گرفته شده و آدرس آن از طریق وبسایت واحد اطلاع رسانی خواهد شد.

در بخش پایانی این گفتگو، چنانچه نکته مهمی هست که لازمست اشاره شود، بفرمایید؟

شایان ذکر است این رویداد با همکاری دبیرخانه استان تهران به کلیه واحدهای زیرمجموعه استان اطلاع رسانی گردید و پس از پایان مهلت ثبت نام، لینک جلسه مجازی نیز متعاقباً اطلاع رسانی می گردد و از این طریق از همه اساتید محترم گروههای علوم انسانی و هنر استان تهران دعوت می شود تا در این وبینار حضور بهم رسانند.