در هفته نیروی انتظامی صورت گرفت؛

برگزاری مناظره علمی و حقوقی در دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران غرب

۲۸ مهر ۱۴۰۰ | ۱۱:۵۴ کد : ۶۳۰۱
تعداد بازدید:۸۸۰
مناظره علمی و حقوقی در دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران غرب برگزار و درباره موضوعات مختلفی نظیر جرائم و برخورد پلیس بحث شد.

به گزارش روابط عمومی واحد تهران غرب به نقل از خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، به همت باشگاه پژوهشگران جوان و با همکاری انجمن علمی حقوق دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران غرب و مشارکت پلیس راهور ناجا، مناظره علمی و حقوقی، به مناسبت هفته نیروی انتظامی برگزار شد.

هدف از برگزاری این نشست شناسایی نقاط ضعف و انتقادات مطروحه در حوزه جرائم راهنمایی و رانندگی و نیز آموزش عمومی و پیشگیری از وقوع این‌گونه جرائم بوده است.

این مناظره با حضور سرهنگ عین‌الله جهانی استاد دانشگاه علوم انتظامی و معاون اجتماعی و ترافیک راهور ناجا، پروین داداندیش رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران غرب، انور خیرآبادی وکیل دادگستری و مدرس دانشگاه و همچنین با مشارکت پرشور حقوقدانان و متخصصان پیشگیری از وقوع جرم، قضات و وکلای دادگستری و دانشجویان علاقه‌مند؛ به‌صورت حضوری، با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و غیرحضوری و آنلاین برگزار شد.

در این نشست درباره نحوه برخورد برخی مأموران، صدور برخی قبوض جریمه غیرعادلانه، علل توقیف خودرو و نحوه شماره‌گذاری خودروهای خارجی، کمین برخی مأمورین پلیس در جاده‌ها و برخی برخوردهای چالشی پلیس از منظر کیفری و حقوقی و انتقادی توسط انور خیرآبادی و سرهنگ عین‌الله جهانی معاون اجتماعی و ترافیک راهنمایی و رانندگی بحث شد.

در ادامه این نشست علمی، فرهنگی و اجتماعی داداندیش، رئیس واحد تهران غرب با اعلام حمایت از برگزاری این‌گونه همایش‌های علمی و عملی؛ بر ضرورت آموزش دانشجویان و رعایت قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی از سوی همه اقشار جامعه تأکید کرد.

همچنین خیرآبادی نیز درباره رویکرد جدید رئیس قوه قضائیه در امر پیشگیری از جرم و تحول و تعالی در قوه قضائیه و اهتمام ویژه رئیس‌جمهور به رعایت حقوق جامعه و جلوگیری از تحمیل هزینه اضافی بر جامعه سخنانی ایراد کرد.

بررسی حقوق و تکالیف رانندگان، موضوع صدور گواهینامه موتور برای بانوان، تلقی کردن برگ سبز خودرو به‌عنوان سند مالکیت، تأکید بر آموزش‌های عمومی و تخصصی در پیشگیری از وقوع جرائم راهنمایی و رانندگی از مباحث دیگری بود که از سوی حاضران و شرکت‌کنندگان مطرح و به آن‌ها پاسخ داده شد.

در بخش پایانی این مناظره، خیرآبادی و سرهنگ عین‌الله جهانی ضمن پاسخگویی به سؤالات مطرح‌شده از سوی حاضران و شرکت‌کنندگان، بر تداوم فرهنگ‌سازی پیشگیری از وقوع جرائم راهنمایی و رانندگی و همچنین رعایت قوانین و مقررات با برگزاری کلاس‌های آموزشی و همکاری دانشکده حقوق و تعامل مستمر فی‌مابین تأکید کردند.