دکتر پروین داداندیش طی پیامی تبریک گفت:

ولادت باسعادت پیامبر اکرم (ص) و امام جعفر صادق(ع) و هفته وحدت

۰۲ آبان ۱۴۰۰ | ۱۴:۴۴ کد : ۶۳۰۷
تعداد بازدید:۴۹۱
دکتر پروین داداندیش، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران غرب، طی پیامی ولادت باسعادت پیامبر اکرم (ص) و امام جعفر صادق(ع) و هفته وحدت را تبریک گفت.

به گزارش روابط عمومی واحد تهران غرب، دکتر پروین داداندیش، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران غرب، طی پیامی ولادت باسعادت پیامبر اکرم (ص) و امام جعفر صادق (ع) و هفته وحدت را تبریک گفت. متن پیام دکتر داداندیش بدین شرح می باشد:

 

بسم الله الرحمن الرحیم

سلام علیکم

هفته وحدت و خجسته میلاد پیامبرمهربانی‌ها، مبشر آگاهی و حکمت حضرت ختمی مرتبت محمد مصطفی (ص)، همچنین میلاد باسعادت امام جعفر صادق (ع)،بنیانگذار مذهب جعفری را به اساتید گرانقدر، کارمندان گرامی و دانشجویان عزیز تبریک عرض می کنم.

 

مقام و جایگاه بسیار ویژه و منحصربه‌فرد پیامبر مکرم اسلام (ص) در نزد خداوند و نظام آفرینش آن چنان است که یکی از تعابیر زیبای قرآنی که خداوند در وصف ایشان به کار برده، «اسوه‌ی حسنه» بودن ایشان است، اسوه‌ی بی‌نظیری که به تعبیر امام محمد باقر (علیه‌السّلام)، مانندش را کسی قبل و بعد از او ندیده است. در تعبیر قرآنی دیگری، ایشان صاحبِ «خُلُق عظیم» خوانده شده‌اند. آن حضرت، خود صاحب «خلق عظیم» هستند و برانگیخته شده‌اند تا مکارم اخلاقی را در میان بندگان خدا کامل کنند. الگوی بی‌نظیری که اخلاق، سیره و سبک زندگی‌اش می‌تواند همیشه سرمشق مؤمنان در زندگی فردی، خانوادگی، روابط اجتماعی و فعالیّت‌های سیاسی و فرهنگی باشد

همانطور که همه ی شما عزیزان می دانید اخلاق اکسیر نجات بخش هر جامعه می باشد. متاسفانه در عصر جدید شاهد بداخلاقی های زیادی در زمینه های مختلف فرهنگی، اجتماعی، سیاسی و.. بوده ایم. در یک سال و نیم گذشته که کرونا سراسر دنیا را درگیر کرده است هر چند در روابط اجتماعی بین انسانها خلا ایجاد کرده است. اما گفته می شود گرایش به معنویت و اخلاق در جوامع بیشتر شده است.

دانشگاه تربیت کننده و پرورش دهنده قوه عاقله و توسعه دهنده فضای اخلاقی و انقلابی است. در آستانه سال تحصیلی جدید و هم زمانی آن با هفته وحدت امیدواریم بتوانیم خلق خوش پیامبر اکرم (ص) را الگوی خود قرار دهیم و شاهد تغییری مثبت درخود، خانواده و جامعه باشیم. قطعاً دانشگاه می تواند در مسیر تقویت فضایل اخلاقی و باورهای دینی و التزام به مسئولیت های اجتماعی با تعامل استاد و دانشجو بهتر از گذشته قدمهای اثرگذاری بردارد.

امروز بیش از گذشته نیازمند تغییر نظام تعاملی استاد و دانشجو و انعطاف پذیری فرآیند آموزش مبتنی بر استعدادها و تقویت قدرت ابتکار و خلاقیت دانشجویان هستیم و این مهم به همت اساتید جوان و باانگیزه دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران غرب و حمایت مدیریت منسجم و هم افزا، محقق خواهد شد.

اینجانب مجدداً ولادت سراسر پر خیر و برکت پیامبر نور و رحمت، محمد مصطفی (ص) و خلف صالحش امام صادق (ع) و همچنین هفته وحدت را خدمت اساتید گرامی، کارکنان محترم و دانشجویان معزز دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران غرب، تبریک و تهنیت عرض می نمایم.

دکتر پروین داداندیش

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران غرب