واحد تهران غرب،چابک و پویا در مسیر تعالی و تحول آفرینی/ زنگ پارادایم تغییر در دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران غرب نواخته شد

۲۲ آذر ۱۴۰۰ | ۰۶:۴۷ کد : ۶۵۵۹
تعداد بازدید:۵۷۵

به گزارش روابط عمومی واحد تهران غرب؛ در راستای سند تحول دانشگاه آزاد اسلامی و به منظور تدوین برنامه راهبردی۵ ساله، اولین جلسه کمیته برنامه ریزی واحد تهران غرب به دستور دکتر پروین داداندیش، رئیس این واحد دانشگاهی در روز دوشنبه پانزدهم آذر ماه سال ۱۴۰۰ تشکیل شد.
بر اساس این گزارش در اولین نشست اعضای کمیته برنامه ریزی واحد تهران غرب که با حضور دکتر پروین داداندیش، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران غرب؛ مهندس افراسیابی، مسئول دبیرخانه تدوین برنامه پنج ساله راهبردی عملیاتی دانشگاه آزاد اسلامی، دکتر سلمان پور و اعضاء کمیته برنامه ریزی، معاونین، روسای دانشکده ها، نماینده دفتر نهاد مقام معظم رهبری، رئیس سرای نوآوری، روسای مراکز تحقیقاتی صنعت و سلامت و اقتصاد خلاق، مجری برنامه علمی صنعت و سلامت واحد تهران غرب برگزار شد، سند تحول دانشگاه آزاد اسلامی توسط نمایندگان سازمان مرکزی تبیین شد و سپس اعضای حاضر در جلسه درخصوص موارد ذکر شده، نقاط قوت و ضعف در شاخص ها و سنجه های بیان شده در این سند به بحث و تبادل نظر پرداختند.
بدنبال طرح سوالات و شبهات موجود در سند تحول دانشگاه آزاد اسلامی از سوی شرکت کنندگان در جلسه، نمایندگان سازمان مرکزی دانشگاه آزاد اسلامی اعلام داشتند: سند موجود، یک سند بالا دستی در دانشگاه است که در راستای رهنمود های حضرت امام خمینی (ره)، منویات مقام معظم رهبری (مدظله العالی) و با توجه به اسناد بالادستی آموزش عالی تدوین شده است و اهداف کلان، ماموریت ها و ارزش های آن نیز در راستای مبانی و ارزشهای نظام و سند توسعه آموزش عالی کشور می باشد. در عین حال راه کنش ها و سنجه ها و سایر شاخص های موجود در آن خاصیت پویایی داشته و ناظرین ستادی این سند، همواره این آمادگی را دارند که متناسب با بازخوردهای دریافتی از واحد های مختلف و دریافت پیشنهادات و انتقادات سازنده واحد ها، به بهبود و ارتقاء آن بپردازند. همچنین واحد های دانشگاهی می توانند متناسب با اهداف کلان آمایشی و پتانسیل های موجود در واحد، متناسب با ظرفیت های خود به تکمیل این سند پرداخته و در این راستا ماموریتهای خرد تری را در ذیل ماموریت های کلان سازمانی برای واحد تعریف کنند و این یکی از ویژگی های پویایی سند راهبردی دانشگاه آزاد اسلامی بوده و از ویژگی های مثبت آن به حساب می آید.
این گزارش حاکیست؛ در ادامه نشست کمیته برنامه ریزی واحد تهران غرب، مقرر شد تا هر یک از معاونین این واحد دانشگاهی، متناسب با حوزه فعالیت خود به تکمیل فایل اکسل سند راهبردی ۵ ساله واحد بپردازند. در همین راستا در روز چهارشنبه ۱۸ اذر ماه ۱۴۰۰ نشستی با حضور معاون پژوهش و فناوری و مدیران حوزه پژوهش و دبیر کمیته برنامه یزی برگزار شد و در این جلسه اعضاء به بحث و تبادل نظر پیرامون نحوه پر کردن کاربرگ اکسل سند راهبردی، تشریح وضعیت موجود و پیش بینی آینده پیش رو در چشم انداز ۵ ساله پرداختند. شایان ذکر است نشست مشابهی نیز در این روز با حضور همکاران حوزه آموزش و حوزه فرهنگی و دانشجویی برگزار شد.
گفتنی است برنامه راهبردی واحد تهران غرب براساس سند راهبردی و چشم انداز دانشگاه آزاد اسلامی، در سال ۱۳۹۵ تدوین و اجرا شد و در راستای همان برنامه و براساس شاخصه های تعیین شده، سند تحول واحد تهران غرب تدوین می شود.