سخنرانی خانم دکتر داداندیش، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران غرب در جشن روز دانشجو

۲۲ آذر ۱۴۰۰ | ۱۵:۰۹ کد : ۶۵۶۶
تعداد بازدید:۳۷۸

دکتر داداندیش ضمن ابراز خرسندی از حضور دانشجویان بعد از دو سال در محیط دانشگاه گفت: از همه شما دانشجویان که امروز در این برنامه ها شرکت کردید تشکر می کنم. دانشجویان حقشان است که درخواستهایشان را مطرح و مطالبه کنند و وظیفه ی ما هم این هست که درخواستهای شما را برآورده کنیم. البته ما هم یک مقدار محدودیتهای قانونی و مقرراتی داریم و سعی می کنیم در چهارچوب قوانین و مقررات و آیین نامه ها حداکثر خدمات را به شما بدهیم.

رئیس واحد تهران غرب با اشاره به جمله ی " تهدید را باید به فرصت تبدیل کرد" گفت: واقعیت این است که باشگاه پژوهشگران جوان واحد تهران غرب با تبدیل تهدید کرونا به فرصت توانسته شما دانشجویان را در انجمن های علمی فعال کند. اینجا خانه ی شما است و حق شماست که همچین سالن و فضایی را و یک فضای کار اشتراکی را برای فعالیت انجمن ها، کانونها و نشریات ایجاد کنیم. در تمام دنیا و در شرکتهای بزرگ ایرانیداین فضاهای کار اشتراکی ایجاد شده و افراد در کنار هم بدون اینکه احساس کنند مزاحمتی برای یکدیگر دارند، کار می کنند. ما این فضا را از امروز دراختیار شما قرار می دهیم. بیاید و از این فضا استفاده کنید. به خودتان این فرصت را بدهید تا کار در این چنین فضاهایی را یاد بگیرید و تجربه کنید. در این فضا فرهنگ مراقبت از یکدیگر را یاد می گیریم. خواهش من این است که این فضا را خالی نگذارید بیاید و در کنار یکدیگر بدون اینکه تضاد منافع بوجود بیاید، کار کنید.

وی افزود. با ویژگیهایی که از اعضا انجمن ها، کانونها و نشریات سراغ دارم مطمئن هستم که در این فضا اتفاقات خوبی خواهد افتاد. قطعاً زمانی که دانشجو نمی آید کم کاری از ما می باشد. یک نصیحتی برای شما دانشجویان دارم این خیابان ۱۶ آذر نباید بن بست باشد. نسلهای مختلف دانشجوی انقلابی و ایرانی باید بیایند و از این خیابان ۱۶ آذر عبور کنند و به بالا برسند. مرداد ۱۳۳۲ دانشجویان رسالتی داشتند که آن را به خوبی ایفا کردند و امروز میراث آن دانشجویان دست شما می باشد. واقعیت این است که اگر شما از این میراث به خوبی حفاظت نکنید با بحثهای روز و نوآوری به گوش بقیه جوانان نرسانید این خیابان بن بست خواهد شد. بندنبال این باشید که ببینید چطور می تواتید این خیابان را همچنان باز نگهدارید که یک طرفه و بن بست نشود.

رییس واحد تهران غرب گفت: یکی از چهار عامل اصلی پیروزی انقلاب اسلامی آگاهی و بازگشت اسلام و خویشتن دانشجویان آن دوره و از طریق راهنمایی ها و سخنرانی های افرادی مثل دکتر علی شریعتی و شهید مطهری بوده است. وظیفه ی ما است که بی تفاوت و ناامید نباشیم و آنچه نسلهای گذشته انجام داده اند و منجر به پیروزی انقلاب شد را حفظ کنیم. انجمن اسلامی و بسیج دانشجویی بعنوان تشکلها باید آگاهی سیاسی دانشجویان را بالا ببرند. آگاهی سیاسی درگیری جناحی و حزبی نیست، آگاهی سیاسی این است که آگاه باشید که از راه انقلاب گمراه نشوید. از شما میخوام که مطالعاتتان را بیشتر کنید.