دکترداداندیش به مناسبت هفته پژوهش درگفتگو با روابط عمومی واحدتهران غرب:

تدوین برنامه تحولی، اولویت واحدتهران غرب/ نگرانیهای دانشجویان برای امتحانات حضوری را به مسئولین منعکس کردیم

۲۷ آذر ۱۴۰۰ | ۰۶:۵۳ کد : ۶۵۹۹
تعداد بازدید:۱۲۳۵

دکتر پروین داداندیش با تبریک هفته پژوهش در گفتگو با روابط عمومی واحد تهران غرب گفت: هفته پژوهش را صمیمانه به همه اعضاء محترم هیئت علمی، دانشجویان و همکاران دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران غرب تبریک عرض می کنم. نقش پژوهش در بروز خلاقیت ها به منظور شناسایی نقاط ضعف و قوت و ارائه راهکارهای مناسب بر همگان مبرهن است. در دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران غرب زنگ تغییر به سمت تحول آفرینی زده شده است که این تحول شامل حوزه های پژوهش و خصوصاً فناوری و نوآوری نیز می شود.
رئیس واحد تهران غرب در پاسخ به سوال اهم فعالیتهای پژوهش واحد تهران غرب گفت: خوشبختانه واحد تهران غرب با داشتن ظرفیتهای بسیار خوبی که در نیروی انسانی دارد توانسته است دوشادوش واحدهای مطرح استان تهران، قدمهای بسیار خوبی در مسیر پیشرفت در نوآوری و پژوهش بردارد. دانشجویان ما در انجمن های علمی، نشریات، کرسی های آزاد اندیشی، مسابقات علمی خوش درخشیدند و این نشان دهنده حرکت واحد در مسیر درست می باشد.
دکتر داداندیش با اشاره به بسترهای ایجاد شده در ارتباط با صنعت گفت: با تلاشهای شبانه روزی اساتید و کارکنان در واحد، توانسته ایم اعتماد صنعت را به خود جلب نماییم و حاصل آن تفاهم نامه ها و قراردادهایی می باشد که دانشجویان می توانند از این فرصت کمال استفاده را ببرند و در شهرکهای صنعتی شمس آباد، سرای نوآوری، شرکتهای مستقر در مرکز رشد و سرا، مراکز تحقیقاتی واحد کارآموزی کنند و در کنار یادگیری تئوری، یادگیری عملی را نیز فراگیرند و آماده شوند تا پس از فراغت از تحصیل در کسب و کاری نو مشغول به کار شوند و یا کسب و کاری را برای خود ایجاد کنند.
رئیس واحد تهران غرب در پاسخ به این سوال که اولویت فعالیتها در واحد تهران غرب چیست گفت: براساس برنامه پنج ساله ی واحد تهران غرب که در سال ۹۵ نوشته و تاکنون اجرا شده است، انحراف ما بسیار کم بوده است. اولویت ما تدوین برنامه تحولی واحد در راستای برنامه پنج ساله و سند تحول و تعالی دانشگاه آزاد اسلامی می باشد. تشکیل کمیته برنامه ریزی و برگزاری چندین جلسه در یک ماه اخیر نیز در راستای تدوین این سند در واحد می باشد.
وی در جواب این سوال که نقش دانشجو در فعالیتهای واحد چگونه است گفت: دانشجویان ما در رشته های مختلف بسیار فعال می باشند. در روز دانشجو فضای کار اشتراکی ایده تا عمل را افتتاح کردیم تا دانشجویان عضو کانونهای فرهنگی، نشریات و انجمن های علمی بتوانند در این فضا ایده های خود را به عمل تبدیل کنند. در آن روز از دانشجویان خواستم تا از این فضا استفاده کنند و ظرفیتهای نهفته خود را کشف کنند و رشد دهند تا زمانی که فارغ التحصیل می شوند بتوانند از آن ظرفیتها در جهت پیشرفت خود استفاده کنند. البته دانشجویان درخواستهای بسیاری را مطرح کردند که خوشبختانه با تشکیل شورای تعامل دانشجو و دانشگاه، بستر مناسبی جهت انتقال مشکلات دانشجویان به مسئولین واحد ایجاد شده است. سلامت ورضایت دانشجویان الویت ما در واحد تهران غرب است لذا در روز دانشجو بعد از شنیدن نگرانیهای دانشجویان برای امتحانات حضوری، آن را به مسئولین در استان تهران منعکس کردم. البته موضوع حضوری شدن امتحانات در ابتدای نیمسال به دانشجویان اطلاع رسانی شده است و واحد تهران غرب نیز مانند سایر واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی سراسر کشور تابع تصمیمات، دستورالعمل ها و بخشنامه های سازمان مرکزی می باشد.
رئیس واحد تهران غرب در پایان این گفتگو گفت: بی تردید، باتوجه به حرکت شتابان و رو به رشد فن آوری و دانش در جهان و شکاف عمده میان کشورها در میزان دسترسی به علم و فن آوریهای نوین، آینده متعلق به کشورهایی خواهد بود که اهداف ملی خود را بر پایه علم و تحقیق و نوآوری تنظیم نمایند. ما نیز در دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران غرب موظفیم با تلاش، در حل مشکلات و مسائل کشور، نقش خود را ایفا کنیم و آینده ی روشنی برای کشور عزیزمان، ایران، رقم بزنیم.