دکتر ملکی فر در اختتامیه هفته پژوهش:

دانشگاه به دگردیسی اساسی نیازمند است/ رمز بودن در دنیای امروز خلق دانش پیشرفته است

۰۱ دی ۱۴۰۰ | ۱۸:۰۶ کد : ۶۶۱۸
تعداد بازدید:۳۰۶
دکتر ملکی فر معاون توسعه صندوق نوآوری و شکوفایی ریاست جمهوری با اشاره به اینکه ما برای زندگی در دنیای اطلاعات آماده نیستیم گفت: سیمای آموزشی حال حاضر متعلق به عصر صنعت است که باید دچار دگردیسی شود.

دکتر ملکی فر معاون توسعه صندوق نوآوری و شکوفایی ریاست جمهوری با اشاره به اینکه ما برای زندگی در دنیای اطلاعات آماده نیستیم گفت: سیمای آموزشی حال حاضر متعلق به عصر صنعت است که باید دچار دگردیسی شود.

 

به گزارش روابط عمومی واحد تهران غرب، دکتر ملکی فر در اختتامیه هفته پژوهش و فناوری که در دانشگاه آزاد واحد تهران غرب برگزار شد عنوان کرد: تکنولوژی آنقدر توسعه پیدا کرده که در بدن های ما، زندگیهای شخصی و کارهای ما نقش دارد. هر گوشه این جامعه را که نگاه می کنیم تکنولوژی به آن حمله کرده است.

وی با اشاره به اینکه مقصر توسعه تکنولوژی بخش صنعت است افزود: دولت زمینه را فراهم می کند، دانشگاه نیروی انسانی تربیت می کند و صنعت و شرکت های صنعتی برای اینکه بازار بیشتری داشته باشند تکنولوژی را گسترش می دهد.

معاون توسعه صندوق نوآوری و شکوفایی ریاست جمهوری اضافه کرد: شرکت ها به طور پیوسته میلیاردها دلار در توسعه فناوری سرمایه گذاری می کنند و ما در نهایت با دنیایی رو به رو خواهیم شد که نظیرش را هیچ گاه ندیده ایم، این ثمره میلیاردها دلار سرمایه گذاری در تکنولوژی است.

دکتر ملکی فر در ادامه با انتقاد از دانشگاه ها گفت: در دنیایی که ماشین به زندگی ما حمله کرده و سهم ما را از اقتصاد کم کرده است خیلی از دانشگاه های ما آدم ها را برای گذشته و عصر صنعت تربیت می کنند. علت اینکه رفاه ما پایین است این است که نمی توانیم دانش پیشرفته تولید کنیم. رمز بودن در دنیای امروز خلق دانش پیشرفته است و متاسفانه ما نتوانستیم سهمی در آن داشته باشیم.

وی افزود: ارزش صادرات نفت ایران با فروش جهانی تلفن همراه توسط یک برند برابر است و این اثر دانش است. برای اینکه از نفت ثروت به دست بیاوری نیازی به نفت نیست. در دنیای جدید هرچقدر دانش تولید کنید به همان اندازه ثروت مند خواهید بود.

معاون توسعه صندوق نوآوری و شکوفایی ریاست جمهوری در پایان با اشاره به اینکه در نظام آموزشی ما محکوم به تکرار هستیم، گفت: از جمله مهمترین مهارت هایی که باید در دانشگاه آموزش داده شود، حل مسئله، تفکر انتقادی و خلاقیت است، که متاسفانه در دانشگاه اینها را به ما آموزش نداده اند.