در استارت آپ ملی حسابداری، حسابداری و بانکداری گفته شد:

آی فینک حامی افراد صاحب ایده در حوزه مالی و بانکی کشور است

۱۰ دی ۱۴۰۰ | ۱۹:۲۹ کد : ۶۶۵۰
تعداد بازدید:۲۶۰
مهندس حق پناه عضو کمیته راهبردی آی فینک: هولدینگ خدمات انفورماتیک متعهد به حوزه نوآوری و مجموعه های دانشگاهی است.

به گزارش روابط عمومی واحد تهران غرب، مهندس حق پناه عضو کمیته راهبردی آی فینک ضمن تشکر از برگزار کنندگان رویداد و حاضرین در آیین اختتامیه رویداد ملی استارت آپ ویکند، گفت: خدمات انفورماتیک بزرگترین شرکت فناوری اطلاعات خاورمیانه است. کل سرویس های حاکمیتی که در بانک مرکزی و شبکه بانکی صورت می گیرد توسط مجموعه خدمات انفورماتیک و شرکت های مختلف این هولدینگ بسترسازی اجرا و نگهداری می شود. خدمات انفورماتیک در حوزه رقابتی هم در مجموعه شبکه بانکی فعال است و به بانک های مختلفی سرویس هایی از جمله چکاوک پایا ساتنا و هرانچه در شبکه بانکی است توسط هولدینگ خدمات انفورماتیک طراحی ونگهداری و اجرا می شود.

وی یاداور شد: از دو سال قبل هولدینگ خدمات انفورماتیک به واسطه تعهدی که به حوزه نوآوری و مجموعه های دانشگاهی قائل بود هم به عنوان یک مسئلویت اجتماعی و هم استعدادیابی و حمایت از افراد صاحب ایده که در حوزه فینتک فعال هستند و ایده هایی دارند که می توانند آن را به محصول تبدیل کنند و یک خدمتی به شبکه مالی و بانکی کشور عرضه کنند، مرکز نوآوری مالی خدمات انفورماتیک را تحت عنوان آی فینک راه اندازی کرد.

حق پناه با اشاره به اینکه در حال طراحی دوره جدید شکل دهی و شتاب دهی هستیم گفت: یک دوره شتابدهی سه ماهه داریم که علاوه بر تخصیص فضا، خدمات، ارائه آموزش و منتورینگ، تیم سازی صورت میگیرد و تا سقف ۳۰ میلیون تومان حمایت مالی خواهیم داشت. تیم هایی که بعد از شکل دهی شرایط ورود به دوره شتابدهی را داشته باشند، با آنها قراردادی شش ماهه بسته خواهد شد و تا سقف ۲۰۰ میلیون تومان در کنار تیم ها خواهیم بود. منتورینگ و آموزش خواهند دید و در نهایت تیم یک محصول اولیه ای خواهد داشت که بتوانند در شبکه مالی و بانکی کشور حضور داشته باشد.

وی در پایان چند توصیه برای صاحبان ایده داشت: اول اینکه در حوزه شبکه مالی و بانکی یکی از ویژگی های شبکه بانکی حوزه رگولاتوری است. متاسفانه تیم های صاحب ایده از این حوزه غافلند. از مشاوره های دقیق استفاده کنید و دانش خود را افزایش دهید اگر ایده ای که دارید و حتی آن را تبدیل به محصول کنید اگر زمینه فعالیت در شبکه مالی کشور را نداشته باشد آن ایده ارزش آفرین نیست. دوم اینکه بهترین ایده وقتی به یک محصول هم تبدیل بشه باید توان از آن درآمدزایی کرد. بنابراین باید به بازار و فروش محصول توجه کنید. سوم اینکه در حوزه هایی که بکر هستند فعالیت کنید در نظام بانکی در حوزه پرداخت به کرات کار شده و محصولات خیلی خوبی در بازار هست. اگه کسی بخواهد وارد این حوزه شود باید رقبای قوی ای را کنار بزند که این کار بسیار دشواری است اما در حوزه کلان داده و بیگ دیتا کاری صورت نگرفته بنابراین در حال حاضر می تواند حوزه بسیار جذابی باشد.