بسیج دانشجویی واحد تهران غرب برگزار کرد:

دومین سالگرد سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی و شهدای مقاومت

۱۴ دی ۱۴۰۰ | ۱۰:۵۲ کد : ۶۶۷۴
تعداد بازدید:۵۳۸

به گزارش روابط عمومی واحد تهران غرب همزمان با ایام سوگواری فاطمیه مراسم دومین سالگرد سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی و شهدای مقاومت توسط بسیج دانشجویی واحد تهران غرب روز دوشنبه ۱۳ دیماه ۱۴۰۰ در سالن شهید سید مصطفی موسوی واحد برگزار شد.

دکتر آقامیری ضمن عرض تسلیت ایام شهادت صدیقه کبری (س) گفت: امروز دومین سالگرد عزیز بزرگ ما، سپهبد شهید قاسم سلیمانی می باشد. خاطراتی که توسط برادر عزیزمان حاج کریم اصحاب بیان شد بسیار زیبا و تکان دهنده می باشد. ما باید بدانیم که بیان خاطرات شهدا برای ما مسئولیت می آورد. اول عرایضم میخواهم درمورد دختر جوان ۱۹ ساله ای به نام ژان دارک صحبت کنم. این دختر جوان در فرانسه مقابل انگلیسها برای مردمش جنگیده و کشته شده است. امروز در کشور شیعه مسلمان ما در خیابان منوچهری تهران مدرسه ای به نامش هست و بعنوان قهرمان ملی از او یاد می کنند و بعد از گذشت ۶۰۰ سال هنوز هم به او احترام می گذارند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان تهران با اشاره به جمله ی حضرت امام (ره) قبل از انقلاب که می فرمایند: محرم ماه پیروزی خون بر شمشیر است، افزود: در سال ۱۳۶۰، هنوز سه سال از انقلابمان گذشته بود نه ارتش و سپاه منسجمی داشتیم، نه سلاحی داشتیم و مانند امام حسین (ع) در کربلا، تنها حربه ای که برای دفاع داشتیم، خون بود. یکسری جوان داشتیم که با این حربه برای دفاع از کشور رفته بودند و اتفاقی را شکل دادند که از نظر علمی، استراتژیک، صنایع دفاعی و قدرتمندی و اقتدار عجیب بود. آنجا که اعتقادات وسط آمد و غیرتمان جوش آمد، کارها خوب انجام شد.

وی افزود: من خود را موظف می دانم که در این گونه برنامه ها شرکت کنم چون برگزاری این دست برنامه ها ارزش دارد. امروز سالگرد کسی است که هزاران نفر مثل ژاندارک حتی نمی توانند یک رابطه ساده استاد و شاگردی با او داشته باشند و او شهید قاسم سلیمانی است. همه ی این بچه هایی که الان عکسشان اینجا هست اگر با آن اعتقادی که جنگیده بودند، مانده بودند، الان یک قاسم سلیمانی بودند چون واقعاً خالصانه و با اعتقاد جنگیدند. فرمانده های بزرگ جنگ ما همچون باکری، همت، زین الدین و امثال اینها، همه یک قاسم سلیمانی بودند و امروز یکی از این نمونه ها که از جنگ ماند، عظمت آفرید. چرا من و شما هنوز بعد از دو سال از شهادت قاسم سلیمانی، هنوز داغمان تازه است، چون احساس می کنیم پشتمان خالی شده است البته با حضور مقام بزرگ ولایت می دانیم که صدها قاسم سلیمانی دارند و بجا استفاده خواهند کرد.

دکتر آقامیری گفت: حال باید دید قاسم سلیمانی چه خصوصیاتی داشت. او از اثرگذارترین افراد بود، عملگرا بود، دارای بصیرت و دشمن شناس بود، ولایتمدار و انقلابی بود، علاقمند به ایجاد وحدت و انسانی فراجناحی بود، در بروز مشکلات جزو اولین نفرات بود که حضور داشت، صادق بود، مثل مردم زندگی می کرد، به کانونهای قدرت وابسته نبود و خودش بزرگ شده بود و مدیریت میدانی داشت. نه اینکه الان شهید شده است اینها گفته می شود، بلکه زمان حیاتش هم این حرفها زده می شد.برگزاری اینگونه بزرگداشت ها بسیار خوب است ولی خوب است که یاد بگیریم در کاری که انجام‌می دهیم قاسم سلیمانی باشیم.

دشت سوخته بوی خون‌گرفت،

شیون دختران و مادران داغدیده سکوت صحرا را شکست،

همه در غم فرو رفتند و همه چیز پوچ و ویران شد،

اما ما دیدیم درختی را که از میان خون و آتش سر برکشید،

و انبوه شاخسارانش جنگلی شد به وسعت و عظمت روح انسان

و آنگاه بود که فرشتگان نوشتند، فتبارک الله احسن الخالقین

اینجا انسانیت به انسان بودن قاسم سلیمانی افتخار کرد.

دکتر پروین داداندیش ضمن یاد خاطره ی امام شهدا، شهید قاسم سلیمانی، شهدای جنگ تحمیلی، شهدای مدافع حرم خصوصاً شهدای دانشجو گفت: از دانشجویان بسیج دانشجویی برای برگزاری این بزرگداشت تشکر می کنم. جا دارد در این ایام سرداران سپاه و بسیج که همرزمان شهید سلیمانی بودند صحبت کنند. دو روز پیش خانواده شهید سلیمانی خدمت مقام معظم رهبری بودند ایشان یک تاکیدی داشتند که شهید سردار سلیمانی یک قهرمان ملی و امتی است و درخصوص مکتب سلیمانی صحبت کردند..از دانشجویان عزیز میخواهم که در خصوص مقاومت تحقیق و مطالعه داشته باشند و بینش و بصیرت خود را در این خصوص بالا ببرند و آنچه را تحقیق کرده اند در نشریات دانشجویی درج کنند تا سایر دانشجویان از آن استفاده کنند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران غرب افزود: مستحضرید گفتمان انقلاب اسلامی از سال ۱۳۵۷ به رهبری، رهبر کبیر انقلاب امام‌خمینی (ره) در داخل ایران تاثیر بزرگی گذاشت. مهمترین اتفاقی که مقدمه انقلاب بود این بود که تمام مبارزینی که بیش از صد سال برای برچیدن نظام شاهنشاهی فعالیت کرده بودند و موفق نشده بودند، زیر چتر رهبر انقلاب قرار گرفتند و بسیج شدند و انقلاب اسلامی به ثمر رسید. از بازتابهای انقلاب اسلامی در داخل کشور تشکیل یک نظام‌سیاسی و جمهوری اسلامی می باشد. ادعای این نظام سیاسی این بود که براساس مکتب اسلام قوانینش وضع شده است. این خیلی حرف بزرگی بود، برای اینکه در دورانی این حرف را زد که مدرنیسم ثابت کرده بود دین نقشی در سیاست و اجتماع ندارد و در حوزه خصوصی به ما یک سری اخلاقیات می دهد و آنها که در خانه براساس دین تربیت شده اند می آیند در جامعه و براساس قوانین آن کشور فعالیت و حکومت داری می کنند.

دکتر داداندیش با شاره به تاثیر انقلاب اسلامی بر نظام بین الملل گفت: از طرفی تاثیر همین انقلاب اسلامی در نظام بین الملل این بود که بازی را بهم زد. در نظام دو قطبی آمریکا و شوروی، شاه اعلام کرد چون شوروی همسایه ایران و قدرت بزرگ منطقه بود، از ترس کمونیست به آمریکا پناه آورده ام. مردم، نفت و همه چیز در دست سیاست ابرقدرت آمریکا قرار گرفت و ژاندارم منطقه شد. در زمانی که آمریکا بیشترین قدرت را در ایران داشت، یک متحد آمریکا توسط مردم شکست می خورد و این یعنی شکست آمریکا و انقلاب اسلامی قاعده بازی را بهم می زند.

وی افزود: از طرف دیگر این انقلاب یک نور امید در دل تمام مسلمانان جهان روشن می کند که با دست خالی هم می شود مقاومت کرد و در مقابل ظلم ایستاد. این جنبشهایی که در کشورهای مختلف بعد از انقلاب اسلامی ایجاد شد، جنبشهای بزرگی بودند. حاکمان ستمگر در برابر این جنبشها ایستادند و باج دادند و به هر روشی که شده نگذاشتند دومینوی فروپاشی دولتهای ظالم و مستبد در منطقه اتفاق بیفتد. این امید ایجاد شده کافی نبود بلکه مردم خیلی از کشورها براساس همین پیروزی انقلاب اسلامی با ایجاد تشکیلات مختلف مقاومت کردند مانند جنبش حزب الله که در لبنان بوجود آمد و از ما نسبت به ولایت متعهدتر هستند برای اینکه ما همچون ماهی درون آب هستیم و آنها مانند ماهی بیرون از آب هستند.

رئیس واحد تهران غرب به بازتاب گفتمان انقلاب اسلامی اشاره کرد و. گفت: بازتاب گفتمان انقلاب اسلامی ایجاد جنبشهای جدید مبارزه با ظلم و قوی شدن جنبشهای منطقه بود که هر دو اثر بسیار متفاوتی در نظام بین الملل گذاشت که امروز شاهد آن هستیم. در بحث تقویت جنبشها، دشمن ساکت ننشست و از طرفی تمام قد در مقابل جمهوری اسلامی و موفقیتهای آن ایستاد که کمترین آن تحریم است.در این ۴۳ سال تمام تلاششان را کردند که بگویند انقلاب همین بود که بگویند دفتر انقلاب بسته شده است اما سردار سلیمانی ها و یارانشان در منطقه همین الگوی مبارزه با ظلم و استبداد و نظام جهانی که در جمهوری اسلامی موفق بود را به منطقه بردند و در مقابل داعش و داعشیها ایستادند. همین حرکت مکتب مقاومت و مکتب سلیمانی شد. این بازتاب انقلاب اسلامی است که نه تنها در دنیا از بین نمی رود بلکه مرتب در حال زاد و ولد و تکثیر است.

دکتر داداندیش به ملاقات مقام معظم رهبری با خانواده شهید سلیمانی اشاره کرد و افزود: نکته ای که حضرت آقا دو روز پیش اعلام کردند این بود که سردار سلیمانی نه تنها یک قهرمان ملی و دست پروده ی انقلاب و نظام‌جمهوری اسلامی است بلکه یک قهرمان امتی است یعنی در بین همه ی مسلمانان جهان یک قهرمان است. قهرمانان همواره در حال جوشش هستند و الگو می شوند برای جوانان و در تاریخ و در ادبیات و شعر و کتاب ماندگار می شوند و آنچیزی که دشمن ما می خواهد این است که انقلاب اسلامی دفترش بسته شود، با همین مکتب و خون سردار سلیمانی ها بیشتر از گذشته در منطقه و بین مسلمانان ایران و جهان تاثیر گذار است.

گفتنی است در این مراسم حاج اصحاب کریمی به بیان خاطراتی از شهدا پرداختند و احمد بابایی، در وصف خانم فاطمه زهرا (س)، شهدا و شهید قاسم سلیمانی شعر گفت. مراسم با اهدا لوح تقدیر به پدر شهید کریمی و پدر و مادر شهید مرادی از شهدای مدافع حرم به پایان رسید.