خیرمند پاریزی در گفت‌وگو با آنا:

کشورهای مهاجرپذیر با پیشنهادهای فریبنده نخبگان کشور را جذب می‌کنند

۱۹ دی ۱۴۰۰ | ۱۱:۴۲ کد : ۶۶۹۳
تعداد بازدید:۴۶۸
عضو باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران غرب تصریح کرد: نخبگان در زمانی که باید شناسایی شوند از سوی مدیران و مسئولان شناخته نمی‌شوند و کشورهای دیگر با پیشنهادهای فریبنده آن‌ها را جذب می‌کنند.

به گزارش روابط عمومی واحد تهران غرب، محسن خیرمند پاریزی در گفت‌وگو با خبرنگار دانشگاه خبرگزاری آنا، با اشاره به اینکه نخبگی یعنی کمک به حل مسائل کشور و ارائه دادن طرحی برای مطلوب کردن زندگی مردم، خاطرنشان کرد: متأسفانه نخبگان در زمانی که باید شناسایی شوند از سوی مدیران شناخته نمی‌شوند اما کشورهای مهاجرپذیر به‌راحتی نخبگان کشور اعم دانشمندان و پژوهشگران را رصد و با پیشنهادهای فریبنده آن‌ها را جذب می‌کنند.

وی افزود: آن شخص نخبه قبل از اینکه حس کند در داخل کشور می‌تواند مؤثر باشد و کارهای خوبی انجام دهد بدون مشورت پیشنهادها کشورهای دیگر را می‌پذیرد و جلای وطن می‌کند.

عضو باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان واحد تهران غرب در رابطه بااینکه چه انگیزه‌ای مانع از مهاجرت وی شده است، عنوان کرد: نتایج متعدد در این دو سال با ورود به مقطع دکتری این دانشگاه و عضویت در باشگاه پژوهشگران جوان و دیده شدن فعالیت‌هایم، انگیزه‌ام را دوچندان کرد در حال حاضر نیز برای عملی کردن چند طرح در مراکز رشد فعالیت فعالیت‌های استارت‌آپی شرکت می‌کنم.

خیرمند پاریزی با اشاره به اینکه مهم‌ترین افتخار دانشجویی‌ام در واحد تهران غرب قرارگیری در لیست ۱۵ نفر افرادی است که بارها توانسته‌اند جایزه انجمن معماری جهانی را کسب کنند، اظهار کرد: در این یک سال به‌عنوان سرگروه تیم‌ها رقابت‌ها شرکت کرده‌ام و برنده سی‌وشِشُمین، سی‌وهفتمین و سی‌وهشتمین دوره جایزه انجمن معماری جهانی در بخش معماری شده‌ایم.

وی افزود: کاندید کسب دو جایزه بین‌المللی ۲۰۲۱ و یکی از سه فینالیست در جوایز طلایی ترزینی، فینالیست دو جایزه طراحی آسیا ۲۰۲۱، فینالیست دومین رویداد بین‌المللی ایده‌های اربعینی روشنا، یکی از هفت ایده برتر استارت‌آپ ویکند پویش – پارک علم و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی، یکی از طرح‌های برگزیده جایزه ملی جوان نوآور ماندگار-نشان شهید موسوی با محوریت نوآوری اجتماعی و نیز اثر منتخب و راه‌یافته به نمایشگاه مسابقه مدرسه خلاق در بستر فرهنگ و اقلیم شده‌ایم.

عضو باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران غرب، ادامه تحصیل در دانشگاه‌های برتر جهان و سپس بازگشت به کشور برای در خدمت مردم بودن و حل مسائل جامعه و صنعت را مهم ارزیابی کرد.