افتتاح آزمایشگاه روانشناسی در دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران غرب

۱۸ بهمن ۱۴۰۰ | ۱۶:۲۳ کد : ۶۷۸۴
تعداد بازدید:۵۷۶
حجت الاسلام و المسلمین خسروپناه: راه اندازی این آزمایشگاه روانشناسی کار بسیار ارزشمندی است از آن جهت که دانش با مهارت پیوند برقرار می کند.

به گزارش روابط عمومی واحد تهران غرب، همزمان با چهل و سومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران و شانزدهمین سال تاسیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران غرب، آزمایشگاه روانشناسی در دانشگاه آزاد واحد تهران غرب افتتاح شد. این آزمایشگاه روانشناسی با ۲۳ دستگاه و ابزار سنجش تواناییها و مهارتهای حسی- حرکتی و ادراکی و به طور کلی تواناییهای شناختی و دستگاههای ارزیابی ارتباط بخشهای مغزی درگیر در انجام‌فعالیتهای ساده و پیچیده شناختی و مجهز به اتاق درمان و آیینه یکطرفه جهت آموزش درمانهای روانشناختی است.
حجت الاسلام و المسلمین خسروپناه معاون علوم انسانی و هنر دانشگاه آزاد اسلامی در پی افتتاح آزمایشگاه روانشناسی در دانشگاه آزاد واحد تهران غرب گفت: راه اندازی این آزمایشگاه روانشناسی کار بسیار ارزشمندی است از آن جهت که دانش با مهارت پیوند برقرار می کند.
وی ادامه داد: چرا عالمان و فیلسوفان گذشته ما تاکید داشتند علم را به حکمت تبدیل کنید زیرا یکی از زوایا و جوانب تبدیل علم به حکمت همین مهارت افزایی است. همین دانشی است که به عمل منتهی می شود.
معاون علوم انسانی و هنر دانشگاه آزاد اسلامی افزود: در گذشته به اطبا، حکیم می گفتند چون دانش نافع کارآمد داشتند که این دانش مبتنی بر بنیان های محکم بوده لذا روانشناسی را از علم به حکمت تبدیل می کند.
وی با اشاره به اینکه تمام تست هایی که در آزمایشگاه انجام می دهید براساس یک سری تکنیک هاست تاکید کرد: در فلسفه علم گفته می شود که تکنیک مبتنی بر روش است یعنی قبل از هر تکنیک یک متد است، قبل از هر متد استراتژی پژوهش است، قبل از هر استراتژی پژوهش پارادایم تحقیق و قبل از هر پارادایم تحقیق، فلسفه حاکم بر پارادایم است. اگر می خواهید دانش را تبدیل به حکمت کنی باید علاوه بر این نافع بودن و کارامد بودن نسبت این تکنیک ها با روشها و استراتژی ها و پارادایم ها و اون موانع فلسفی را بدانید.
حجت الاسلام و المسلمین خسروپناه در پایان افزود: کار کار ارزنده ای است اما تاکیدم این است که این فعالیت را به حکمت تبدیل کنید چرا که حکمت هم دانش است، هم عقلانیت است، هم کارامدی است، هم علم نافع است و هم مبتنی بر بنیاد هاست.