نشست مشترک نمایندگان وزارت علوم و کمیسیون فرهنگی سفارت عراق در تهران با رئیس و معاونین دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران غرب با حضور سرپرست معاونت بین‌المللی استان تهران

۲۰ بهمن ۱۴۰۰ | ۰۹:۱۲ کد : ۶۷۹۱
تعداد بازدید:۵۲۸
نشست مشترک نمایندگان وزارت علوم و کمیسیون فرهنگی سفارت عراق در تهران با رئیس و معاونین دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران غرب با حضور سرپرست معاونت بین‌المللی استان تهران.

در این نشست که با موضوع همکاری های علمی و آموزشی واحد در زمینه جذب دانشجویان عراقی در مقاطع تحصیلات تکمیلی برگزار شد، آقای دکترامجد حمید المظفر رایزن فرهنگی سفارت عراق ضمن اعلام شرایط وزارت علوم عراق برای همکاری با دانشگاه آزاد اسلامی تاکید کرد که بیش از ۲۰ هزار دانشجوی عراقی در دانشگاه های ایران به ویژه دانشگاه آزاد اسلامی تحصیل میکنند و اظهار امیدواری کرد که تبادل دانشجو در این سطح موجبات تبادل فرهنگی و توسعه همکاری های علمی و پژوهشی را فراهم خواهد آورد. همچنین ایشان تاکید نمودند که ضرورت دارد اساتید دانشگاه اهتمام ویژه ای نسبت به ارائه خدمات آموزشی و پژوهشی به این دانشجویان ارائه دهند.
در این نشست پروین داداندیش ضمن تشریح ظرفیت های علمی و پژوهشی در رشته های مختلف واحد تهران غرب، ابراز امیدواری کرد تا با پذیرش ۲۰۰ دانشجو در رشته های فنی و مهندسی، علوم انسانی و هنر بتوانند در شرایط بسیار عالی دانشجویان عراقی به تحصیل در این دانشگاه بپردازند و خدمات مناسب مهارتی و دانش افزایی بگیرند. همچنین معاونین دانشگاه در خصوص دوره های آموزشی کوتاه مدت در واحد تهران غرب توضیحاتی را ارائه نمودند که مقرر شد در این حوزه نیز همکاری ها طراحی و اجرا شود. دکتر ملکی نیا سرپرست معاونت بین الملل استان تهران نیز در خصوص نحوه همکاری های آینده با واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی استان و خدمات بهینه به این دانشجویان و پذیرش دانشجو در واحد تهران غرب و ارائه دوره های آموزشی تخصصی کوتاه مدت پیشنهاداتی ارائه داد.
در پایان این جلسه بازدیدی از مجتمع دانشگاهی پیامبراعظم (ص) نیز صورت گرفت.