دانشگاه آزاد اسلامی استان تهران ابلاغ کرد:

دستورالعمل بهداشتی کلاسهای حضوری

۱۰ فروردین ۱۴۰۱ | ۱۴:۵۳ کد : ۶۹۱۴
تعداد بازدید:۵۷۱۱

به گزارش روابط عمومی واحد تهران غرب، دستورالعمل بهداشتی کلاسهای حضوری دانشگاه آزاد اسلامی استان تهران ابلاغ شد. براساس این دستورالعمل کلیه دانشجویان، اساتید و کارکنان مکلف به رعایت بندهای این دستورالعمل می باشند.

مفاد این دستورالعمل به شرح ذیل می باشد:

۱. کلیه دانشجویان، اساتید و کارکنان مکلف به رعایت و توصیه اصول بهداشتی به دیگران هستند.
۲. دانشجویانی که دو دوز واکسن نزده باشند مجاز به شرکت در کلاسها نیستند و غیبت آنها غیرموجه تلقی می شود.
۳. افرادی که دوز سوم واکسن را نزده اند تا پایان فروردین مهلت دارند در مراکز واکسیناسیون وزارت بهداشت نسبت به تکمیل برنامه واکسیناسیون خود اقدام کنند.
۴. پذیرش داشجویان در خوابگاهها منوط به گواهی سه دوز واکسن است.
۵. خوابگاهها باید به ترتیبی ساماندهی شوند که برای هر نفر حداقل ۴ متر مربع فضا پیش بینی و تهویه مناسب فضاهای دربسته تامین شود.
۶. اساتید موظفند برنامه کلاس را به ترتیبی تنظیم کنند که بعد از هر ۴۵ دقیقه حداقل ۱۵ دقیقه فضای کلاس تخلیه و کاملاً تهویه شود. در طول برگزاری کلاس هم تهویه مناسب باید برقرار باشد.
۷. حضور افراد علامتدار مظنون به کرونا تا ارائه تست منفی ممنوع است.
۸. کلیه افراد در فضاهای آموزشی باید از ماسک
استفاده کنند و زمانی که فاصله افراد کمتر از یک و نیم متر و طولانی تر از ۱۵ دقیقه است بهتر است از دو ماسک سه لایه یا ماسک ان _۹۵ استفاده شود.
۹. دانشکده ها امکان اعزام دانشجو به مراکز تشخیصی با حضور افراد نمونه گیر در محیط آموزشی را برای تست افراد مشکوک فراهم کنند.
۱۰. در صورت ابتلا، حداقل ۷ روز قرنطینه خانگی رعایت و تا دو هفته از شروع علایم دو ماسک استفاده شود تا امکان انتقال به سایرین به حداقل برسد.
۱۱. رعایت بهداشت مواد غذایی و اماکن سرو و فروش غذا توسط معاونین دانشجویی فرهنگی مکرراً بازدید شده و اماکن عمومی حداقل یکبار در روز ضدعفونی شود.
۱۲. مراجعات اداری و آموزشی در دفاتر باید با حداقل ازدحام همراه باشد و ترجیحاً بصورت الکترونیک یا با تعیین وقت قبلی مدیریت شود.