مراسم گرامیداشت روز زن و مقام مادر در دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران غرب

۰۷ اسفند ۱۳۹۷ | ۱۹:۰۰ کد : ۳۳۱۱
تعداد بازدید:۲۶۰۳

به مناسبت سالروز ولادت حضرت فاطمه (س) و بزرگداشت مقام شامخ زن و مادر مراسم جشن میلاد کوثر با حضور خانم دکتر داداندیش رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران غرب و جمع کثیری از بانوان استاد، کارمند و دانشجویان در سالن آمفی تئاتر شهید موسوی دانشکده فنی و مهندسی برگزار گردید.

خانم دکتر داداندیش رئیس واحد دانشگاهی تهران غرب با تبریک به مناسبت میلاد با سعادت حضرت فاطمه زهرا (س) و روز زن با اشاره به فضائل اخلاقی آن حضرت و نقش زنان در طول تاریخ و انقلاب اسلامی اظهار داشت: زنان نیمی از جمعیت کشور رکن رکین آن را تشکیل می دهند و سهم زنان در تحولات جامعه بر هیچکس پوشیده نیست، وضعیت اجتماعی زنان ایران در طول تاریخ پرفراز و نشیب این مرز و بوم، دستخوش تغییر و تحولات فراوان بوده است. انقلاب اسلامی به رهبری امام خمینی (ره) تحول اساسی و ژرف در وضعیت زنان جامعه ایران پدید آورد، انقلاب اسلامی جایگاه و منزلت زنان را اعتلا بخشید و دامنه مشارکت آنان را گسترش داد.

وی افزود: با تغییر نگرش نسبت به زن در جریان انقلاب اسلامی زنان توانستند حضور پررنگی در عرصه اجتماعی و سیاسی پیدا کنند. امام خمینی (ره) با عدم پذیرش نگاه سنتی نسبت به زن و ایجاد نگرشی نو زمینه رهایی زنان از بند باورهای غلطی که در ساحت دین ریشه دوانده بود را مهیا نمود تا زنان با پی بردن به ارزشهای واقعی خویش توانایی های بالقوه خود را در عرصه های مختلف به خصوص عرصه مبارزه به منصه ظهور برسانند.

خانم دکتر داداندیش رئیس واحد به ماهیت انقلاب اسلامی و تأثیر نهضت اسلامی بر حضور زنان در جامعه گفت: مردمی بودن انقلاب اسلامی مهمترین خصلت آن بود و از آنجایی که زنان بخشی از جمعیت کشور را تشکیل می دادند انقلاب اسلامی زمینه را برای حضور گسترده و مؤثر زنان فراهم نمود، مطابق مطالعات انجام شده زنان نقش مهمی در دوران نهضت اسلامی داشتند البته این حضور با توجه به شرایط مختلف سالهای نهضت متفاوت بوده است و در هر صورت با طرق مختلف اعتراض خود را نسبت به وضعیت موجود که از نظر آنها نامساعد می نمود نشان می دادند از این رو مشاهده میکنیم که هر کجا مشارکتی از جانب مردان وجود داشته حضور زنان ثمر بخش بوده است.

این استاد دانشگاه به مشارکت سیاسی زنان در سطح توده و نخبگان در بعد از انقلاب اسلامی اشاره و خاطر نشان کرد: مشارکت سیاسی زنان درسطح توده که شامل شرکت آنان در انتخابات ادواری، شرکت در راهپیمایی ها، شرکت در گروهها، انجمنها و فعالیتهای بسیج و شرکت و حضور در جنگ تحمیلی بوده است و در سطح نخبگان مشارکت سیاسی زنان بعنوان نماینده مجلس شورای اسلامی، سهیم بودن در بخش مجریه سیاسی و خدمات اداری، ملی و بین المللی و همچنین همکاری با قوه قضاییه را می توان اشاره کرد.

خانم دکتر داداندیش به نقش جمهوری اسلامی ایران در گسترش آموزش عالی وتاثیرآن بر زنان جامعه اشاره و بیان داشت: یکی از مهمترین تحولات پس از پیروزی انقلاب اسلامی، گسترش آموزش عالی در سطوح و مقاطع گوناگون در کشور است. رشد و گسترش آموزش ها با توجه به نیازهای فرهنگی، اقتصادی، اجتماعی و سیاسی کشور از مهمترین تلاش ها و اقدامات انجام شده در کشور است. جمهوری اسلامی ایران با اتخاذ برنامه ریزی های لازم سعی دارد تا برای بهره مندی همگان از سطح آموزش عالی، شرایط لازم را برای رشد تحصیلی و علمی جامعه به خصوص زنان را فراهم نماید. زنان پس از پیروزی انقلاب به لحاظ شاخصهای آموزشی و علمی به سطح مطلوبتری رسیدند.

اجرای تئاتر، مسابقه، مولودی خوانی- دکلمه و شعر در وصف شخصیت و جایگاه حضرت فاطمه زهرا (س) تجلیل از مادر شهید مدافع حرم سید مصطفی موسوی و خانم دکتر عالیه نوری مدیر گروه معارف و چند تن از اساتید پایان بخش این مراسم بود.

کلید واژه ها: زنان مشارکت سیاسی زنان سیاسی زنان زنان جامعه اسلامی انقلاب اسلامی انقلاب حضور سیاسی مشارکت سیاسی پروین داداندیش