رئیس دانشگاه آزاد واحد تهران غرب در گفت‌وگو با ایسکانیوز خبر داد:

احتمال برگزاری ترم تابستانی فشرده به‌صورت مجازی/ برای برگزاری کلاس‌های حضوری در ترم بعد آمادگی داریم

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران غرب از ترم تابستانی این واحد دانشگاهی به‌صورت فشرده و مجازی برای دانشجویان در شرف فارغ‌التحصیلی خبر داد.
۰۵ تیر ۱۳۹۹ | ۲۳:۳۶ کد : ۴۷۱۰
تعداد بازدید:۱۶۶۳

پروین داداندیش در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز درباره کم و کیف امتحانات مجازی دانشگاه آزاد اسلامی اظهار کرد: امتحانات مجازی دانشگاه از هفته گذشته در بسیاری از واحدهای دانشگاه آزاد آغاز شد است تا حرکتی در راستای کاهش شیوع بیماری کرونا باشد البته انتخاب سازوکارهای برگزاری مجازی امتحانات برعهده رؤسای واحدها گذاشته است.

وی افزود: پس از شکل‌گیری ستاد امتحانات مجازی واحد تهران غرب، هشت جلسه راهبردی درباره امتحانات برگزار شده است. با رایزنی‌های صورت گرفته با واحد الکترونیکی، امتحانات مجازی این واحد دانشگاهی بر روی سازوکارهای LMS انجام می‌شود.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران غرب بیان کرد: با تهیه فیلم‌های آموزشی سامانه الکترونیکی امتحانات برای استفاده اساتید از ۲۹ خرداد ماه سوالات امتحانی بر روی سامانه بارگذاری شده است. سامانه جایگزین به‌منظور پشتیبانی ضروری امتحانات نیز درنظر گرفته شده است.

داداندیش با اشاره به تشکیل گروه‌های پشتیبان آنلاین در دانشکده‌های مختلف برای پاسخگویی به مشکلات احتمالی سامانه امتحانات، عنوان کرد: سناریوهای مختلف برای رفع مشکلات احتمالی دانشجویان حین امتحانات پیش‌بینی شده و راه‌های حل نیز توسط متخصصان دانشگاه دیده شده است.

وی ادامه داد: امتحانات هفته نخست به پایان رسیده و امتحانات لغو شده در هفته‌های گذشته از شنبه هفته آتی پیگیری می‌شود. باتوجه به تجربه نخست دانشگاه در برگزاری امتحانات آنلاین، شیوه‌نامه های بسیاری قبل از آغاز امتحانات تدوین و ابلاغ شده است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران غرب تصریح کرد: ایرادات سیستم امتحانات مجازی LMS از روز اول امتحانات رصد و تاکنون به حداقل خود رسیده است. کمیسیون رسیدگی به موارد خاص امتحانی آخر هر هفته در ایام امتحانات تشکیل و برای بررسی اعتراضات احتمالی دانشجویان در امتحانات آماده است.

داداندیش درباره تعیین تکلیف دروس عملی و آزمایشگاهی نیز خاطرنشان کرد: فعلاً تا اینجا دروس نظری دانشجویان رفع مشکل شده و منتظر تصمیم‌گیری سازمان مرکزی دانشگاه برای واحدهای عملی و آزمایشگاهی هستیم. آزمایشگاه‌هایی که ظرفیت مجازی شدن دارند به‌شکل غیرحضوری در تابستان ارائه می‌شوند. برگزاری دروس آزمایشگاهی دانشجویان ترم آخری با حداقل تعداد دانشجو و جلسات پیش‌بینی می‌شود.

وی تصریح کرد: در صورت صدور مجوز از سوی سازمان مرکزی دانشگاه آزاد ترم تابستانی دانشگاه آزاد واحد تهران غرب به‌صورت فشرده و مجازی برای دانشجویان در شرف فارغ‌التحصیلی برگزار می‌شود. دانشگاه آزاد آمادگی برگزاری کلاس‌های مجازی و حضوری برای مهرماه سال جاری را دارد.

کلید واژه ها: دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران غرب پروین داداندیش ترم تابستانی مجازی سامانه الکترونیکی سازمان مرکزی