در واحد تهران غرب:

نشست مجازی نو دانشجویان رشته مهندسی کامپیوتر و علوم کامپیوتر تمام مقاطع برگزار شد

۲۷ آذر ۱۳۹۹ | ۲۲:۴۸ کد : ۵۴۲۴
تعداد بازدید:۶۵۱

به گزارش روابط عمومی واحد، به همت انجمن علمی مهندسی کامپیوتر و باشگاه پزوهشگران جوان تهران غرب نشست مجازی نو دانشجویان رشته مهندسی کامپیوتر و علوم کامپیوتر تمام مقاطع با حضور خانم دکتر پروین داداندیش رئیس واحد، دکتر محمد مهدی حیدری معاون اداری مالی و سرپرست حوزه پژوهش و فناروی، دکتر سید حسین پیشگر معاون دانشجویی و فرهنگی و سرپرست حوزه آموزش و تحصیلات تکمیلی، دکتر پیمان بابایی رئیس دانشکده فنی و مهندسی، دکتر پریسا دانشجو مدیر گروه کامپیوتر، مهندس ابراهیم مهری رئیس باشگاه پژوهشگران واحد تهران غرب به صورت مجازی برگزار شد.


در این نشست خانم دکتر داداندیش ضمن تبریک هفته پژوهش، به تشریح و معرفی فعالیتهای واحدتهران غرب پرداخت.
وی گفت: واحد تهران غرب جز واحدهای جوانی است که در استان تهران وجود دارد و سال ۱۳۸۵ تبدیل به واحد دانشگاهی شدیم و رشته کامپیوتر جز اولین رشته هایی است که از زمان تاسیس بود.
وی افزود: ما اساتید بسیار خوب و با تجربه ایی در گروه آموزشی کامپیوترداریم که به شما کمک می کنند دانش خود را در این حوزه که یکی از حوزه های مهم و تاثیرگذار توسعه کشور است بالا ببرید.
داداندیش بیان داشت: قبلاً، در دوره های مختلف آزمایشگاه یا کارگاههای پژوهشی و آموزشی اندکی داشتیم و دانشجویان مجبور بودند خارج از دانشگاه این دروس را بگذرانند ولی امروز بیش از ۳۰ آزمایشگاه و کارگاه در رشته هایی که داریم تاسیس کردیم، متاسفانه شرایط کرونا باعث شد نتوانیم در کلاسهای آزمایشگاهی باشیم ولی سعی کردیم با رعایت پروتکل ها و دستوالعمل های بهداشتی، کارگاهها و ازمایشگاه را به تعداد کم برگزار کنیم.
وی تصریح کرد: در هفته پژوهش، افتتاح سرای نوآوری را در واحد تهران غرب خواهیم داشت، و اگر شما دانشجویان علاقمندید در دوران تحصیل به جز آموزش مهارت های خود را در این رشته و در دانش نرم افزاری بالا ببرید این فرصت خوبی است، ما فضاهایی را به وجود آوردیم که در کنار این آموزشها کسب و کارهای حوزه رشته های شما را معرفی کنیم زمان فارغ التحصیل شدن یک گروه یا یک شرکت فارغ التحصیل کنیم.

وی ضمن درخواست از دانشجویان در خصوص پیگری اخبار سرای نوآوری از سایت دانشگاه گفت: در حقیقت سرای نواوری زمینه و فرصت را برای شما فراهم می کند در این سرا، استارت آپها، شتاب دهندها، شرکت های دانش بنیان، صاحبان ایده، فضاهای کاراشتراکی را داریم. اگر در طی این ترم فرصتی برای آشنایی با سرای نوآوری به وجود نیامد به مدیرگروه و رئیس دانشکده مراجعه کنید تا بتوانیم این فرصت را برای شما به وجود بیاوریم.
وی همچنین به معرفی دو مرکز تحقیقاتی صنعت و سلامت و اقتصاد خلاق پرداخت و افزود که دو مرکز برنامه های خاصی دارند که در طول تحصیل میتوانید در کنار تحصیل از آن بهره ببرید.
داداندیش ضمن تشکر از حضور مسئولین دانشگاه و مهندس مهری رئیس باشگاه در این نشست و انجمن علمی کامپیوتر در برگزاری این جلسه از نودانشجویان خواست نیازهای مهارتی، آموزشی، نرم افزاری خود را به انجمن منتقل نمایند تا در فضای دانشگاه مهارتهای خود را بالا ببرند و لازم نباشد در بیرون دانشگاه با هزینه های سنگین این آموزشها را ببینید.
وی در پایان از دانشجویان تا آنجا امکان دارد مراجعه خود را به دانشگاه به خاطر کرونا کم کنید، برای مسائل و سوالات شما ما سامانه های مختلفی را طراحی کردیم و تمام سوالات شما پاسخ میدهد. این سامانه ها ادامه دارد.


در ادامه دکتر بابایی ضمن تبریک هفته پژوهش و معرفی دانشکده و گروه کامپیوتر افزود: در کنار بحث های آموزشی در دانشکده فنی، انجمن علمی گروه کامپیوتر فعال اند، دانشجویان می توانند در این انجمن عضو شوند و از برنامه های متنوع اعم از سخنرانی ها، بازدیدها استفاده کنند و در کنار آن با عضویت در کانونهای فعال دانشجویی از مزایای مجازی دوره هایی که برگزارمیشود بهره مند شوند.
بابایی گفت: شرایط کرونایی نباید تاثیری در وضعیت علمی و پژوهشی دانشگاه داشته باشد و خدمات علمی چه به صورت مجازی و چه بصورت حقیقی در حوزه علمی و آزمایشگاهی ادامه دارد.
سپس دکتر حیدری با تبریک هفته پژوهش به نودانشجویان با معرفی امکانات و تجهیزات آزمایشگاهی واحد تهران غرب به عنوان یک واحد جوان افزود: طی چندسال اخیر تهران غرب پیشرفت قابل توجهی داشته است.
وی گفت: در چند سال گذشته همت زیادی در جهت تجهیز آزمایشگاه های تهران غرب شده است و امید است پس از کرونا از نزدیک آن را مشاهده کنید، برگزاری چندین وبینار برنامه ریزی شده و مواردی دیگر که در وب سایت حوزه پژوهش وجود دارد.
در ادامه دکتر پیشگر هم تصریح کرد: یکی از مواردی که شدیداً سفارش میکنم این است که به عنوان دانشجو بدنبال دانش باشید و دانش را خودتان را کسب کنید. و نباید خود را محدود به کتابهای درسی کنید، نیازمند این هستید که در محیط دانشگاه بستر لازم چه از نظر نرم افزاری و سخت افزاری را به وجود بیاورید و به تبع آن حرکت کنید سمت بستر کار.
وی گفت: اگر این دیدگاه را داشته باشید که هر چیزی که میتواند توانایی شما را افزایش دهد آن را کسب کنید به هدف ما در دانشگاه کمک می کنید.
ما در دانشگاه بدنبال افرادی هستیم که خودشان بدنبال علم و دانش باشند. دنبال این باشند که فعالیتهای مربوط به کسب علم را خودشان پی گیری کنند.
در پایان خانم دکتر دانشجو مدیر گروه آموزشی کامپیوتر علاوه بر معرفی سرفصل درسی رشته ها، در خصوص سیستم دان و امتحانات پایان ترم مجازی به ارائه توضیحات پرداخت.
سپس جلسه به صورت پرسش و پاسخ بین مسئولین و دانشجویان ادامه یافت.

کلید واژه ها: نشست مجازی دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران غرب کسب و کار سرای نوآوری شرکت دانش بن