رسالت دانشگاه ها تحقق و نهادینه کردن ارزشها، آرمانها و شعارها و تبدیل آن به رفتارهای مستمر و اثربخش

۱۳ بهمن ۱۳۹۹ | ۲۱:۴۷ کد : ۵۵۴۶
تعداد بازدید:۷۱۹
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران غرب گفت: نهادینه سازی ارزشها، آرمانها و شعارهای انقلاب یکی از رسالت های اصلی جامعه دانشگاهی است و باید تلاش کنند که این شعارها را به مرحله عمل برسانند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران غرب گفت: نهادینه سازی ارزشها، آرمانها و شعارهای انقلاب یکی از رسالت های اصلی جامعه دانشگاهی است و باید تلاش کنند که این شعارها را به مرحله عمل برسانند.

 

به گزارش روابط عمومی واحد تهران غرب، دکتر پروین داداندیش، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران غرب، صبح امروز در آیین نامگذاری ساختمان "شهیدان روشن چراغ" که در واحد تهران غرب برگزار شد، ضمن گرامیداشت مقام خانواده معظم شهدا اظهارکرد: بسیار خرسندیم که همزمان با آغاز دهه فجر توانستیم آیین نامگذاری ساختمان را برگزار کنیم؛ حضور جمعی از خانواده شهدا و ایثارگران در واحد تهران غرب، افتخاری بزرگ برای ما محسوب می شود.

وی افزود: ایام دهه فجر، یادآور حرکت بزرگ مردان و زنانی است که امروز ثمرات مجاهدت های آنان را می بینیم و دستاوردهای زیادی را برای ما به ارمغان آورده اند.

پروین داداندیش ادامه داد: همه ساله در ایام دهه فجر فعالیت هایی برای قدر شناسی از حرکت بزرگ مردم‌ایران انجام‌می شود؛ انقلاب اسلامی ایران جزو ۵ انقلاب بزرگ دنیا محسوب می شود که پیامی فرهنگی و جهانی داشت و تمامی احزاب و اقشار مختلف مردم را زیر پرچم اسلام و حضرت امام (ره) جمع کرد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران غرب تصریح کرد: این انقلاب در عصری ظهور کرد که برای دین جایگاهی در حکومت و سیاست قائل نبودند و زمانی به پیروزی رسید که دو مکتب فکری کمونیسم و لیبرالیسم یعنی دو قدرت شرق و غرب در جهان وجود داشت و به برکت وجود حضرت امام خمینی (ره) و رمز دیانت ما عین سیاست ماست، به ثمر نشست.

وی ضمن اشاره به فراز شعارهای جهانی، فطری، درخشان و همیشه‌زنده‌ی انقلاب اسلامی از بیانیه گام دوم انقلاب، مقام معظم رهبری گفت: مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب، خطاب به ملت ایران می فرمایند: «برای همه‌چیز میتوان طول عمر مفید و تاریخ مصرف فرض کرد، امّا شعارهای جهانی این انقلاب دینی از این قاعده مستثنا است؛ آنها هرگز بی‌مصرف و بی‌فایده نخواهند شد، زیرا فطرت بشر در همه‌ی عصرها با آن سرشته است. آزادی، اخلاق، معنویّت، عدالت، استقلال، عزّت، عقلانیّت، برادری، هیچیک به یک نسل و یک جامعه مربوط نیست تا در دوره‌ای بدرخشد و در دوره‌ای دیگر افول کند. هرگز نمیتوان مردمی را تصوّر کرد که از این چشم‌اندازهای مبارک دل‌زده شوند. هرگاه دل‌زدگی پیش آمده، از روی‌گردانی مسئولان از این ارزشهای دینی بوده است و نه از پایبندی به آنها و کوشش برای تحقّق آنها». من فکر میکنم رسالت ما در دانشگاه تحقق و نهادینه کردن این شعارها و تبدیل آن به رفتارهای مستمر و اثربخش است.

وی گفت: نهادینه سازی ارزشها، آرمانها و شعارهای انقلاب یکی از رسالت های اصلی جامعه دانشگاهی است و باید تلاش کنند که این ارزشها، آرمانها و شعارها را به بینش و فرهنگ پایدار تبدیل کنیم و آنها را به مرحله عمل و رفتار مستمر برسانیم.. واحد تهران غرب نیز در پانزدهمین سال تاسیس خود، برنامه های متعددی برای گرامیداشت یاد و خاطره شهدای انقلاب و مجاهدت های آنان در دهه فجر در نظرگرفته است.

رئیس واحد تهران غرب در پایان ضمن اشاره به پانزدهیمن سال تاسیس واحد تهران غرب و هفته گرامیداشت آن، خاطرنشان کرد: تور نودانشجویان و بازدید از باغ موزه سعد آباد، راهپیمایی یادبود شهید سردار سلیمانی، افتتاح آزمایشگاه عمران دانشکده فنی و مهندسی و fablab ، وبینارهای مختلف، برگزاری اولین جشنواره چندرسانه ای اقتصاد خلاق، اهدا جوایز برندگان مسابقات ملی خاطره نویسی از کرونا و عکس و فیلم و تقدیر از همکاران و استادان بازنشسته واحد تهران غرب، از جمله برنامه های ما برای ایام الله دهه فجر و هفته بزرگداشت تاسیس واحد تهران غرب خواهد بود.

داداندیش از حوزه ها ی مختلف واحد تهران غرب که در طراحی واجرای این برنامه ها نقش داشتند تشکر کرد.

گفتنی است در دهه فجر انقلاب اسلامی بیش از ۱۴ برنامه با همکاری وهم افزایی معاونتهای فرهنگی و دانشجویی فرهنگی، پژوهش و فناوری، اداری ومالی وسرای نوآوری، مراکز تحقیقات اقتصاد خلاق و صنعت وسلامت، حوزه IT، باشگاه پژوهشگران جوان، روابط عمومی، دفتر شاهد وایثارگر، کانونها، انجمنها وتشکلهای بسیج دانشجویی، کارمندان، اساتید، حراست، حفاظت فیزیکی و سایر بخشهای واحد تهران غرب اجرا خواهد شد

در این مراسم از خانواده های معظم شهیدان روشن چراغ، سرلشگر خلبان بیطرف، سردار محمدحسن شمس، محسن شادابی توسط واحد تهران غرب و بسیج دانشجویی واحد تقدیر شد.

کلید واژه ها: دانشگاه آزاد اسلامی دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران غرب پروین داداندیش شهیدان روشن چراغ نام گذاری