داوود کیانیان، کارگردان و نمایش نامه نویس در اولین جشنواره چند رسانه ای خلاق

۲۱ بهمن ۱۳۹۹ | ۰۹:۳۷ کد : ۵۵۸۹
تعداد بازدید:۶۱۶

داوود کیانیان، کارگردان و نمایش نویس مطرح سینمای کشور میهمان اولین جشنواره چند رسانه ای خلاق دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران غرب بود.

داوود کیانیان، گفت: بنده تا به حال در زمینه های مختلف، هنرهای مختلف پسوند خلاق را دیده بودم و شنیده بودم ولی تا به حال اقتصاد خلاق را نشنیده بودم و از برگزاری این جشنواره با پسوند خلاق آن هم در دانشگاه برایم بسیار خوشحال کننده بود. بنده تخصصم در هیچکدام از این خلاقیت ها نیست فقط در زمینه نمایش خلاق و تئاتر خلاق تخصص دارم. عجیب است که قبل از اینکه این جشنواره برگزار شود و اقتصاد خلاق مطرح باشد، این همه فعالیت‌های خلاقانه داشتیم اما زیربنای آن باید اقتصاد خلاق باشد وجود نداشت و یا اگر داشته در این زمینه مقالات تحقیقاتی علمی پژوهشی و آموزشی وجود نداشته است.
کارگردان و نمایش نامه نویس با اشاره به تحقیقات منتشر شده در سال ۹۸ افزود: دانشجویان تئاتری که فارغ التحصیل شده اند حدود ۱۵۰ هزار نفر بوده است که از این تعداد ۱۷ هزار و ۸۰۰ نفر ایشان مشغول به کار هستند. آمار وحشتناکی است، این اقتصاد هنر است که می‌تواند کمک کند به آن دانشجویان فارغ التحصیل و دانشجویانی که بعد از این فارغ التحصیل می شوند. چون اگر آن زمینه اقتصاد و هنری برایشان وجود نداشته باشد ما از هنر آنها محروم می شویم و آنها از اینکه رشته ای که جایی برای کار نمی یابند تحصیل کرده‌اند، سرخورده می شوند.
ایشان از همه دست اندرکارانی که این جشنواره را راه‌اندازی کرده اند و به این موضوع واقف بوده اند و تلاش کردند آن را گسترش دهند تشکر ویژه کردند.
گفتنی است اولین جشنواره چند رسانه ای اقتصاد خلاق به همت دکتر روزبه نقشینه، دبیر جشنواره و رئیس مرکز تحقیقات اقتصاد خلاق، دکتر لیلا زارع، دبیر کمیته علمی و داوری جشنواره و رئیس دانشکده هنر و معماری، دکتر امین پیرمحمدزاده، دبیر اجرایی جشنواره، مریم کاظمی نسب، مدیر روابط عمومی جشنواره، در بهمن ماه ۹۹ برگزار گردید.
در این جشنواره از دو فیلم مستند واکنش و ساخت چین با موضوع کرونا به کارگردانی فرزین نوبرانی و به تهیه کنندگی مرکز تحقیقات اقتصاد خلاق رونمایی شد. این جشنواره بصورت سالانه برگزار خواهد شد. در حاشیه این جشنواره از عوامل فیلم کوتاه داستانی ساخت چین تقدیر به عمل آمد.

در حاشیه این جشنواره که با حضور اساتید و دانشجویان رشته بازیگری و چهره های برتر این رشته برگزار گردید، نمایشگاهی از تصاویر پشت صحنه ساخت فیلم مستند و پوسترهای طراحی شده نیز برگزار شد.

کلید واژه ها: اقتصاد خلاق مرکز تحقیقات اقتصاد واحد تهران غرب دانشگاه آزاد اسلامی