پیام تبریک معاون پژوهش و فناوری واحد به مناسبت فرا رسیدن هفته کتاب و کتابخوانی

۲۴ آبان ۱۴۰۰ | ۰۷:۲۲ کد : ۶۳۸۷
تعداد بازدید:۵۴۹

به گزارش روابط عمومی واحد تهران غرب در آستانه بزرگداشت هفته کتاب و کتابخوانی، معاون پژوهش و فناوری واحد تهران غرب طی پیامی هفته کتاب و کتابخوانی را به دانشجویان، اساتید و کارکنان دانشگاه و فعالان در این عرصه تبریک گفت. متن پیام به شرح ذیل می باشد:

 

بسم الله الرحمن الرحیم

 

آبان ماه هرسال یادآور هفته کتاب و کتابخوانی در تقویم هجری شمسی و تاریخ ایران می باشد و مشخصاً روز کتابخوانی ۲۴ آبان ماه است که در سال ۱۳۷۲ این روز ملی ثبت گردیده است. اینجانب فرارسیدن این روز و هفته کتاب و کتابخوانی را به همه دانشجویان، اساتید، کارکنان و فعالان در این عرصه را تبریک عرض می کنم.

همه ی ما می دانیم که فرهنگ و پیشرفت جامعه ای که فرهنگ کتابخوانی در آن رونق بیشتری دارد گسترش بیشتری پیدا کرده است. کتاب در انتقال دانش و انتقال فرهنگ نسبت به دیگر ابزارهای آموزشی نقشی فراتر داشته بطوری که مقام معظم رهبری (مدظله العالی) فرمودند: طبقه‌ی ناشر در هر بخشی از نشر و طبع، جزو مجموعه‌های ارزشمند جامعه محسوب می‌شود؛ چون تولیدکنندگان کتاب و ناشران آن، مهم‌ترین وسیله‌ی انتقال فرهنگ را در اختیار مردممان می‌گذارند.

در این بین دانشگاهها که تربیت فرزندان این مرز و بوم را به عهده دارند در گسترش فرهنگ کتاب و کتابخوانی نقش به سزایی دارند. در جامعه کنونی که فناوری اطلاعات به شدت در حال رشد می باشد، حرکت به سمت استفاده از کتابخانه دیجیتالی و کتابهای صوتی بسیار شدت پیدا کرده است.

ما در دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران غرب نیز تلاش کردیم خود را در این مسیر قرار دهیم و با تشکیل کمیته ای، ایجاد کتابخانه دیجیتالی را برای استفاده هر چه بهتر اساتید و دانشجویان گرامی را سرعت دهیم. خوشبختانه در سالهای اخیر اقدامات خوبی در جهت خرید و تهیه کتابهای دیجیتالی در این واحد دانشگاهی صورت پذیرفته است و امیدواریم در آینده ای نزدیک شاهد افتتاح کتابخانه دیجیتالی باشیم.

برخود لازم می دانم مجدداً هفته کتاب و کتابخوانی را به همه اساتید، دانشجویان و فعالان در این عرصه بخصوص همکارانم در حوزه کتابخانه های واحد تبریک عرض کنم و امیدوارم اساتید و دانشجویان واحد تهران غرب بخصوص دانشجویان تحصیلات تکمیلی در جهت افزایش این گنجینه بی بدیل هر روز بیشتر از دیروز فعالتر باشند.

 

دکتر لیلا زارع

سرپرست معاونت پژوهش و فناوری

کلید واژه ها: کتاب هفته کتاب کتاب کتابخوانی کتابخوانی هفته کتاب کتابخوانی دانشجویان اساتید دانشجویان واحد واحد تهران واحد تهران غرب دانشگاه آزاد اسلامی