مراسم ۱۶ آذر و روز دانشجو برگزار شد:

از افتتاح فضای کار اشتراکی دانشجویی تا یک روز با طعم نوآوری/ از اکران فیلم منصور تا پرسش پاسخ دانشجویی با هیات رئیسه

۱۶ آذر ۱۴۰۰ | ۲۲:۰۷ کد : ۶۵۴۱
تعداد بازدید:۱۰۳۷

به گزارش روابط عمومی واحد تهران غرب به مناسبت فرارسیدن روز دانشجو، افتتاح فضای کار اشتراکی دانشجویی ایده تا عمل، نشست پرسش و پاسخ دانشجویی با هیات رئیسه در فضای کار اشتراکی دانشجویی توسط انجمن اسلامی، اکران اختصاصی فیلم منصور توسط بسیج دانشجویی و یک روز برای دانشجو در سرای نوآوری و فناوری های آموزشی در واحد تهران غرب برگزار گردید.

 

افتتاح فضای کار اشتراکی دانشجویی ایده تا عمل

براساس این گزارش به همت معاونت دانشجویی و فرهنگی و باشگاه پژوهشگران جوان فضای کار اشتراکی دانشجویی ایده تا عمل برای انجام فعالیتهای دانشجویان عضو کانونهای فرهنگی، انجمن های علمی و نشریات با حضور دکتر داداندیش، رئیس واحد تهران غرب، دکتر رزازی، معاون دانشجویی. باشگاه پژوهشگران جوان دانشگاه آزاد اسلامی، دکتر جوکار، مدیرکل توانمندسازی باشگاه پژوهشگران جوان دانشگاه آزاد اسلامی، معاونین، روسای دانشکده ها، دبیران و اعضا انجمنهای علمی، کانونهای دانشجویی و نشریات افتتاح گردید.

در این مراسم محمدعلی ساعدی، دبیر انجمن علمی مهندسی صنایع به نمایندگی از انجمن های علمی، حانیه رضایی ثابت، مدیر مسئول نشریه آگاه و دبیر انجمن گردشگری و هتل داری و نماینده نشریات دانشجویی و مائده مظلوم نماینده کانونهای دانشجویی به ارائه گزارش فعالیتهای خود و بیان درخواستهای دانشجویان پرداختند.

دکتر داداندیش ضمن ابراز خرسندی از حضور دانشجویان بعد از دو سال در محیط دانشگاه گفت: از همه شما دانشجویان که امروز در این برنامه ها شرکت کردید تشکر می کنم. دانشجویان حقشان است که درخواستهایشان را مطرح و مطالبه کنند و وظیفه ی ما هم این هست که درخواستهای شما را برآورده کنیم. البته ما هم یک مقدار محدودیتهای قانونی و مقرراتی داریم و سعی می کنیم در چهارچوب قوانین و مقررات و آیین نامه ها حداکثر خدمات را به شما بدهیم.

رئیس واحد تهران غرب با اشاره به جمله ی " تهدید را باید به فرصت تبدیل کرد" گفت: واقعیت این است که باشگاه پژوهشگران جوان واحد تهران غرب با تبدیل تهدید کرونا به فرصت توانسته شما دانشجویان را در انجمن های علمی فعال کند. اینجا خانه ی شما است و حق شماست که همچین سالن و فضایی را و یک فضای کار اشتراکی را برای فعالیت انجمن ها، کانونها و نشریات ایجاد کنیم. در تمام دنیا و در شرکتهای بزرگ ایرانیداین فضاهای کار اشتراکی ایجاد شده و افراد در کنار هم بدون اینکه احساس کنند مزاحمتی برای یکدیگر دارند، کار می کنند. ما این فضا را از امروز دراختیار شما قرار می دهیم. بیاید و از این فضا استفاده کنید. به خودتان این فرصت را بدهید تا کار در این چنین فضاهایی را یاد بگیرید و تجربه کنید. در این فضا فرهنگ مراقبت از یکدیگر را یاد می گیریم. خواهش من این است که این فضا را خالی نگذارید بیاید و در کنار یکدیگر بدون اینکه تضاد منافع بوجود بیاید، کار کنید.

وی افزود. با ویژگیهایی که از اعضا انجمن ها، کانونها و نشریات سراغ دارم مطمئن هستم که در این فضا اتفاقات خوبی خواهد افتاد. قطعاً زمانی که دانشجو نمی آید کم کاری از ما می باشد. یک نصیحتی برای شما دانشجویان دارم این خیابان ۱۶ آذر نباید بن بست باشد. نسلهای مختلف دانشجوی انقلابی و ایرانی باید بیایند و از این خیابان ۱۶ آذر عبور کنند و به بالا برسند. مرداد ۱۳۳۲ دانشجویان رسالتی داشتند که آن را به خوبی ایفا کردند و امروز میراث آن دانشجویان دست شما می باشد. واقعیت این است که اگر شما از این میراث به خوبی حفاظت نکنید با بحثهای روز و نوآوری به گوش بقیه جوانان نرسانید این خیابان بن بست خواهد شد. بندنبال این باشید که ببینید چطور می تواتید این خیابان را همچنان باز نگهدارید که یک طرفه و بن بست نشود.

رییس واحد تهران غرب گفت: یکی از چهار عامل اصلی پیروزی انقلاب اسلامی آگاهی و بازگشت اسلام و خویشتن دانشجویان آن دوره و از طریق راهنمایی ها و سخنرانی های افرادی مثل دکتر علی شریعتی و شهید مطهری بوده است. وظیفه ی ما است که بی تفاوت و ناامید نباشیم و آنچه نسلهای گذشته انجام داده اند و منجر به پیروزی انقلاب شد را حفظ کنیم. انجمن اسلامی و بسیج دانشجویی بعنوان تشکلها باید آگاهی سیاسی دانشجویان را بالا ببرند. آگاهی سیاسی درگیری جناحی و حزبی نیست، آگاهی سیاسی این است که آگاه باشید که از راه انقلاب گمراه نشوید. از شما میخوام که مطالعاتتان را بیشتر کنید.

در پایان این برنامه احکام شورای تعامل دانشجو و دانشگاه واحد تهران غرب که در انتخابات مجازی در هفته گذشته توسط بیش از ۳ هزار نفر از دانشجویان واحد انتخاب شدند اهدا شد. منتخبین این شورا آیدا عبدی، مبینا عباسی مطلق، عرفان آقایی، کامران اشرفی، سید امیرحسین بابایی، هاله طاهری، آیناز عظیمی پویا می باشند.

 

نشست پرسش و پاسخ دانشجویی با هیات رئیسه واحد

در ادامه سلسله برنامه های روز دانشجو، به همت انجمن اسلامی واحد تهران غرب، نشست پرسش و پاسخ دانشجویان با هیات رئیسه برگزار شد.

در این نشست نمایندگان دانشجویان به بیان سوالات خود پرداختند و رئیس واحد و معاونین به این سوالات پاسخ دادند.

از جمله موارد طرح شده در این جلسه می توان به افزایش شهریه دانشجویی، مشکلات پرداخت شهریه دانشجویان، نحوه برگزاری کلاسهای مجازی، نگرانی از بیماری کرونا در امتحانات حضوری، مشکلات کارگاههای گروه گردشگری و هتلداری، تسهیل در فرایند کارآموزی، تکریم دانشجویان، پاسخگویی حوزه ها به سوالات و مشکلات دانشجویان می توان اشاره کرد.

 

اکران خصوصی فیلم منصور با همت بسیج دانشجویی

به همت بسیج دانشجویی واحد تهران غرب، فیلم منصور در سالن شیخ بهایی مجتمع پیامبراعظم (ص) واحد تهران غرب اکران شد که با استقبال خوب دانشجویان روبرو شد.

 

یک روز برای دانشجو در سرای نوآوری و فناوری های آموزشی با طعم نوآوری

 

روز دانشجوی امسال در «سرای نوآوری و فناوری‌های آموزشی دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران غرب، متفاوت‌تر از همیشه برگزار شد. ۱۶ آذر امسال بهانه‌ای شد تا در کنار برنامه‌های متنوع تفریحی و آموزشی، دانشجویان زمانی را به باهم‌بودن و تمرین مهارت‌های همکاری تیمی تخصیص دهند.

نشست‌های گفتگومحور با فارغ‌التحصیلان برتر و خبرگان نوآوری، در کنار رویدادهای ورزشی و تعاملی و بازی-محور به همراه اعطای جوایز، همگی فعالیت‌هایی بودند که در این روز برنامه‌ریزی شدند تا تداعی‌کننده تعلق این روز به دانشجو باشد.

بر اساس هماهنگی‌های به عمل آمده، شرکت‌کنندگان حضوری در این رویداد از امتیاز غیبت مجاز برای حضور در کلاس‌های درس برخوردار بودند و به کمک انتشار ویدیوی نشست‌ها در فضای مجازی، امکان مشارکت مخاطبین غیرحضوری نیز در این رویداد فراهم شد.

در راستای مأموریت شکل‌گیری سرای نوآوری، برگزاری چنین رویدادهایی می‌تواند برای آشناسازی دانشجویان با ادبیات فضاهای نوآوری و نقش‌آفرینان و خبرگان و کهنه‌کاران این زیست‌بوم، و ترغیب دانشجویان به تیم‌سازی برای تشکیل کسب‌وکارهای نوآور مؤثر واقع شود.

 

لینک خبر مراسم روز دانشجو در واحد تهران غرب در خبرگزاری صدا و سیما

https://www.iribnews.ir/fa/news/3299262

کلید واژه ها: اشتراکی دانشجویی بسیج دانشجویی فضای کار اشتراکی دانشجویی کار اشتراکی دانشجویی روز دانشجو 16 آذر دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران غرب پروین داداندیش